Nektariineista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mmiilia

Jäsen
10.12.2006
946
0
16
Ehkä tosi tyhmä kysymys, mutta pakko kysäistä, jos joku vaikka tietäis.. Oon nyt kolmen päivän aikana syönyt semmosen kilon laatikollisen nektariineja, ja eilen maha tuli TODELLA kipeeksi, lähinnä ylävatsa ja vähän myös keskivatsalta. Tulikin sit mieleen että mitä oon mennyt nyt syömään, ja mieleen tuli nämä nektariinit.. Voiko niissä olla jotakin "vaarallista"? Tuskin ne ainakaan on "kiellettyjen listalla"?

Kiitos jos joku jaksaa asiallisesti vastata, vaikka tyhmältä kuulostaaki.. :flower:

No ei mulla nyt tästä mitään varsinaista tietoa ole, mutta tuskin ne nektariinit mitään vaarallisia on! Voihan ne vaikuttaa vatsan toimintaan, vähän niinkun luumutkin, että jos syöt tosi paljon niin tulee vatta kipiäks, mutta tuskin muuta. Hyvähän se vaan on kun syöt hedelmiä paljon :)

Oliskohan ne nektariinit olleet vähän liian raakoja? Tai sitten ne ei vaan sovi sulle, itelle tulee samanlaisia oireita esim. tuoreesta porkkanasta, oli sitten raskaana tai ei. Hyvin usein kypsentämättömät kasvikset aiheuttavat jonkinlaisia vatsaoireita, varsinkin jos niitä syö paljon. Voi liittyä joko allergiaan tai muuhun yliherkkyyteen, tai sitten ihan vaan ruoansulatukseen: runsaskuituiset kasvikset teettävät paljon töitä vatsalle!

Kiitos :) Kaikkea sitä huolehtiiki varsinkin nyt raskaana. Eli taidan jatkossaki nektariineja syödä, mutta ehkä annostusta vois pienentää, ettei enää noita ikäviä mahakipuja niistä tulis.

Itse söin kanssa tässä eilen lukuisan satsin sektariineja, ja tänään sitten mahaa kouristi sitten joka suolen mutkasta :x . Uskoisin että sinäkin olet syönyt vain liian monta nektariinia ja siitä johtuvat nämä vatsa kivut ;)

Hieman asian vierestä. Minä söin myös paljon odotusaikana nektariinejä ,kun ne ovat lähes ainoita hedelmiä ,joista pidän. Loppuraskaudesta sokerit koholla. Karkkejä ei syönnyt juurikaan. Join myös täysmehuja. Th kehoitti syömään marjoja :/

Yhteistyössä