Ei kai enteile synnytystä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~keiju~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

~keiju~

Vieras
Heippa! Ihan aluksi pitää mainita, että mulla on viikkoja nyt 26, eli vauva ei mielellään saisi vielä syntyä...
Menin eilen siis isolle asialle vessaan. Mulla on ollut ummetusta jo pari viikkoa, ja ajattelin, että nytkin varmaan on tosi kovan työn takana, jos sieltä jotain tulisi ulos. Mutta kuinka ollakaan: sieltä todellakin tuli, ja aivan löysää, siis sellaista kuin ripulissa! En ole syönyt mitään luumusoseita tai muitakaan ummetuslääkkeitä, vaikka sellaisia kyllä jo harkitsin, mutta en ole vielä hankkinut.
Eli, tyhmä kysymys ehkä, mutta ei kai tuo voi enteillä sitä että synnytys olisi lähestymässä?? Olen nimittäin kuullut, että loppuvaiheessa se enteilee synnytystä, kun maha menee löysälle. Mutta voiko se enteillä synnytystä jo tässä vaiheessa??
Kiitos, jos joku viitsii vastata!!

en ole kuullut mistään että löysät enteilis synnytystä, mutta itselläni,viikkoja 29, on vaihtelvasti vatsa ""sekaisin"" vaikka normaali ruokavalio. Tuntuu että vatsa olisi kova mutta silti tuleekin löysät.Luulempa että kohtu painaa suolta sen verran että on kovan rutistuksen takana vaikka ei ummetusta olisikaan. Olikohan tästä nyt mitään apua :) tuskin...

että siitä kysymys. Voinet olla huoleti. Yleensä jos vatsa menee löysälle, on kysymys vatsataudista tai liian suuresta määrästä jotain löystyttävää (luulut, mansikat, kirsikat yms). Jos on kysymys vatsataudista, lepäile ja hoida itseäsi hyvin! Ja soita neuvolaan, jos olet huolestunut! Sinulla pitää olla supistuksia, jotta vauva tulee ulos. Jos vatsaan alkaa sattua, niin soita neuvolaan! Joskus rankka vatsatauti voi saada aikaan supistuksia, mutta niitä provosoi yleensä oksentaminen... Mulle tuli vatsatauti rv32 ja silloin alkoi pyrkiä vauvakin ulos. Ei kun sohvaperunaksi ja viikolla 42 syntyi ihana nyytti!

enteile synnytystä.
voit olla aivan huoleti, ei tarvitse edes mitenkään lepäillä sen takia että vatsa on kuralla.
voin kertoa että on aikalaisella koetuksella kaikki nyt raskauden aikana ja mulla myös heitellyt ummetuksesta ripuliin, löysäksi, ummetukseen ja taas kuralle ja kappas vain, vauva pysynyt kyydissä kaikki nämä kuukaudet. nyt saisi syntyä ja mielellään pian ja silti voin sanoa että tuo löysävatsaenne ei todellakaan pidä paikkaansa, tai meidän vauva olisi syntynyt jo pari viikkoa sitten ainakin...
eli älä stressaa vaan relaa nyt ihmeessä!!! :)

tuli sellainen mieleen, että oletko alkanut syömään rautalisää? Mulle nimittöin retafer aiheutti ummetusta ja sitten sen parin päivän tai melkein viikonkin ummetuksen jälkeen aina kauhea ripuli. Obsidan korjasi asian, nyt suoli toimii säännöllisesti.

tuli sellainen mieleen, että oletko alkanut syömään rautalisää? Mulle nimittöin retafer aiheutti ummetusta ja sitten sen parin päivän tai melkein viikonkin ummetuksen jälkeen aina kauhea ripuli. Obsidan korjasi asian, nyt suoli toimii säännöllisesti.

Loppuraskaudessa vatsa usein menee kuralle päivä pari ennen synnytystä; meni ainakin minulla. Mutta todennäköisemmin sulla on kyse siitä, että on ollut niin sairaan kuuma. Kuumuushan voi aiheuttaa ripulointia.

Yhteistyössä