Negojen jälkeen plussaa - millä aseilla? (Ivf, icsi)

Toivottavasti täällä käy kurkkimassa vielä niitä plussanneitakin, mutta kertokaapa muutkin jos on kokemusta. Mitä teillä on kokeiltu tai mitä on vielä yritetty tutkia, kun siirroista paukkuu negaa ilman kiinnittymisen yritystäkään?
Onko jotain tehty auttamaan alkion kiinnittymistä?
Tai tärppäsikö jollain vasta N:s siirto puhtaiden negojen jälkeen ilman selitystä?
Tai teitkö jotain itse - mitä?

Itseäni asia mietityttää nyt, kun hyvä blasto antoi puhtaan negan. Aiemmin on ollut helppo syyttää alkioiden laatua, kun niistä iso osa on kyykännyt ekoina päivinä muutenkin. Jotenkin sitä ajatteli, että kyllä nyt varmasti tärppää...
Jospa seuraavaan hoitoon osaisi ehdottaa jotain uutta. Tuntuu, että itse ei oikein osaa tehdä enää mitään paremmin.
 
Meillä ei tutkimuksissa löydetty oikein mitään sellaista tekijää, joihin olisi lääketieteen keinoin pystytty vaikuttamaan. Lääkityksenä ehdittiin kokeilla sekä Menopur että Puregon. Pientä säätöä tehtiin annostuksessa tässä viimeisessä, plussaan johtaneessa IVF:ssä. Negahistoria siis 3 x Clomifen + Pregnyl, 3 x IUI, 2 x IVF (tuoresiirtoja, ei pakastettavaa) ja 3. IVF:stä plussa ja vielä pari alkiota jäi pakkaseenkin. Plussa tuli näillä eväillä:

- Puregon + Orgalutran + Pregnyl, stimulaatiossa aloitettiin hitaasti eli pienellä Puregon-annoksella, jotta solut pääsi kypsymisen rytmiin mahdollisimman tasatahtisesti
- "Omahoitona" josta en lääkärille hiiskunut: DHEA ja ubikinoni. Itse uskon, että näillä, etenkin DHEA:lla, oli iso vaikutus solujen määrään ja alkioiden laatuun.
- Lisäksi, kliseistä kyllä: stressitön elämä ja kaikenlaisten juttujen suunnittelu kuten jenkkilän matkan varaaminen (nyt sitten kiroillaan raskausviikolle 30 osuvaa matkaa :D), opintojen aloitus jne... aiemmin aina tuhahtelin näille "älä stressaa" - jutuille kuten moni muukin täällä, mutta uskon että joku osuus sillä on, että aloimme suunnitella elämää eteenpäin. Se varmaan avasi jotain henkisiä lukkoja, kun siihen pystyi ihan aidosti (eli esim. tuo matkan varaaminen ilman, että YHTÄÄN sääti ajankohtaa sen mukaan, että JOS mä kuitenkin oon raskaana...)
 
Sitä on vaikea sanoa, mikä auttoi 4. IVF:ssä/ICSIssä elämäni ensimmäiseen plussatestiin. Mutta

- kävin kokovartalon vyöhyketerapeutilla (olen käynyt aiemminkin ennen koko hoitokuvioita sekä ennen muita hoitoja - hyötynä koen rentouden ja levon tunteen eli hoidettiin mm. väsymystä)
- tämä oli ainoa hoito, jossa kiinnittymisen tukena oli punktion jälkeen Pregnyl-pistokset (4 pistosta), aiemmin Luget tai Lutinus
- no Raskausmonivitamiinit, kalaöljy ja muut perusvitamiinit olleet pitkään käytössä
- hoito tehtiin kesäloman aikana - sai olla ja levätä
- siirrettiin 2 alkiota, olivat 4 päivän ikäisiä siirrettäessä

Sitä en tiedä, mikä auttoi. Mutta nyt menossa 25. raskausviikko.

Voimia hoitoihin! Ja onnea matkaan (tuntuu, että vaikka itse tekisi mitä, niin joku muu näistä lopputuloksista päättää ja säätää...)!
 

Yhteistyössä