Neean ja Joonan veljelle pitäisi keksiä nimi, ristiäiset huomennja nimestä ei tietoakaan =/

• Viestiketjun aloittaja riina
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä siis mi´tkä nimet meitä miellyttää, nyt pitäs vaans e paras keksiä =)

Luka
Miio
Aksu
Antton
Aleksi
Neo
Juho
Atte
leevi
Peetu

mukana siis myös miehen ehdotuksia.
Näistä mun mielestä mukavimmat Neo, Leevi ja Peetu. Muutkin ok tuota Aksua lukuunottamatta..Onko se oikein nimi, kuullostaa lempinimeltä?
Varmasti tulisi kommenttia, kun esittelisi lapsen jollekin Aksuna, että mikä se oikea nimi on..

ap
Miika jäi tietystä syystä pois, harmi kun siihen kanssa tykästyin tosi kovasti, mutta näistä me nyt valkkaamme parhaa ja parasta on etä päätimme etä poju saa kolme nimiä kuten edellisetkin ja kolmas on on keksitty!!!

Kolmas nimi Kasperi, nyt vaan kaksi muuta nimeä pitäs keksiä.

Ja kiitos te olette olleet aivan mahtava nimiapu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä siis mi´tkä nimet meitä miellyttää, nyt pitäs vaans e paras keksiä =)

Luka
Miio
Aksu
Antton
Aleksi
Neo
Juho
Atte
leevi
Peetu

mukana siis myös miehen ehdotuksia.
Näistä mun mielestä mukavimmat Neo, Leevi ja Peetu. Muutkin ok tuota Aksua lukuunottamatta..Onko se oikein nimi, kuullostaa lempinimeltä?
Varmasti tulisi kommenttia, kun esittelisi lapsen jollekin Aksuna, että mikä se oikea nimi on..
Aksu tosiaan kuulostaa lempinimeltä... Mut pääasia, että itse tykkäätte :)

Mä kannattaisin Leeviä ja Lukaa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Minkä takia sisarusten nimien täytyy sointua toisiinsa? Sori, en tajua :/ . Nehän on ihan erillisiä ihmisiä kuitenkin.
Itse en käyttäisi ilmaisua 'sointua toisiinsa'. Ei musta nimien tarvitse alkaa samalla alkukirjaimella tai muistuttaa Mari-Kari-Sari-Lari -tyyppisesti toisiaan, mutta on kiva, jos niissä on JOKU yhdistävä juttu. Joillekin se tarkoittaa esim. luontonimiä kaikilla lapsilla, toisessa vaikkapa sitä, että kaikissa nimissä on pitkä vokaali. Hassulta kuulostaa, jos samasta perheestä löytyy Martta, Vilho, Jessica ja Joacim. Mutta siis tämä vain mun mielipide, kenenkään ei tarvi vetää palkoja sieraimiin.

Sointua toisiinsa, olla samantyyppisiä, muistuttaa toisiaan, whatever.
Jos tykkää jostain nimestä ja sen haluaa lapselleen antaa, mutta se ei nyt jotenkin sovikaan esim. kahden muun kanssa yhteen, niin onko sillä väliä? No joo, turha tästä on tietysti kinata, mutta mulla on pointti hukassa tän jutun suhteen. Näitä vaan näkee tällä palstalla joka päivä että etsitään sisarusten nimiin sopivaa nimeä uudelle vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Sointua toisiinsa, olla samantyyppisiä, muistuttaa toisiaan, whatever.
Jos tykkää jostain nimestä ja sen haluaa lapselleen antaa, mutta se ei nyt jotenkin sovikaan esim. kahden muun kanssa yhteen, niin onko sillä väliä? No joo, turha tästä on tietysti kinata, mutta mulla on pointti hukassa tän jutun suhteen. Näitä vaan näkee tällä palstalla joka päivä että etsitään sisarusten nimiin sopivaa nimeä uudelle vauvalle.
No onko se nyt sulta poiskaan, jos joku haluaa toimia toisin kuin sä?

Yhteistyössä