Ne omatekemät sipsit, mistä täällä oli puhetta pari iltaa sitten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olivat ihan sairaan hyviä! Kiitos vinkeistä. En nyt löytänyt sitä vanhaa ketjua, mutta suosittelen kaikille.

*rousk rousk*

neitsytoliviiöljyllä ja suolalla tuli parhaat. Valkosipulijauheella ja suolalla maustetutkin olivat ok.

200 astetta oli uuni ja kelloa en kauheesti katellu, mutta veikkaisin että noin 10-15 minuuttia olivat uunissa keskitasolla. Kurkin vähän väliä etteivät kärtsää, palavat tosi helposti nimittäin. Muutama paloi pellillisestä. Otin pois kun olivat osittain ruskistuneet, annoin jäähtyä ja voila! Olivat kaikki rapeita ja herkullisia!

Monta lastua mahtuu pellille? Kuinka monta pellillistä pitäis paistaa, että vastais noin puolta pussillista sipsei? Mietin vaan, että meillä jos on sipsejä, niin menee se noin puol pussia isosta pussista. Aika paljon sais paistella?

Tulee ihan hyviä rypsiöljylläkin! On kokeiltu.

Itse paistan kolme pellillistä, siitä tulee ehkä 150 grammaa(?) Eli aika paljonhan noita saa paistella, varsinkin jos on monta maistelijaa, tai muuten vain perso sipseille. (kuten minä)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tarvi käännellä. Terveellisiä? No, suolahan ei ole terveellistä, mutta ainakaan omatekemissä ei ole lisäaineita, eikä niitä ole uppopaistettu rasvassa.

ei varmasti terveellisiä mutta jos edes terveellisempiä niin se riittää :D

Mä höyläsin kuorineen ja kääntelin rypsiöljy-suolaseosastiassa. Valutin liiat öljyt ja ladoin pellille vierekkäin. Paistoin 225 n. 20 min. Uunista otettua pistin talouspaperin päälle jotta ylimääräinen öljy imeytyy pois.

Yhteistyössä