ne koiranpaskat harmittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiranomistaja

Vieras
Oon ite kahden koiran omistaja. Kerään kaikki paskat. Tuottaa vaan ihan älyttömästi harmia ja vitutusta ja kaikkea mahdollista, koska kaikki koiranomistajat eivät näin tee! Ja miksi tämä ärsyttää, paitsi että paskoja on joka puolella? No, sillon kun kerään oman koirani jätöstä, niin helposti astun toisten koirien paskoihin! Olen vielä opiskelija, joten ei ois varaa tämän tästä ostaa uusia lenkkareita..Ne lenkkarithan pitää joka kerta pestä ja kaivella tikulla ym, koska muuten ne haisevat!

Mitäs te koiranomistajat, jotka ette kaupungissa kerää paskoja, ajattelette tästä? Itellä vaan tulee mieleen, että onko kovin fiksua hankkia paitsi niitä oikeita koiravihaajia ja yleisen mielipiteen vihat niskoilleen+meidän koiranystävienkin vihat? Ärsyttää niin suunnattomasti, että ens kerran ku nään jonkun paskattamassa koiraa sellaselle hoidetulle alueelle, josta pitää kerätä..ja jos hän ei kerää, niin varmasti lähden valittamaan.

Mulle ei kyllä riitä selitykseksi se, että "ku on muuallaki roskia jne". No onhan niitä, mutta tarkottaako se sitä, et nyt kaikkien pitää alkaa sottapytyksi, koska jotkut idiootit ovat? Kyllä minäkin näen roskia, huumeneuloja jne..mutta en aio maksimoida kurjuutta! On kaikille ilo, kun on siistiä ja voi lapsien antaa kävellä ilman, että koko ajan kyttää paskaa ja roskia..todella ärsyttävää. Eikä riitä selitykseksi se, että "ne maatuu"..koska eipä nuo kovin nopeaa maadu. Ehtii hyvin moni lapsi ja aikuinen astua..lisöäksi kun noita ei oo pelkästään missään nurmikolla, vaan keskellä tietä!!! Siis asfaltilla! Ihan järkkyä.

Tietysti on eri asia, jos asuu jossain hornantuutissa tai jos se koiraa osaa paskoa johonkin ok-paikkaan (missä ei oo tyylilä ketään..)..mutta muita syitä en oikein ymmärrä. Onko se vain laiskuudesta kii?

Ite joudun usein koiranvihaajien kohteeksi. Mulle tullaan valittaan, ku en kerää paskoja ym! Tää ärsyttää melkeinpä eniten, koska itse kerään (ja annan kyllä kuulua että kerään, voin näyttää kokonaista pussirullaakin;). Mutta me muutkin saadaan toisten itsekkyyden tähden loat niskaan..tämä vähän ärsyttää.

Eli onko tähän jotain järkevää syytä jättää kaupungissa keräämättä? Jos ei viitsi kerätä, niin pitäiskö harkita muuttoa maalle tai koirasta luopumista?

Vastaavia aloituksia on ollut pitkin kevättä aivan sikana.
Mutta vaikea sanoa, sillä oma koira paskoo vaan ojiin / metsiin joten eipä tartte pökäleitä noukkia!
Asutaan kaupungissa kyllä, mutta ei misään betonihelvetissä vaan metsän, järven ja peltojen läheisyydessä Espoossa.

Mua kiinnostaa millaisissa paikoissa ne kuuluu kerätä? Itse en anna paskoa toisten pihoille tai aidan viereen jalkakäytäville tms. Mutta jos ojaan paskoo tai metsätien varrelle siis sinne pöpelikköön niin en kyllä kerää. Eikä mua kyllä oo koskaan häirinnyt jos ojissa jotain kakkakikkareita on mutta keskeltä tietä tietenkin pitää kerätä jos siihen vääntää tai toisten pihojen ympäristöstä.

me käytiin viikonloppuna keräämässä valkovuokkoja metsästä ja koko tienvieri oli täynnä kääkyleitä. siellä metsän keskellä ei sitten näkynyt yhtään. Olisko ne siellä metsässä jo maatuneet, mutta sitten hiekkaisen tien laidassa muumioituneet. Kovasti sai varoa mennen tullen, ettei astuta kikkareeseen.

Totta kai näitä alotuksia on, ihan aiheesta.

Eli näihin ei vissiin uskalla vastata ne, jotka jättäävät keräämättä sitten kaupungista sieltä, mistä ptiäis. Eli kaikki hoidetut alueet kuuluvat näihin. IHmetyttää vaan, et onko näillä jotain päässä vikaa? Ainakaan omia lapsia ei varmasti ole..

Jos ei kiinnosta koiranpaskat, roskat, pullonsirut ja huumepiikit ympäristössä, niin on varmaan se älykkyysosamäärä jotain reilusti alle satasen. Koska ei selkeästi ymmärrä, mitä kaikkea noista voi saada..se oma lapsikin ja myös itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua kiinnostaa millaisissa paikoissa ne kuuluu kerätä? Itse en anna paskoa toisten pihoille tai aidan viereen jalkakäytäville tms. Mutta jos ojaan paskoo tai metsätien varrelle siis sinne pöpelikköön niin en kyllä kerää. Eikä mua kyllä oo koskaan häirinnyt jos ojissa jotain kakkakikkareita on mutta keskeltä tietä tietenkin pitää kerätä jos siihen vääntää tai toisten pihojen ympäristöstä.

No ne kuuluu kerätä "hoidetuilta alueilta".

Mun mielestä on ok, jos jostain metiköstä ei kerää. Tai joku tosi syvä oja, varsinki jos se oja on jossain hornantuutissa ja sinne on vielä vaikea mennä (kokemustaX).

Mutta nimeomaan pihat, tienvierustat ym kuuluis tähän keräyskohteeseen. Ärsyttää oikeesti, ku ite saa hirveesti paskaa niskaan noista. Ei kiinnostais alkaa keräilee kaikkien koirien paskoja, mitä näkee..vaikka itseasiassa teen tätäkin tolla mun Kakkis-keräilijällä. Silti! Ne oikeesti haisee hirveelle, jos ovat lumen alta tulossa tai olleet muutaman päivän siinä..joten sen tähden ei huvita kerätä. Meillä esim oli tossa pihan siistiminen ja viereisen katukäytävän nurmikko kans siistittiin (taloyhtiössä). Noh, siitä on kaks päivää ja siinä on jo yli 5 paskakasaa :/ Ja asutaan vielä mukamas hyvällä asuinalueella! Pöh, sanon minä!

Sit vielä se, että aluksi nuo naapurit kuvitteli ilmeisesti, että me ei kerätä..koska meidän aikaan tänne muutti muitakin koirallisia/ottivat koiran..ja sitten vasta kun melkee njokainen on nähny mun raahtaavan niitä pusseja tuohon roskiksille, ovat ymmärtäneet et me kerätään. Mut inhottavaa just tämä, ku ite saa kaiken paskan (kirjaimellisesti;) niskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Totta kai näitä alotuksia on, ihan aiheesta.

Eli näihin ei vissiin uskalla vastata ne, jotka jättäävät keräämättä sitten kaupungista sieltä, mistä ptiäis. Eli kaikki hoidetut alueet kuuluvat näihin. IHmetyttää vaan, et onko näillä jotain päässä vikaa? Ainakaan omia lapsia ei varmasti ole..

Jos ei kiinnosta koiranpaskat, roskat, pullonsirut ja huumepiikit ympäristössä, niin on varmaan se älykkyysosamäärä jotain reilusti alle satasen. Koska ei selkeästi ymmärrä, mitä kaikkea noista voi saada..se oma lapsikin ja myös itse.

Tätä on helppo peesata :)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Miten pitkältä ojasta sä niitä paskoja keräät?

Mä siivoan vain jos ne paskat jää ihan tien vieree/tielle (näin ei ole koskaan käynyt)

Mulla riippuu ihan ojasta. Jos se oja on ihan tien vieressä (täällä on paljon tolleen jyrkennetty, eli eivät ole välttis ihan oikeita ojia), niin näistä kerään. Mut jos on joku oikea oja jne, niin en sellasesta lähe kerää..yleensähän nää alueet on muutenki vähemmän hoidettuja. Ja hoitamattomilta alueiltahan ei tartte kerätä. Eli riippuu ihan tilanteesta. Jos se on ihan oikea oja ja on kauempana se paska, niin mun mielestä ok jättää. Joku toinen voi ajatella eri tavoin..mutta ittee häirittee jus teniten nämä tienvierustat ja keskelle tietä jätetyt kötäleet (miten se koira teke ekeskelle tietä paskan?X).

Naurattaa ihan tämä =D Mutta oikeesti, se on hirveä homma pestä ne lenkkarit! Ehkäpä sittenkin menen rakentavasti kohtaamaan tämmösen jätöksen jättävän omistajan ja annan pussin hälle..tosin ku ei oo niitä pusseja mukana, jos koiria ei ole mukana (ovat koirankäyttötakissa..)..hmm. Vaikeaa.

mäkään en siivoa koirani paskoja, jos syvälle ojaan paskoo. Jos sinne joku menee rämpimään, niin sitten saa syyttää itseään. Mutta jos paskois keskelle tietä, niin tottakai otan paskat pois, pussi aina mukana. Itseäni pisti vihaksi, kun näin että joku paskatti koiraansa jonkun toisen pihan laidassa olevan puskan alle. Kiva ylläri, varsinkin kun talon väellä ei ole koiraa!

Mä en tajua, kuinka jotkut kehtaavat vaan jatkaa matkaa, vaikka paskat jää keskelle tietä. Itseäni kerran hävetti kun koira paskoi tien sivuun ja pussi oli jäänyt kotia. Siinä sitten yritin kepillä pökkiä paskoja ojaan, vaikka kukaan ei nähnyt, olisin vaan voinut häipyä paikalta.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Niistä paskoista on kyllä muutakin haittaa kuin että jonkun kengät sotkeutuvat. Koiranpaska ei ole mikään lannoite vaan ympäristölle haitallinen jäte!!!!

No sitähän tässä ollaan yritetty kertoa. Sama koskee muuten huumepiikkejä jne. LUeppa kommentit ;)

Niistä paskoista on kyllä muutakin haittaa kuin että jonkun kengät sotkeutuvat. Koiranpaska ei ole mikään lannoite vaan ympäristölle haitallinen jäte!!!!

Mitä haittaa niistä on? siis ihan hyvällä kysyn, kun en ymmärrä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mä en tajua, kuinka jotkut kehtaavat vaan jatkaa matkaa, vaikka paskat jää keskelle tietä. Itseäni kerran hävetti kun koira paskoi tien sivuun ja pussi oli jäänyt kotia. Siinä sitten yritin kepillä pökkiä paskoja ojaan, vaikka kukaan ei nähnyt, olisin vaan voinut häipyä paikalta.

Ihan totta..en itekkää ymmärrä. Sit se, et oikeesti..mun lenkitysmatkoilla on kahdessa eri paikassa keskellä asfalttia koiranpaskaa..mitähän nää ihmiset ovat ajatelleet?X) Jos ei ois pussia tai ois loppunu kesken, niin kyllä yrittelisin jollain kepillä ja sit kipasisin kotoa hakemassa viakka pussin. Tosi noloa. Mulla itellä ku on koko rulla aina mukana, ei tartte miettiä loppuuko kesken =D

Ja siis noi mun lenkkarit on tosiaan menny paskasiks kummallaki kerralla tommosella metrin levyisellä nurmikkokaistaleella..joka on hoidettu ja joka on siis tommosen piha-aidan vieressä. Eli tuo on ihan selvä peli, et pitäis kerätä. Ja en ees ymmärrä, miten oon onnistunu astumaan niiden päälle, vaik aina yritän tarkkaan katsoa...joskus ne jotenki hyvin osaa naamioitua siihen. Mut en ees tajua miten tohon kehtaavat jättää, ku ikkunoista näkee suoraan tuohonkin..Toisaalta joku oli antanu oman kioransa kusta toisen auton renkaille! Että ehkäpä nuo on sitten "noita" tyyppejä...ei varmaan paljon järki päätä pakota =D

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Mitä haittaa niistä on? siis ihan hyvällä kysyn, kun en ymmärrä :ashamed:

No ainahan paska on haitallista. Pikkulapst voi tunkea vaikka suuhun sitä. Niissähän on tauteja, jotka voivat tarttua ihmisiinkin. Lisäksi koirien paskojen välityksellä tarttuu myös koirilta koirille tauteja, eli senkin puolesta hyvin vastuutonta. Vieä ku vähä veikkaan, et ne, jotka jättää törkeesti noita paskoja, ei varmaan paljo rokotuksissa koiriansa käytä..

Lisäksi luin jostain tutkimuksen, että tuo ympäristöön jätetyn paskakuormituksen määrä ei oo mikään kevyt, jos niitä ei kerää..pitäis varmaan jostain kaivaa. Kun siinä oli ihan tutkittu sitä, kun monet sanoo just että "kun se maatuu"..niin se olikin niin, että on parempi kerätä. Luonnolle siis.

Huumepiikeistä taas sitten voit saada vaikka HI-viruksen tai hepatiitin jne ;)

Yhteistyössä