Mistä teidän mielestä pitää kerätä koiran kakat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ÄRSYYNTYNYT"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pientare on aika laaja käsite. Täällä on paljon pientareita ja ojia tien vieressä, joista ei nurmikkoa (tai pikemminkin heinikkoa) leikata koko kesänä. Ne ovat siis hoitamattomia alueita, joten kakat saavat jäädä sinne. Ja ihan taajamassa asutaan.

Näin. Pururata ei myöskään tee koko sitä ympäröivää aluetta ja metsää hoidetuksi alueeksi. Se koskee vain sitä itse rataa.

olen huomannut että noi pikku puudelit yleensä töräyttää paskat keskelle tietä tai sitten koira viedään niin viime tipassa ulos ettei kerkeä paskoa edes kauemmaksi,omani menee aina kauas pusikkoon hädälle eikä ole edes tarvinnut opettaa.

[QUOTE="birgit";30614245]olen huomannut että noi pikku puudelit yleensä töräyttää paskat keskelle tietä tai sitten koira viedään niin viime tipassa ulos ettei kerkeä paskoa edes kauemmaksi,omani menee aina kauas pusikkoon hädälle eikä ole edes tarvinnut opettaa.[/QUOTE]

Aijjaa, mä taas olen huomannut että niitä vasikan kokoisten paskoja ei viittitä korjata, kun taas me fifien omistajat korjataan pipanat melkoisen ahkerasti.

Meillä chihu hakeutuu aina reunaan, syrjään. Toki talvella se voi olla vähän haastavaa, auraustyylistä riippuen (ei fyysisesti pääse minnekkään kinoksiin paskalle). Mutta kun minä tosiaan KORJAAN ne jätökset, niin ei sen ole niin väliksi vaikka tien reunaan tekisi.

Olen ollut nuorena kaupungin töissä trimmaamassa siimaleikkurilla puiden ja tolppien ympärystää katujen vierestä. Monet koiranulkoiluttajat näkivät minun etenevän tolppa tolpalta katua pitkin, ja silti suurin piirtein silmiin tuijottaen paskattivat koiransa vielä trimmaamattoman tolpan juurelle ja jättivät sen siihen.

Se paska roiskuu aika kiitettävästi siimaleikkurin siihen osuessa. Toivottavasti roiskui suurimmalti osalti heidän päälleen.

Koiran kakka se jaksaa herättää intohimoja. :)

Meillä on iso piha, jonne koiramme tekevät tarpeensa säännöllisesti. Joka kevät mulla on ollut vakaa aikomus kerätä talven aikana kertyneet läjät kompostiin, mutta koskaan en ehdi. En tiedä, minne ne katoavat... Eivät ainakaan toistaiseksi ole tulleet kengänpohjassa sisällekään, joten on säilynyt mysteerinä tämä.

Joka kaupungissa pitäisi olla siviilipukuisia valvojia, joilla pitäisi olla oikeus teloittaa heti ampumalla sellaiset koirat, jotka paskovat jalkakäytäville jos koiran omistaja ei siivoa paskoja

• Tykkää
Reactions: Khisu
Aina löytyy niitä, joita ei se kakki haittaa. Eipä tietenkään kun p*skotetaan se oma koira toisten tontin rajoille tai tiensuulle.. Ei mua toisten omilla pihoilla kakit haittoo, itsepähän niistä "nauttivat".
Tuosta maatumisesta.. kyllä siinä aikaa vaan menee( se ruokavalio ei tunnu olevan läheskään kaikilla koirilla ok) ja haju on mehevä.
Asumme ok-alueella jossa muutamilla on tapana toisten pensasaitojen pientareille p*skottaa koiransa. Kuten meidänkin nurmialueille. Ei näemmä nähdä hoidetuksi alueeksi nurmikkoa. Niitä on sitten mukavaa keräillä jätesäkkiin kilokaupalla keväällä, sillä eivät ne ole maatuneet mitenkään talven aikana. Haravoi siinä sitten p*skaa ja leikkaa nurmikkoa kesällä, kun sama p*skaralli jatkuu ympäri vuoden. :( Suoraan sanottuna kerään mielummin ne lapsien karkkipaperit yms haravoidessa.... Niitä varten ei tarvitse muovihanskoja olla eivätkä sotke.

Meillä jos ei pöpelikköön kakki osu niin se kerätään. Pussit ei paljoa paina. Jos ei roskista ole lähettyvillä niin se kakki on kätevää kipata pussista ojaan tai syrjempään pöpelikköön tms ja likainen pussi kulkee kotiin roskiin. Mutta on se vaan niin vaikeaa joillekin. Säälikää edes niitä puistotyöntekijöitä, jotka joutuvat siivoamaan ja paska roiskuen leikkaamaan nurmea. Ne kakit kun "maatuu" hienosti sinne nurmen sekaan ja lentelee sieltä p*skamuhjuna.

En oikeasti ihmettele miksi koiranomistajia kohtaan on joillakin niin suuri inho, viha. Itsekin kihisen näitä sontatykkejä vaikka koiria omistan. Välinpitämättömyys on huono piirre ihmisessä. Eläintä on turha syyttää mutta monilta se unohtuu tietysti.
Esim.Eilen aamulla kahvittelin terassilla.. siinä joku mamma taas kuljetti rattaita ja koiraansa viereisellä tiellä. Flexin päästä koira pääsi kätevästi pihan reunalle, koska siinä kohdalla ei ole kovin vahvaa pensasaitaa vielä. Katseli sitten minuun siinä kun koiransa kyykki pihalleni. Vissiin siitä saa jotain kiksejä päiväänsä kun toisten tontille saa p*skat jätettyä? Jos en olisi luvanut ukolle, niin olisin jo aikapäiviä sitten käynyt nappaan p*skat ja heittäny sen päälle.. näitä älypäitä kun näkee viikottain verekseltään. Ehkä pimahan joku pvä. ;)

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Jos mä astun roskan päälle, niin sitten astun ja jatkan matkaani. Mutta jos astun koiranpaskan päälle, niin mä joudun kotona JYNSSÄÄMÄÄN sitä HELVETIN PASKAA irti kengästä!!! Eikä se yleensä edes kokonaan lähde irti! Tajuatko ap miten saatanan ÄLLÖTTÄVÄÄ se on?? Sitä paitsi, mä osaan yleensä itse varoa sitä paskaa aika hyvin, mutta lapsi ei osaa. Ärsyttävää että joutuu lapselta kieltämään lumikasoissa pomppimisen paskan takia.

Onneksi on kuitenkin teitä fiksujakin koirienomistajia. :heart: Vaikka harvassa ovat ne fiksut.

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
En kerää umpimetsästä, ojan pohjilta tai jostain muusta pöpeliköstä. Ne siellä ketään haittaa.
Oma koirani ei koskaan kakkaa jalkakäytäville tms yleisille kulkuteille, koska on opetettu paskomaan muualle. Luulen, että se on koiralle jopa luontevaakin paskoa vähän pimennossa...

Nuo jalkakäytäville paskojat luultavasti sellaisten omistajien koiria, jotka eivät koskaan ole päässeet hihnassa metriä omistajaansa kauemmaksi. Ei jää vaihtoehtoa kuin paskoa siihen keskelle kulkuväylää. Koira-parat :(

Yhteistyössä