Olimme Nazarin matkalla kreetalla syyskuussa. Odotukset olivat korkealla... olimme ottaneet "lucky 3 star" hotellin, eli paikka oli määrittelemätön, mutta hotellin piti olla kuitenkin kunnollinen all in clusive-hotelli, kreikassa 3-tähteä yleensä todella hyvä. Ennen matkaa soitimme Nazarin asiakaspalveluun ja kysyimme asiaa. Olivat nimittäin omilla sivuillaan mainostaneet että pienestä lisämaksusta voisi varata tietyn hotellin. No siellä savoa vääntävä asiakaspalvelija nauroi mieheni kyselyille ja sanoi ettei t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n kannata siitä lisää maksaa koska ovat olleet hyviä ja laadukkaita hotelleja. Ei yleensä heidän hotellejaan, mutta paikallisten oppaiden valitsemia ja todella hyviä. Mitäs me sitä epäilemään....
Varsinkin kun olemme "vuosikausia" matkustaneet finnmatkoilla ja ajattelimme Nazarin, samaan kompleksiin kuuluvana, olevan yhtä laadukas.
Valitettavasti näin ei ollut.
Perillä hotelli sijaitsi keskellä "ei mitään"... joten jonkinlainen kulkupeli oli välttämätön jos halusi jonnekin mennä. No sehän olikin tiedossa... joten ei mitään haittaa kun kuitenkin oli all in clusive!!
Eka päivä hotellissa meni ihan ok ... olimme lähteneet niin aikaisin matkaan että olimme matkasta väsyneitä emmekä sen kummempaa huomanneet.
Seuraavana, eli ensimmäisenä lomapäivänämme, aloimme baarissa ihmetellä drinkkien makua. Tilasit mitä tahansa: Gini Tonicin, Rommi Colan .... Vodka spriten.... kaikki maistui samalle. Baarissa työskenteli ulkomaisia opiskelijoita, oli puolasta, tsekistä jne ... ja he varmistivat asian... "kaikki samaa", eli meille tarjoiltiin kreikkalaista "kotipolttoista" (suomeksi pontikkaa) jota oli pullotettu eri pulloihin!!!
Samoin ensimmäisenä lomapäivänämme hotellista loppui olut.... baarin hanassa roikkui lappu "strike" eli lakko ....
Reklamoimme asioista tietysti heti opastamme joka ei tehnyt asialle yhtään mitään. Näin voi sanoa, koska hänen tapansa toimia oli kysyä hotellin omistajalta tarjoavatko rakia ja kun sai kieltävän vastauksen.... oli tyytynyt siihen. Ei puhettakaan että olisi edes testannut ainuttakaan juomaa. Oluen loppumista hän puolusteli sillä että kreikassa oli juuri silloin päällä kuljetusalan lakko, eikä olutta olisi hänen mukaansa saatavilla.
Jännä asia sinänsä, koska meillä oli skootteri jotta pääsimme kulkemaan ja kaikissa lähikylien pikkukaupoissakin olutta ja viinaksia oli runsaasti. Otimme kaupoissa kuvia näistä lavoista, joten lakko ei ollut asiaan syypää.
KOLMEN päivän jälkeen hotellille saatiin Lidlin olutta pikkutölkeissä, ja sitäkin sai säännöstellysti....eli esim ruuan kanssa saatoit saada, jos kävi hyvä tuuri, tölkin olutta!!
Oppaaseen olimme yhteydessä päivittäin ja toivoimme että olisi asialle jotain tehnyt ... me kun kuitenkin olimme vain sen viikon, mutta mitään konkreettista parannusta ei koko viikkona tullut.
Toinen ikävä asia oli, ettei uima-altaiden puhdistus toiminut. Vesi ei kiertänyt ollenkaan. Omistaja kävi aamusin viskomassa kloori-rakeita ämpärikaupalla altaaseen ja vielä iltapäivällä altaan reunat jne oli niiden rakeiden "peitossa" ... joten ei sinne voinut edes kuvitella pulahtavansa.... saatikka että olisi uskaltanut lapsia päästää lähellekään allasta. Opas ei halunnut ottaa tähänkään mitään kantaa tai tehdä asialle jotakin.
Paikallinen opas ei edes ottanut varsinaista yhteyttä meihin, ensimmäisen reklamaatiomme jälkeen, vaan kävi "keskustelua" @-postilla ja tekstiviesteillä.... no sinänsä hyvä koska kaikki on tallessa!
Suomeen päästyämme otimme yhteyttä suoraan Nazariin. Sieltä tuli vastaus että kestää sellaiset 7-viikkoa niin vastaavat sitten ... kun pitää kyseisestä kohteesta kysyä oppailta asiasta jne jne ... Ei siinä mitään, odotimme kiltisti.
Vihdoin tuli kaivattu vastaus: Opas oli toiminut parhaansa mukaan (juu tietysti!!) ja oli matkatoimiston mukaan ollut yhteydessä suomeen koko lomaviikkomme ajan, joka päivä, ja olivat silloin jo käsitelleet "valituksiamme" ... ja mitä vastaisi.
Kuulostaa nyt todella pahalta kusetukselta!! Kirjeen luettuamme olimme todella äimistyneitä... siis TÄH??? Tämäkö oli vastaus??
En odottanut uutta matkaa tai muutakaan "suureellista"... odotin asiallista vastausta... enkä kirjettä jossa luki sen kymmeneen kertaan "muuten tunnuitte olevan todella tyytyväinen matkaanne" .... siis aivan uskomatonta asiakaspalvelua jos sitä millään tasolla voi palveluksi kutsua.
Parasta kai viikossa oli se, kun hotellissa oli toinenkin suomalainen pariskunta, he olivat 2 viikon matkalla, heille tarjottiin hotellia (vieläkin kauempana) jossa "palvelut pelaavat" 500:n LISÄHINTAAN!!! Siitäkin huolimatta että opas oli vakuutellut viikon meille ja heille, kuinka all in clusive-palvelut olivat KAIKISSA HOTELLEISSA jumissa lakon takia.
Ja toiseksi parasta se ettei opas koko aikana kieltänyt rakin tarjoamista vaan sanoi että kaikissa hotelleissa sama juttu..... Että näin.
Ai niin... tarjosihan Nazar 150 hyvitystä (kahden ihmisen osalta yhteensä)...kun ostamme heiltä ensi kerralla täysihintaisen matkan.
TUSKIN TODELLAKAAN TULEE KÄYTETTYÄ! Tyhjänhän saa pyytämättäkin.
Etenee suomen kuluttajalautakunnassa.....
Varsinkin kun olemme "vuosikausia" matkustaneet finnmatkoilla ja ajattelimme Nazarin, samaan kompleksiin kuuluvana, olevan yhtä laadukas.
Valitettavasti näin ei ollut.
Perillä hotelli sijaitsi keskellä "ei mitään"... joten jonkinlainen kulkupeli oli välttämätön jos halusi jonnekin mennä. No sehän olikin tiedossa... joten ei mitään haittaa kun kuitenkin oli all in clusive!!
Eka päivä hotellissa meni ihan ok ... olimme lähteneet niin aikaisin matkaan että olimme matkasta väsyneitä emmekä sen kummempaa huomanneet.
Seuraavana, eli ensimmäisenä lomapäivänämme, aloimme baarissa ihmetellä drinkkien makua. Tilasit mitä tahansa: Gini Tonicin, Rommi Colan .... Vodka spriten.... kaikki maistui samalle. Baarissa työskenteli ulkomaisia opiskelijoita, oli puolasta, tsekistä jne ... ja he varmistivat asian... "kaikki samaa", eli meille tarjoiltiin kreikkalaista "kotipolttoista" (suomeksi pontikkaa) jota oli pullotettu eri pulloihin!!!
Samoin ensimmäisenä lomapäivänämme hotellista loppui olut.... baarin hanassa roikkui lappu "strike" eli lakko ....
Reklamoimme asioista tietysti heti opastamme joka ei tehnyt asialle yhtään mitään. Näin voi sanoa, koska hänen tapansa toimia oli kysyä hotellin omistajalta tarjoavatko rakia ja kun sai kieltävän vastauksen.... oli tyytynyt siihen. Ei puhettakaan että olisi edes testannut ainuttakaan juomaa. Oluen loppumista hän puolusteli sillä että kreikassa oli juuri silloin päällä kuljetusalan lakko, eikä olutta olisi hänen mukaansa saatavilla.
Jännä asia sinänsä, koska meillä oli skootteri jotta pääsimme kulkemaan ja kaikissa lähikylien pikkukaupoissakin olutta ja viinaksia oli runsaasti. Otimme kaupoissa kuvia näistä lavoista, joten lakko ei ollut asiaan syypää.
KOLMEN päivän jälkeen hotellille saatiin Lidlin olutta pikkutölkeissä, ja sitäkin sai säännöstellysti....eli esim ruuan kanssa saatoit saada, jos kävi hyvä tuuri, tölkin olutta!!
Oppaaseen olimme yhteydessä päivittäin ja toivoimme että olisi asialle jotain tehnyt ... me kun kuitenkin olimme vain sen viikon, mutta mitään konkreettista parannusta ei koko viikkona tullut.
Toinen ikävä asia oli, ettei uima-altaiden puhdistus toiminut. Vesi ei kiertänyt ollenkaan. Omistaja kävi aamusin viskomassa kloori-rakeita ämpärikaupalla altaaseen ja vielä iltapäivällä altaan reunat jne oli niiden rakeiden "peitossa" ... joten ei sinne voinut edes kuvitella pulahtavansa.... saatikka että olisi uskaltanut lapsia päästää lähellekään allasta. Opas ei halunnut ottaa tähänkään mitään kantaa tai tehdä asialle jotakin.
Paikallinen opas ei edes ottanut varsinaista yhteyttä meihin, ensimmäisen reklamaatiomme jälkeen, vaan kävi "keskustelua" @-postilla ja tekstiviesteillä.... no sinänsä hyvä koska kaikki on tallessa!
Suomeen päästyämme otimme yhteyttä suoraan Nazariin. Sieltä tuli vastaus että kestää sellaiset 7-viikkoa niin vastaavat sitten ... kun pitää kyseisestä kohteesta kysyä oppailta asiasta jne jne ... Ei siinä mitään, odotimme kiltisti.
Vihdoin tuli kaivattu vastaus: Opas oli toiminut parhaansa mukaan (juu tietysti!!) ja oli matkatoimiston mukaan ollut yhteydessä suomeen koko lomaviikkomme ajan, joka päivä, ja olivat silloin jo käsitelleet "valituksiamme" ... ja mitä vastaisi.
Kuulostaa nyt todella pahalta kusetukselta!! Kirjeen luettuamme olimme todella äimistyneitä... siis TÄH??? Tämäkö oli vastaus??
En odottanut uutta matkaa tai muutakaan "suureellista"... odotin asiallista vastausta... enkä kirjettä jossa luki sen kymmeneen kertaan "muuten tunnuitte olevan todella tyytyväinen matkaanne" .... siis aivan uskomatonta asiakaspalvelua jos sitä millään tasolla voi palveluksi kutsua.
Parasta kai viikossa oli se, kun hotellissa oli toinenkin suomalainen pariskunta, he olivat 2 viikon matkalla, heille tarjottiin hotellia (vieläkin kauempana) jossa "palvelut pelaavat" 500:n LISÄHINTAAN!!! Siitäkin huolimatta että opas oli vakuutellut viikon meille ja heille, kuinka all in clusive-palvelut olivat KAIKISSA HOTELLEISSA jumissa lakon takia.
Ja toiseksi parasta se ettei opas koko aikana kieltänyt rakin tarjoamista vaan sanoi että kaikissa hotelleissa sama juttu..... Että näin.
Ai niin... tarjosihan Nazar 150 hyvitystä (kahden ihmisen osalta yhteensä)...kun ostamme heiltä ensi kerralla täysihintaisen matkan.
TUSKIN TODELLAKAAN TULEE KÄYTETTYÄ! Tyhjänhän saa pyytämättäkin.
Etenee suomen kuluttajalautakunnassa.....