Näyttötila on muuttunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liisa"

Vieras
Moi
Mikähän mahtaa olla vikana, kun tietokoneessani on kaksi näyttöä kiinni, joista toinen on televisio. Näyttö on kytketty VGA-kaapelilla ja televisio HDMI-kaapelilla, molemmat näytöt on full hd näyttöjä (1920x1080). Windowsista olen laittanut laajennetun näkymän (ei klooni), kun siirrän television näytölle esim. youtube videon kaikki toimii normaalista, kunnes laitan videon näkymään koko näytöllä (televisiossa). Televisio ilmoittaa, että näyttötila on muuttunut, video vilkahtaa parikertaa, jonka jälkeen pimenee ja tämän jälkeen televisio sammuttaa itsensä. Klooni tilassa tätä ei tapahdu. Haluaisin tämän toimivan ilman klooni tilaa, koska haluaisin tehdä tietokoneella omia asioita, kun televisiossa pyörii lasten ohjelma youtuben kautta.Kaapeli ei ole vaurioitunut, tv:n merkki on sony pravia. Tv:sta olen kokeillun zoom, smart ja laaja vaihtoehdot jokaisella pätkii, sekä asetuksista omat asetukset, elokuva asetukset ja grafiikka asetukset.

Onko piuhat koko ajan kiinni? Mulla sanoo joskus tuota jos ensin aloitan vaikka katsomaan leffaa läppäriltä ja myöhemmin päätänkin vaihtaa sen telkkariin ja laitan hdmi:n kiinni.

Jos kyseessä on Samsungin televisio, niin kyseessä on suorastaan ominaisuus. Ihme yleensä jos siihen saa tietsikalta HDMI:n kautta mitään kuvaa. Itse laitoin viasta kyselyn Samsungille 3 vuotta sitten kun ostin uuden television. Vielä ei ole tullut vastausta. Oletan, että ongelma liittyy EDID-tunnistukseen.

Televisioni on myös Sony Bravia ja aina joskus ruutu menee pimeäksi ja ilmoitus "Näyttötila on muuttunut". Muutaman sekunnin kuluttua kuva palaa takaisin. Televisioni on hieman alle viisi vuotta vanha. Syytä en osaa sanoa... joiltakin olen kuullut ohjeen, että piuhat pitäisi vaihtaa, mutta ei niissä ainakaan ulkoisesti ole mitään vikaa ja ei niitä ole otettu kertaakaan pois sen jälkeen, kun telkun ostin. Itse pelaan PS3:lla ja PS4:llä ja vika esiintyy vain niiden aikana. Suunnilleen ensimmäiset kaksi vuotta kyseistä vikaa ei ollut. Tämänkö takia ne myivät tätä töllöä niin paljon alkuperäistä halvemmalla? Takuukin mennyt tietty jo umpeen.

Yhteistyössä