Näyttääkö teistä, että isompi vauva (7kk+) katsoisi välillä KIEROON, vaikkei karsasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoinen kysessä ja sen varmaan huomaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoinen kysessä ja sen varmaan huomaa

Vieras
Mä tässä mietin, että näyttääkö teistä koskaan, että vauva (jolla siis ei enää mitään "vauvakarsastusa") kattos kieroon, esim. kun makaa lattialla masullaan ja kattoo sieltä teitä pää kallellaan yläviistoon tms.?

Minusta joskus näyttää, että lapsen toinen silmä olisi enemmän silmäkulmassa, kun esim. pää kallellaan ja katselee yläviistoon.

Jos katselen esim. vauvagallerioita netissä, huomaan niistä valokuvista samoja juttuja muiden isommilla vauvoilla.

Hassu kysymys, mutta asia jotenkin vaivaa omalta osalta... Että onko muut huomannut samaa. Kaikkea sitä miettiikin.... :)

joo oon joskus kattonut kanssa et hitsi kattooko tuo kieroon, mut ei se kyllä kato :) Mies sano et sääli aikoinaan siskonsa vauvaa, kun luuli että se katto oikein kunnolla kieroon. Joskus kaiketi vauvojen silmät vaan "näyttää siltä".

Älä huolehdi :)

Meillä oli esikoisella karsastusepäily. Käytiin lääkärinin tutkittavana, mut ei, silmät on vaan sen muotoiset. Katsoppa valokuvia lapsestasi, missä kuvatessa on käytetty salamaa, jos salamavalo näkyy olevan samassa kohdassa molemmissa silmissä, niin kaikki ok. Googleta netistä jos et ymmärtänyt ;). Netistä löytyy testejä joita voit tehdä lapselle ihan kotona.

Meillä alkoi non 8kk iässä joskus mennä ulkonurkkaan ja pitkään kuvittelinkin, että se tosiaan johtui päänasennosta tms. eli että luulin vain. Se kesti aina vain ohikiitävän hetken. Valokuvissa (joitaon tuhansia) niin silmät on kaikissa suorassa ja valo symmetrisesti). Mutta piilevä uloskarsastus tytöllä siis on. Vein lopulta silmälääkärille siis. On pian 2v ja ihan kontrolleissa. Näkö on normaali ja karsastus äärettömän vähäistä, tosi harvoin huomaa ja ulkopuolinen ei varmaan koskaan.

Suosittelen että pyydät useampaa lääkäriä sanomaan mielipiteensä.
Meillä tyttö karsasti mun mielestä ja lääkäri oli sitä mieltä että äidin silmissä on vikaa!
Sitten sain toisen lääkärin katsomaan ja löytyikin vähän vakavampi juttu mikä ilmeni karsastuksena sillon tällöin.

Yhteistyössä