"Näytä mulle sun p.mpsa" ??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana syystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana syystä

Vieras
pyysi reilut 4v poika tyttäreltäni, itsellään oli vehje jo näytillä... tyttö häveliäästi painui puun taakse katselemaan muuta. Ko poika on aiemminkin "harrastanut" paikkojensa esittelyä ja pyytänyt tyttöjä näyttämään omansa, tämän tiedän koska pojan äiti itse kertoi aiemmin. En pidä moista käytöstä normaalina tuon ikäiselle lapselle. Miten itse reagoisitte? Miten tällainen käytös saadaan loppumaan? Mistä lapsi on saanut päähänsä tehdä tuollaista, miten saada lapsen vanhemmat ymmärtämään että asialle ei kannattaisi pelkästään naurahdella vaan yrittää keksiä jotain keinoa sen lopettamiseen?

:laugh: Eihän ne tajua tuon ikäisenä sitä vielä seksuaaliseksi. Kuulostaa kauhealle.. mutta kun muistaa että niille se on viatonta leikkiä niin naurattaa vain. Itse olisin juossut myös puun taakse piiloon ja juoksen vieläkin jos joku vieras mies pyytää mua näyttämään piipin.

No hyvänen aika! Eikös tuo kuulu normaaliin kehitykseen että sukupuolien erot kiinnostaa! Mutta totta kai se vaivaannuttaa, varsinkin aikuisia. Ehkäpä vanhempien tulisi selittää pojalleen että ei oo kohteliasta pyytää tuollaista....

Ennemmin mä näkisin, että poika osaa olla vielä täysin lapsi eikä näe asiassa mitään hävettävää. Meiän tyttö täyttää neljä ja justiinsa kiinnostaa pissa-kakka-pimpsa jutut. Eli uteliaisuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana syystä:
Ko poika on aiemminkin "harrastanut" paikkojensa esittelyä ja pyytänyt tyttöjä näyttämään omansa, tämän tiedän koska pojan äiti itse kertoi aiemmin.

Tuosta tuli mieleen että meijän pojat on ainaki semmosia sankareita että pylly vilkkuu tämän tästä. :D Tottakai oon yrittäny selvittää että ne takamukset ja pippelit pidetään piilossa, että sellanen ei oo sallittua käytöstä muiden seurassa.

Ihmiset hei, AIVAN IHANAA lukea täältä, että täällä on näin paljon näin viisaita ihmisiä ja vanhempia, jotka ymmärtää lapsen normaalin kehityksen ja sen viattomuuden, minkä uteliaisuus pitää sisällään.
Ap:n mahdatko olla itse kovin estynyt seksuaalisten asioiden suhteen? lapsesi on omaksunut vain mallin sinulta - olla häveliäs.
Ei se rakas ihminen vaarallista ole, jos lapset on kiinnostuneita mitä toisella housuissa.

Tuossa 4-5-vuotiaana on monet lapset kiinnostuneita esittelemään itseään ja näkemään toistenkin vehkeet. Mä oon omilleni sanonut että pip.. pim.. ja peppu-jutut kuuluu vessaan ja on henkilökohtaisia ja niitä ei kuulu esitellä kenellekkään. Nopeasti tuo vaihe menee ohi, kunhan joku kertoo ettei ole tapana toimia niin.
Vaikeinta oli kun eräs vieras tyttö synttärijuhlissa innostui esittelemään itseään. Pidinkin sitten opastuspuheen koko juhlavierasjoukolle.

Mä olen opettanut mun tytölle (4½ v) että omaa pimppiä ei sovi esitellä julkisilla paikoilla, eikä siihen saa kukaan koskea. Eikä kenenkään pimppeihin & pippeleihin sovi mennä koskemaan, vaikka nämä pyytäisivätkin.

Lasten uteliaisuus on toki ihan normaalia, mutta jos mun lapsi kulkee pitkin pihaa esittelemässä alapäätään ja pyytämällä muitakin näyttämään omansa, niin meillä keskusteltaisiin asiasta.