Nauta vai possu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onja

Tunnettu jäsen
12.04.2012
2 785
596
113
Länsi-Sipoo
Olen kyllä semmoinen kokki, etten saa naudanlihasta sitä ällömakua pois ( minusta siinä on aina semmoinen lehmän tai muun naudan omituinen maku). Keitti, paistoi tai uunissa miten vaan, aina etoavaa. Lihakeiton saa jotenkuten onnistumaan kun tarkasti veistelee ne semmoiset lihasten välissä olevat ihraiset kuminauhat pois ja pistää lihaliemi- ja kasviskuutioita sekaan.Possu taas on jees ja hyvää. Valmisti miten vaan ja on helppoa.
Minun taidoillani ei voi ylpeänä sanoa:"Tämä nyt vaan on tämmöistä".=)
Mutta sika on hyvää.

Jos tarkkaan ajattelee niin naudanliha on kasvisruokaa, koska nauta syö ruohoa ja muuttaa sen lihaksi. Possut taas syö enemmän sekaruokaa ja lihakin on sitten mitä on :)

Molemmat on hyviä, mut kyllä possusta tykätään enemän.
Varsinkin revitystä siasta.

Alkuperäinen kirjoittaja lihansyöjä;28690149:
Mikä revitty. Kerro heti!!!
Esimerkiksi kassleria kypsytetään niin överiksi että se suorastan murenee käsiin. Sitten siitä vaan käsin revitään kunnon köntsä pahuksen irtonaista ja mehukasta lihaa.

Revitty aika on pitkään, miedossa lämmössä kypsennetyä ylikypsää sikaa, niin että liha hajoaa
melkein itsestään.
Paista ensin liha pannulla, laita uuniin miedolle lämmölle ja kypsennä n 3-4 tuntia riipuen lihan
painosta, muista lisätä hieman vettä uuniastiaan.

Revitty aika on pitkään, miedossa lämmössä kypsennetyä ylikypsää sikaa, niin että liha hajoaa
melkein itsestään.
Paista ensin liha pannulla, laita uuniin miedolle lämmölle ja kypsennä n 3-4 tuntia riipuen lihan
painosta, muista lisätä hieman vettä uuniastiaan.

Vastaavaa ei taida voida naudanlihalle tehdä, ja jos voi, niin se maistuu kumminkin sille naudalle. Eli edelleen, sikaa sen olla pitää.

Sitä olen miettinyt, mille ne Afrikan ruohonsyöjät maistuvat, gasellit ja antiloopit ym:t. Leijonat ainakin tykkää.

Naudasta en tiiä, tuleeko hyvää revittynä.
Koskaan en oo maistanut sian lihassa ulostetta.

Yhteistyössä