Naurettavaa, että hoikkaa/normaalipainoista lasta pitäisi lihottaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Terkkari laittoi lapun että, lapsen pitäisi saada lisää painoa. Ihmettelen suuresti, koska lapsi ei ole edes laiha. Jotain öljyä pitäisi ruokiin vielä tunkea.

Kyllä mä käytän tiettyihin ruokiin öljyä, mutta sen enempää en aio lisäillä. Lisäksi lapsi nyt saa syödä mitä vaan lihomatta. Esim. juustoja syö aika paljon. Mitään kevytruokia ei valmisteta.

Pitäisi ymmärtää, että on normaalia, että lapsi on hoikka. Ei heitä tarvitse lihottamaan alkaa. Tietysti ero on aika suuri kun suurin osa lapsen luokkalaisista on rotevia.

Tuskin terkkari on laittanut lappua kotiin, että pitäisi saada painoa laskemaan. En oikein ymmärrä, mielestäni lapsen hoikkuus on normaalia, rotevuus/pyöreys ei niinkään.

Mä olen aina ollut hoikka. Ala-asteella terkka oli tuttu. toisin sanoen tiesi millaisesta suvusta olin saanut geenini ;) Hän ei koskaan ihmetellyt hoikkuuttani. Yläasteella se sitten alkoi... "syötkö päivisin?" SYötkö aamupalan?" "oksennatko koskaan ruokaasi?" "Harrastatko liikuntaa, kuinka paljon päivässä?" "laihdutatko?" jne..jne...

Olen edelleen painoindeksin alarajalla. Ei saanut kaksi raskautta (joista toinen tuplaraskaus), eikä ikä ja säännöllisen liikunnan puute minua lihomaan. Minä olen vain tämmöinen. On yhtä vahingollista kuulla teininä huomauttelua hoikkuudesta, kuin lihavuudesta. Meni vuosia ennen kuin uskalsin pukeutua kunnolla. Koko nuoruuteni pyrin käyttämään vaatteita, joilla saisin peitettyä hoikkuuteni. Häpesin vartaloani, jossa ei ollut mitään hävettävää :(

Ota yhteys terkkaan ja kysy miksi hän ajattelee lapsen olevan liian laiha. Nykymaailmassa tuntuu monen silmä tulleen sokeaksi sille mikä on normaalia hoikkuutta. Jos ei ole vartalossa pyöreää pulleutta, pidetään heti anoreksisena.

[QUOTE="vieras";25695497]Öljyä pitää saada ruoasta välttämättömien rasvahappojen takia. Eli jättäkää juustoa vähän pois ja tilalle öljyä.[/QUOTE]
Ja siis joka päivä pitää saada, ei vaan joissakin ruoissa.

[QUOTE="aapee";25695471]132cm ja 24kg[/QUOTE]

:O

Mun poika on 122 cm ja 25,5 kg ja on terveydenhoitajan mukaan erittäin sopusuhtainen ja kasvukäyrä tasainen.

Joten kyllä musta tuntuu, että sun lapsi saattaa todellakin olla hurjan laiha,

[QUOTE="vieras";25695427] Tuskin terkkari on laittanut lappua kotiin, että pitäisi saada painoa laskemaan. En oikein ymmärrä, mielestäni lapsen hoikkuus on normaalia, rotevuus/pyöreys ei niinkään.[/QUOTE]

Usko pois, kyllä niitäkin lappuja laitetaan tai soitetaan vanhemmille. Mistä ihmeestä käsityksesi oikein tuli?

:O

Mun poika on 122 cm ja 25,5 kg ja on terveydenhoitajan mukaan erittäin sopusuhtainen ja kasvukäyrä tasainen.

Joten kyllä musta tuntuu, että sun lapsi saattaa todellakin olla hurjan laiha,

riippuu ruumiinrakenteesta, mulla poika 128cm ja painaa 24,5kg, on suht normaali, ei liian hoikka tai pyöreäkään, selässä näkyy linnunluut ja lantiossa hiukan luut törröttää, mutta muuten on ihan jäntevä, on kerääntynyt se paino ihan tasaisesti jokapuolelle.
tyttö mulla taas on hiukan pullea, pituutta 132cm ja painoa 32kg, terkkarilla vaan liikunnan lisäystä kehotettiin.

[QUOTE="hiphei";25695603]riippuu ruumiinrakenteesta, mulla poika 128cm ja painaa 24,5kg, on suht normaali, ei liian hoikka tai pyöreäkään, selässä näkyy linnunluut ja lantiossa hiukan luut törröttää, mutta muuten on ihan jäntevä, on kerääntynyt se paino ihan tasaisesti jokapuolelle.
tyttö mulla taas on hiukan pullea, pituutta 132cm ja painoa 32kg, terkkarilla vaan liikunnan lisäystä kehotettiin.[/QUOTE]

Joo, tokikin ihmiset on erilaisia. Mutta jotenkin vain hätkäytti kun ajattelee, että 10 cm pitempi kuin omani ja painoa vähemmän. Ja vaikka tuo mein sälli on harteikas, niin hän ei ole missään nimessä lihava, ei edes pyöreä.

Yhteistyössä