Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:Sehän oli sellasta vaseliinimaista se natusan, mietin vaan (taidan sitten olla typerä taijotain) että eikö se vaseliini oo kuitenkin liian tujua poitsu kun on vasta 4,5 kk..??
Alkuperäinen kirjoittaja myy:Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:Sehän oli sellasta vaseliinimaista se natusan, mietin vaan (taidan sitten olla typerä taijotain) että eikö se vaseliini oo kuitenkin liian tujua poitsu kun on vasta 4,5 kk..??
Niin.. tuota ihan vauvana sitä olen lapsille laittanut.. ja apteekista ostanut nimenomaan sellaista missä ei ole vettä. Vaseliini on sitä ehtaa ainetta kokonaan kun rasvoja jatketaan kaikenlaisilla täytteillä (vesi, tuoksut..) Mut apteekista kyl neuvotaan hyvin.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Ainakin DAILY-merkillä (s-kaupoissa) on samanlaista rasvaa kuin se vanhanaikainen Natusan. Mut mä en kyl laittais sitä(kään) vauvan poskiin, eihän se kuivu ikinä... ja sit se on äidin paidanrinnuksissa. Mä miellän sen pyllyrasvaksi. :xmas:
muok. tämä:
http://www.omatmerkit.inex.fi/omdet.asp?viewID=1092&productID=556
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Siis todellakaan ei ulkoilua varten tarvi laittaa mitään poskiin! Se on todella vanhanaikaista! Puhtaat kuivat posket on paras, ja ulkoilun jälkeen rasvaus jos on tarve.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Siis todellakaan ei ulkoilua varten tarvi laittaa mitään poskiin! Se on todella vanhanaikaista! Puhtaat kuivat posket on paras, ja ulkoilun jälkeen rasvaus jos on tarve.
Kyllä mä olen sen jälkeen suojannut lapseni posket kun ne on kertaalleen tuolla tyylillä "pinta puhtaana" paleltuneet.
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Siis todellakaan ei ulkoilua varten tarvi laittaa mitään poskiin! Se on todella vanhanaikaista! Puhtaat kuivat posket on paras, ja ulkoilun jälkeen rasvaus jos on tarve.
Kyllä mä olen sen jälkeen suojannut lapseni posket kun ne on kertaalleen tuolla tyylillä "pinta puhtaana" paleltuneet.
Jos vauvan posket on oikeasti paleltuneet niin sitten on ollut liian kauan ulkona ja väärissä varuusteissa. Tuskin kyse on kuitenkaan paleltumisesta? talvi-ilma kuivattaa ihoa. Mut siinäkin tapauksessa raskaus ulkoilun jälkeen on parempi.
:xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:http://yle.fi/akuutti/arkisto2003/210103_d.htm
"- Rasvaisten pakkasvoiteitten käyttö ei estä ihon paleltumista vaan se luo väärää turvallisuudentunnetta. Iho paleltuu herkemmin kuin ilman tätä ns. pakkasvoidetta. Ne eivät todellakaan estä paleltumisvamman syntymistä. Ja perusvoiteetkin pitää tietysti laittaa iholle jo hyvissä ajoin ennen pakkaseen menoa, ihotautien erikoislääkäri Palatsi tähdentää."
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä 4,5kk ikäinen on vielä vauva, eikä sen nenää pysty ulkoillessa täysin huppuun vetämään.
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä 4,5kk ikäinen on vielä vauva, eikä sen nenää pysty ulkoillessa täysin huppuun vetämään.
4,5kk ikäinen on vielä niin pieni, että yleensä nukkuu päiväunia vaunuissa kun ulkoilee. Ja siellä vaunun kuomun alla on yleensä plusasteita, joten ei siellä mikään palellu.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä 4,5kk ikäinen on vielä vauva, eikä sen nenää pysty ulkoillessa täysin huppuun vetämään.
4,5kk ikäinen on vielä niin pieni, että yleensä nukkuu päiväunia vaunuissa kun ulkoilee. Ja siellä vaunun kuomun alla on yleensä plusasteita, joten ei siellä mikään palellu.
Eiks teidän lapset vauvoina liiku ollenkaan??:O Kyllä meillä lapset ulkoilee muutoinkin kuin vaunuissa makaamalla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo olen kyllä raskaana ja neljättä kertaa, jos tuolla "raskaudella" ulkoilun jälkeen viittaat...
Vitalis on se mitä tarkoitin, tuolla aikaisemmin joku sen mainitsikin. Ja ihan nää on kokeiltu käytännössä kun olen itse lastensairaanhoitaja osastolla. Ja omilla lapsilla. Luulen siis erottavani mikä on paleltumaan mikä kuivaa ihoa. Kyllä 4,5kk ikäinen on vielä vauva, eikä sen nenää pysty ulkoillessa täysin huppuun vetämään. Esim. atoopikoilla iho on sellainen, että hoitaa täytyy tai se korppuuntuu näillä pakkasillakin.
Mutta en täällä viitsi tuota "ammattilaisuuttani" hehkuttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo olen kyllä raskaana ja neljättä kertaa, jos tuolla "raskaudella" ulkoilun jälkeen viittaat...
Vitalis on se mitä tarkoitin, tuolla aikaisemmin joku sen mainitsikin. Ja ihan nää on kokeiltu käytännössä kun olen itse lastensairaanhoitaja osastolla. Ja omilla lapsilla. Luulen siis erottavani mikä on paleltumaan mikä kuivaa ihoa. Kyllä 4,5kk ikäinen on vielä vauva, eikä sen nenää pysty ulkoillessa täysin huppuun vetämään. Esim. atoopikoilla iho on sellainen, että hoitaa täytyy tai se korppuuntuu näillä pakkasillakin.
Mutta en täällä viitsi tuota "ammattilaisuuttani" hehkuttaa.
Jos käytät mielikuvitusta, niin voit hyvin arvata että kyse on kirjoitusvirheestä raskaus/rasvaus. :xmas: Ihanko oikeasti vauvalle tuli valkoinen paleltuma? Luit varmaan tuon linkin minkä laitoin, siinä kyse oli nimeomaan atooppisesta ihosta, ja siinä kerrottiin myös paleltuman tuntomerkit. Mä luotan edelleen enemmän ihotautilääkärin lausuntoon.