nasolin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukkonenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukkonenä

Vieras
Mullekin iski tosi paha flunssa..(palstalla tuntuu olevan lentsua liikkeellä)
Oletteko käyttäneet ihan normaalisti nasolin-nenäsuihketta? Itse olen käyttänyt jo neljättä päivää, joka kerta vaan kun suihkauttaa miettii aina vauvaa ettei aiheuta hänelle mitään. Raskausvkoja 34.
Pakkausselosteessa ei ole sanottu estettä lääkkeen käytölle raskaana olevalle, mut inhottavasti lukee et yhtä lääkkeen ainesosan vaikutusta ei olis testattu..näin ymmärsin tekstistä.
Mun on ollu tosiaan pakko käyttää suihketta kun hengitys ei kulje suunkaan kautta. Hengitys vaan pihisee..kuuma höyry auttaa hetkeksi.
Kiitos jo etukäteen! Terveyttä kevättalveen!

Saa käyttää. Näin on useampi lääkäri sanonut. Mutta siinähän on se max. 10 päivää käyttö, että sitä ei saa ylittää. Vaikka harvalla kai sitä pitempi flunssa onkaan. (Itsellä on tosin raskausaikana kroonisen tukkoinen nenä, johon ei auta nämä kortisonisuihkeet, joita käytetään päivittäin. Näin flunssan aikaan on melkein helpompi hengittää kuin muuten, kun saa luvalla käyttää Nasolinia... se on ainoa mikä auttaa)

Itse olen allergikkona joutunut keskustelemaan paljon nenäsuihkeiden käytöstä lääkärin kanssa raskauden aikana.
Viimeksi lääkäri totesi (jälleen kerran asiaa kysyttyäni), että on parempi pitää ""röörit auki"" kuin kärsiä nenän tukkoisuudesta. Henkeä kun ei saisi raskauden aikana kuulemma yhtään ahdistaa, se on kaikkein pahinta lapselle. Eli hän suositteli flunssan aikana Nasolinia ja muutenkin allergiseen nuhaani entisenlaisia lääkkeitä (nenäsuihkeita). Koska tosiaan kaikkia nenäsuihkeiden ainesosia ei ole raskaana olevilla testattu, on lääketehtaiden pakko laittaa näitä ""keskustele lääkärisi kanssa"" -kehotuksia purkkeihin. Mutta haittavaikutuksia ei kuulemma ole vielä niistä kuitenkaan löytynyt..
Itseänikin aina epäilyttää KAIKKI lääkkeet raskauden aikana, mutta kai se on uskottava, että oma hyvinvointi tarkoittaa myös lapsen hyvinvointia..
Paranemisia!

Käytin likipitäen koko raskauden ajan.Koitin aina viikon sinnitellä,ostin humidose kostutusliuosta ja a-vita tippoja sekä jotain kasvijuttutippojakin.Muut ei auttaneet kuin nasolin.Mulla oli se miedoin 0,5 mg/ml ja tyttö syntyi ihan terveenä.Kamalaa oli se jatkuva tukkoisuus,en tahtonut unta saada.Tosin pitkään käytettynä nasolin itse aiheuttaa tuonlimakalvoturvotuksen,siks pitäis käyttö lyhyitä aikoja.Vaan minkäs teet kun nenu tukossa!!

Luontais vinkkejä,laita sipuli halkaistuna yöpöydälle,pitää röörit jonkin verran auki.
lastentarvike myy kuivahöyrystin laitetta,hinta halpa joku 30 e.se tosi hyvä,käytin vauvallekin kun oli nuhainen.Vaavista vaariin sanontaan siinä.
Mentoliöljyjä,tehoaa ihan kivasti.
Nosta päätä ylemmäs nukkuessas,ei paina räkä limakavoihin.TOivottavasti jotain apua.Hyviä loppuodotuksia!!

Minulla on ollut jo entuudestaan näitä tukkoisuusongelmia ja jossain vaiheessa olin jo pahassa nenäsuihkekierteessä. Nyt vaiva on entisestään pahentunut. Minua on ainakin suuresti auttanut nenähuuhtelu suolaliuoksella. Toinen, mikä on auttanut, on nenäteippi, joita voi ostaa apteekista. Sellaisen olen laittanut nukkumaan mennessä, jos olo on huuhtelusta huolimatta ollut tukkoinen. Siitä on ollut yllättävän suuri apu.

Yhteistyössä