Nasira Nisamella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaveri meinaa laittaa tytölleen tuon nimen... Mies on ulkomaalaista syntyperää, joten toi saattaa ehkä toimia sukunimen kanssa, mutta kuitenkin... on mun suuhun aika erikoinen. Ja muutenkin, kun kerran suomessa eletään niin veikkaanpa tytölle vaikeuksia jatkossa tuon nimen kanssa :(

Niinpä, lapset kun osaavat sen kiusaamisen. Minulla on ihan normi nimi ja kuitenkin haukuttiin nimestä, homoksi, köyhäksi jne. Ehkäpä kyse ei ole niinkään nimestä vaan kasvatuksesta ja jos ei puututa lasten käytökseen, nythän ei Suomessa kukaan ulkopuolinen uskalla puuttua mihinkään, joten semmosta se on.

Nykyisin on ihan perussuomalaislapsillakin ( siis jonka molemmat vanhemmat ovat suomalaisia) vaikka minkälaisia nimiä, joten en usko tuon Nasira Nisamellan niistä ihan valtavasti poikkeavan.
Toki se voi joitakin ihmisiä oudoksuttaa, ja sitä voi joutua tavamaan.
Mutta mikäli se lausutaan kutakuinkin kuin kirjoitetaan sopii se suomalaiseenkin suuhun ääntämiseltään. Siinähän ei ole valtavasti erilaisia c, s - konsonantteja, joita suomenkielessä ei edes aakkosissa ole.
( joita en tällä näppiksellä edes voi kirjoittaa)

Missä umpiossa sä elät? Nykyään on vaikka millasia nimiä ja etenkin ulkomaalaistaustasilla. Meidänkin lasten nimet on sulle varmaan tosi oudot, mutta eipä niistä ole mitään numeroa tullut, eikä ole koskaan toiset lapset kiusanneet niistä.

[QUOTE="vieras";22944226]Kaveri meinaa laittaa tytölleen tuon nimen... Mies on ulkomaalaista syntyperää, joten toi saattaa ehkä toimia sukunimen kanssa, mutta kuitenkin... on mun suuhun aika erikoinen. Ja muutenkin, kun kerran suomessa eletään niin veikkaanpa tytölle vaikeuksia jatkossa tuon nimen kanssa :([/QUOTE]

tuo mieleen väkisin väännetyn nimen.
nasira ei niinkään, vaikka paremmalta kuulostaisi ihan vain nasima tai jos ra- loppuisen nimen haluaa, niin miksipä ei samira.

nisamella, kuin väkisin väännetty nimi isabellasta.

tosin en tiedä, minkä maalainen isä on, mut...

Yhteistyössä