Narttukissan kiima, kysymyksiä osa 2.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Miten se leikattu kollikissa mahdollisesti rauhoittais tilanteen, joka on itseasiassa sietämätön |O (tuo kiimaliisa valvotti koko yön mourunnallaan).

Riittääkö että ottaa kollin päivähoitoon hetkeksi?

Montako kertaa kissalla on kiima vuodessa ja hemmetti, KAUANKO se saattaa kestää?

Aamuäreen eläinrakkaus on sittenkin rajallista :D

naaraas saattaa juosta kuukausitolkulla. Kiiman välit voivat olla 2 viikon väleinkin...
Siis tota mitä sä leikatulla kollilla teet?Mee leikkauttaa naaras...jos juoksee paljon saa kohtutulehduksen joka on vaarallinen. vaihtoehtona juoksun estävät pillerit...mutta kun en nyt tiiä tarkemmin tilannetta...

Mä en tiedä mitä mä leikatulla kollikissalla haen. :xmas:

Mulle vaan eilen sanottiin että sellainen saattais rauhoittaa tilanteen, mutta en sitten kysynyt tarkemmin että mitä sillä tarkalleen ottaen tarkoitettiin.

Kissan sterilointi on kyllä suunnitelmissa, pillereistäkin elukkalääkäri puhui yhtenä vaihtoehtona. Olikos noissa pillereissäkin se kohtutulehduksen vaara?

tarviit kollikissan että pääsee sen naaraan kanssa olee...ei taia pitemmän päälle onnistua tuo juttu...eli leikkauta tai astuta..siis että saa pennut niin naaras on tyytyväinen ja sinäkin:)

:laugh: (vahingonilo on sitä iloa aitoimmillaan ) :D .. :ashamed: ... =)
Korvatulpat voisi olla aika hyvä ratkaisu.. :whistle:

Meillä kesti muistaakseni 1-3 vrk. se pahin huuto yleensä.
Jos ei ole tarkoitus teettää pentuja niin leikkaus voi olla ihan hyvä ratkaisu.

Meillä oli itsellä leikattu kollikissa kun nartulla alkoi kiima, sitä kesti ja kesti. Huusi ja mourusi ensin kaksi viikkoa, sitten oli pari pv hiljaa ja jatkoi taas. Soitin eläinlääkärille ja se sanoi että joskus nuorilla narttukissoilla se kiima jää päälle. Eli ei sillä kollilla ollut muuta kuin korkeintaan pahentava vaikutus kun sille yritti sitä takapuoltaan tarjota ja toinen ei siitä mitään älynnyt. Käytettiin leikkuulla ja samantien loppui mouruaminen. Suosittelen, jos et aio sillä pentuja teettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä en tiedä mitä mä leikatulla kollikissalla haen. :xmas:

Mulle vaan eilen sanottiin että sellainen saattais rauhoittaa tilanteen, mutta en sitten kysynyt tarkemmin että mitä sillä tarkalleen ottaen tarkoitettiin.

Kissan sterilointi on kyllä suunnitelmissa, pillereistäkin elukkalääkäri puhui yhtenä vaihtoehtona. Olikos noissa pillereissäkin se kohtutulehduksen vaara?

On pillerit ehdottomasti se oikee ratkasu jos huolit että naaras saa joskus pentui vielä siis..mut jos et huoli kuunnella naaraan lauluja, niin st olisi kyl kaikille paras juttu:)
Tiiän että jotkut käyttää leikattuja kolleja tyydyttää naaraan haluja, mutta se on niinkus vähän..hmm..sanotaan että naaras on huora ja ei kivaa sillekkään.
Hae pillerit ja kun juoksu loppuu niin tuikkaat pillerin naamaan. Annetaan kerran viikossa.....

Ei ei ei pentuja..... :D vaikka olishan ne suloisia, mutta sitten meillä olis kissafarmi. Nöy.

Äree kerää nyt vaan kolehtia purkkiin ja käy leikkuuttamassa narttunsa. :|
Mua toisaalta pelottaa se nukutus ja koko operaatio kun on niin iso juttu kuitenkin.

Konsultoin siis elukkatohtoria huomenissa. :flower:

Yleensä kissan kiima kestää n. viikon, mutta mun kissalla se oli miltei jatkuvaa. Karmeaa mouruamista koko ajan ehkä viikon tauko ja aina vaan uudestaan. Meillä ei auttanut kuin leikkaus. Sisäkissoilla kiima kestää yleensä pidempään. Mä en ainakaan ole huomannut, että kissoilla olisi mitään vakio määrää siinä kuinka monta kiimaa niillä on vuodessa. Niitä tulee ja menee valoisuuden mukaan.

Mikset leikkauta kissaasi? Jos sinulla on joku syy mikset halua/voi leikkauttaa kissaa, niin kannattaa kysyä eläinlääkäriltä kissojen E-pillereitä. Mun kissa söi niitä vuoden, ennenkuin se leikattiin. Käsittääkseni niitä ei kuitenkaan voi käyttää kaiken aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Meillä oli itsellä leikattu kollikissa kun nartulla alkoi kiima, sitä kesti ja kesti. Huusi ja mourusi ensin kaksi viikkoa, sitten oli pari pv hiljaa ja jatkoi taas. Soitin eläinlääkärille ja se sanoi että joskus nuorilla narttukissoilla se kiima jää päälle. Eli ei sillä kollilla ollut muuta kuin korkeintaan pahentava vaikutus kun sille yritti sitä takapuoltaan tarjota ja toinen ei siitä mitään älynnyt. Käytettiin leikkuulla ja samantien loppui mouruaminen. Suosittelen, jos et aio sillä pentuja teettää.

:) Joo..toisilla jää kiima päälle...siis sitä metelii ei jaksa kukaan kuunnella saatika että naaras laihtuu ja elämä on "vittumaista" kun ei ukkoa saa;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei ei ei pentuja..... :D vaikka olishan ne suloisia, mutta sitten meillä olis kissafarmi. Nöy.

Äree kerää nyt vaan kolehtia purkkiin ja käy leikkuuttamassa narttunsa. :|
Mua toisaalta pelottaa se nukutus ja koko operaatio kun on niin iso juttu kuitenkin.

Konsultoin siis elukkatohtoria huomenissa. :flower:

Juuh konsultoi:) Eli st sitten...ja voit sitten huokasta kun ei mölinää kuulu ja kissasta tulee entistäkin ihanampi kun ei hormoonit jyllää...
Ei noissa leikkauksissa mittää hätää oo..ja myönnän että aina sitä kaikkea miettii kun kissa rauhotettuna...Hyvin kaikki menee kuitenkin ja normileikkauksii nuo ovat joten nou hätä.

Siskoni- the kissatietäjä tyrmäs täysin tuon kollijutun.
Uhkaili että narttu saattaa aloittaa merkkailun, mitä se luojalle kiitos EI tee nyt, ja valeraskaudella.

Korvatulpat, soitto lääkärille ja kärsivällisyyttä. Varje jos tuo ulvonta jatkuu vielä monta päivää ja pitkän pitkää yötä

:o :o

Kätevästi tässä tosin tulee luennoitua lapsille luonnonlaeista :D

'Miksi Sanni mouruaa?'- no siksi kun sillä on, öh, kiima.
'KIINA?' :o - Ei kun kiima.
'Mikä se on äiti?, Se kiina?' - No sen tekee mieli kissavauvoja.
'JEE!!!!'- No EI! Ei me voida pitää montaa kissaa eikä niitä oikein kukaan tahdo ilmankaan huolia....

Sitten seuraa harras keskustelu siitä että lisääntymiseen tarvitaan aina uros ja naaras.
Keskustelemme ympäripyöreästi vauvansiemenistä.

'Ai Sanni huutaa vauvansiemeniä?'
:o - juu, niin se tekee.....

:D

Juu meidän 2-vuotiaalla tytöllä on jääny kiima tosi pahasti päälle, mourunnu kohta 2kk!!! ei oo oikein kivaa enää kissalla eikä ihmisillä..täytynee viedä lääkäriin se. muutenkin kiimaillu ahkerasti n.2viikon välein :/

Yhteistyössä