Narsisti mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uneton79

Vieras
Olen nyt täällä palstallakin seuraillut keskusteluja narsistisista miehistä. Mietin vain voisiko minun mieheni olla sellainen myöskin. Mitä mieltä olette?

Hän:

-peilailee itseään ja poseeraa melkein aina, kun tulee joku peili/kiiltävä pinta vastaan (se on joskus todella ärsyttävää!)
-pitää usein itseään parempana/älykkäämpänä kuin muita
-vertailee kovasti itseään aina muihin
-kuitenkin haluaa eristäytyä muista (ja haluaa, että minäkin eristäydyn)
-joskus keräilee kehuja muilta/minulta (vaikuttaa huonoitsetuntoiselta)
-hänellä on kova kilpailuvietti ja hänen on pakko päihittää minut kaikissa peleissä
-hänellä on tapana ""mollata"" esim. minun kielitaitoa ja kokkaustaitoja
-ei näe melkein koskaan mitään vikaa itsessään, vaan syyttää minua kaikesta
-suuttuessaan pitää mykkäkoulua, mykkäkoulun päättymisen päättää itse tai odottaa kunnes minä luovutan ja pyydän anteeksi, vaikka vika ei minun olisikaan

Onhan tuossa aika monta narsistille tyypillistä piirrettä, kuten tuo ettei hänessä ole koskaan mitään vikaa ja mykkäkoulu, jolla toista alistetaan...

Tässä jotain asioita, jotka on narsistille tyypillisiä:

- hän loukkaa muita
- hänelle tulee helposti vihamiehiä
- hän on herkkä ja loukkaantuu helposti
- hän tulkitsee viattomimmatkin huomautukset ja teot vähätteleviksi
- hän saattaa opiskella jotakin asiaa hartaasti ja syvällisesti tehdäkseen muihin myöhemmin vaikutuksen hankkimallaan oppineisuudella
- hän on erittäin pitkävihainen
- hän uskoo olevansa aina oikeassa
- jos hän joutuu pyytämään haluamaansa, se ei enää maistu miltään, koska toinen ei ole arvannut mitä hän tarvitsee.
- muut ihmiset ovat hänen ystäviään, kavereitaan, puolisoitaan, kun ovat samaa mieltä hänen kanssaan, mutta kun se kokemus loppuu, loppuu ystävyys, kaveruus
-hän voi olla hyvinkin rakastettava ja yleisenä hyväntekijänä tunnettu ihminen. Hän voi olla ensimmäisenä järjestämässä kutsuja ja valmis lahjoittamaan hyväntekeväisyyteen suuriakin summia. Tärkeintä narsistille on kuitenkin, että ystäväpiiri tietää hänen hyvistä teoistaan

Yhteistyössä