Narsisti mies vai muuten vaan ongelmainen?:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rthlkjhtjkytrjkytj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rthlkjhtjkytrjkytj

Vieras
Muutaman kuukauden tapaillut miestä, jossa on jotain outoa. Välitän hänestä todella, mutta jotain outoa suhteessa on. Hän aivan kuin perääntyy jos suhde menee liian läheiseksi, en tiedä tapaileeko hän muita, mutta saan hänestä selittämättömän tunteen että en voi luottaa:/ Hän on ajoittain kylmä. Ja nyt on alkanut tulemaan pieniä asioita, hän esim arvostelee jotain ruumiin osaani ja sitten vetää koko jutun vitsiksi. Tai arvostelee jotain ominaisuutta minkälainen muuten olen. Pari kertaa olen saanut hänet kiinni valheesta liittyen menoihinsa.

Olen itsekin hieman rikkinäinen ihminen, joten en tiedä voinko objektiivisesti luottaa omiin havaintoihin.
Mutta eihän tämä hyvältä näytä. Minkälaisia narsistit ovat? Se nyt tuli jostain syystä mieleen.

Ihmiset käyttävät narsisti sanaa vähän liiankin helposti nykyään. Narsismi on oikeasti sairaus, eikä se ole sitä että joku vähän kuittailee jostakin.

Narsismi voi kehittyä niin pahaksi, että siihen sisältyy väkivaltaa ja jatkuvaa piinaamista toista ihmistä kohtaan. Narsistit saavat helposti toisen ihmisen uskomaan heidän sanomisiaan, ja saavat helposti toisen riippuvaiseksi itsestään. He saavat toisen uskomaan, etteivät ole mitään ilman häntä.

Toki jos suhteenne on vasta ihan alkumetreillä, etkä tunne miestä kunnolla, voi hän pohjimmiltaan olla jollain muotoa narsistinen. Ei voi koskaan tietää. Mutta jos et koe oloasi hyväksi tämän miehen kanssa, kannattaako se jäädä odottamaan, koska totuus on että tuskin se siitä ainakaan paremmaksi muuttuu.

Viimeksi muokattu:
Sanoo kyllä myös kauniiksi. Ja tiedän että se on totta. Omassa istunnossa ei sinässä ole vikaa. Mutta ehkä tämä silti oli tässä. Sitä en ymmärrä miksi hän ei tätä lopeta. Olen kyllä yrittänyt aiheesta jutella.

Ristiriitoja ja luottamusongelmaa, mistä olen sanonutkin. Muutaman kerran jopa suoraan syyttänyt, kun ei ole vastannut puhelimeensa. Mutta kiistää aina kaiken. Itse taidan olla sen verran ihastunut/riippuvainen, että en pääse irti.
Mutta jos hän olisi normaali, niin miksi hänkään tuollaista kestäisi? Sanoo vaan että rakastaa. Melkein toivon että hän lopettaisi tämän. Taitaa olla aika sairasta.

Ei tuollainen suhde ole mistään kotoisin. Aina voi sanoa että rakastaa, mutta jos se ei millään muotoa näy siinä miten ihminen toimii, ei sitä pidä toisen sanaan sokeana luottaa.

Hyvän suhteen perusta, ainakin omasta mielestäni kuitenkin koostuu nimenomaan luottamuksesta ja kunnoituksesta toista kohtaan.

Mun ex oli just vähän tuollainen, ihanan alun jälkeen kaikki muuttui. Ei oikein tiennyt millä päällä se kulloinkin oli, loukkaantui mitä ihmeellisimmistä asioista, aloitti mykkäkoulun, ei suostunut puhumaan. Ensin kainalossa ja sitten tunnin päästä alko joku ihmeen välttely -show. Jos oli riita, tuijotti vaan hullun kiilto silmissä, puhu kovin monotoniseen sävyyn, tuli joku psykopaatti mieleen. Loppujen lopuksi kyllästyin siihen, että puhui muuta kuin teki, ja se oli sitten goodbye. Oikein puistattaa muistella.

[QUOTE="aijaa";27874192]Sinulla on varmaan minun ex. Juokse ja lujaa.[/QUOTE]
Kerro toki lisää?:/

Olen vaan itsekin hieman rikkinäinen ihminen, niin en tiedä mihin luottaa. Lopulta asia kääntyy aina niin että minä ylireagoin.

Joten sanokaa nyt kuulostaako tämä aidosti oudolta? Oma todellisuudentaju taitaa olla täysin kadonnut. Mutta tiedän että on myös mahdollista että itsekin suurentelen asioita.
Mies ei siis tykkää soitella. Ei kauheasti kerro menoistaan, on etäinen ja nyt on pari kertaa arvostellut - vitsillä. Ei yhtäkkiä kunnolla pysty seksiin.

Eli olenko vainoharhainen ja/tai tyhmä, vai onko hänellä joku toinen?

Miksi minua pitää tässä mukana roikottaa!

Ota etäisyyttä mieheen. Ei selvästi ole tosirakkautta. Mies ehkä haluaa pompotella sinua, jos ilmaiset eroaikeesi. Mutta en ryhtyisi vakavaan suhteeseen tuollaisen kanssa. Varmasti menisi pahemmaksi.
Voi ollakin narsisti. Suojele itseäsi jo nyt, kun varoituskellot soi! et ole vainoharhainen tai tyhmä, mies vaikuttaa tunteettomalta, ehkä tulevaisuudessa jopa julma?

Narsisti usein hyvä puhumaan ja saa ihmiset pitämään itsestään, pitää yllä jonkinlaista kulissia koko ajan ja saattaa vaihdella käytöstään erittäin taitavasti mukautuen muihin ihmisiin. Saattaa esim. kehua juuri sillä tavalla että sinulle tulee hyvä olo (ja on uskottava). Ei välttämättä vaikuta mitenkään ylpeältä tai itserakkaalta, päinvastoin.

Kun tutustuu kunnolla, on usein jo liian syvällä jutussa. Pelit, valehtelut, elämä yhtä leikkiä. Jokainen narsisti toimii loppujen lopuksi itselleen ja muut ovat vain pelinappuloita siinä mitä narsisti nyt tänään sattuu haluamaan. Muut ovat hyödykkeitä.

En saanut tästä sellaista kuvaa.

Ei vaikuta narsistilta. Narsisti on aluksi mukava ja saa ihmiset puolelleen ja rakastumaan.täysillä. Siten vasta kun narsisti saavuttaa ihmisten täyden luottamuksen, alkaa se "kiusaaminen" ja se alkaa huomaamatta.

[QUOTE="vieras";27874532]Ei vaikuta narsistilta. Narsisti on aluksi mukava ja saa ihmiset puolelleen ja rakastumaan.täysillä. Siten vasta kun narsisti saavuttaa ihmisten täyden luottamuksen, alkaa se "kiusaaminen" ja se alkaa huomaamatta.[/QUOTE]

No juuri näin se kyllä meni, alkuun oli aivan ihana. Sitten alkoi kylmäksi ja etäiseksi ja saa minut "yrittämään vielä enemmän. Ja nyt on ilmeisesti alkanut tämä huomauttelu. En ymmärrä miksi joku haluaa olla millään tavalla ilkeä ihmiselle jota muka rakastaa.
Ja minusta todella tuntuu että pyörittää muita naisia, ainakin jollain tavalla sitä tekee vaikka ei panisikaan, tekstailee paljon ja puhelimensa soi, muttei vastaa. Heittää jonkun random henkilön joka kuulema soitti.
Taidan todella olla vaan pelinappula, vaikea vaan luovuttaa ilman että tiedän mikä on motiivi tämän kaiken takana. En yleensäkään luovuta helposti. Mutta ehkei sellainen koskaan selviä.

[QUOTE="vieras";27874443]Ota etäisyyttä mieheen. Ei selvästi ole tosirakkautta. Mies ehkä haluaa pompotella sinua, jos ilmaiset eroaikeesi. Mutta en ryhtyisi vakavaan suhteeseen tuollaisen kanssa. Varmasti menisi pahemmaksi.
Voi ollakin narsisti. Suojele itseäsi jo nyt, kun varoituskellot soi! et ole vainoharhainen tai tyhmä, mies vaikuttaa tunteettomalta, ehkä tulevaisuudessa jopa julma?[/QUOTE]

Olen jo kerran ehdottanut eroa, mutta hän ei halunnut erota. Sen jälkeen oli hetken aikaa taas erityisen mukava. Mutta palasi takaisin vanhaan.

Muutaman kuukauden tapaillut miestä, jossa on jotain outoa. Välitän hänestä todella, mutta jotain outoa suhteessa on. Hän aivan kuin perääntyy jos suhde menee liian läheiseksi, en tiedä tapaileeko hän muita, mutta saan hänestä selittämättömän tunteen että en voi luottaa:/ Hän on ajoittain kylmä. Ja nyt on alkanut tulemaan pieniä asioita, hän esim arvostelee jotain ruumiin osaani ja sitten vetää koko jutun vitsiksi. Tai arvostelee jotain ominaisuutta minkälainen muuten olen. Pari kertaa olen saanut hänet kiinni valheesta liittyen menoihinsa.

Olen itsekin hieman rikkinäinen ihminen, joten en tiedä voinko objektiivisesti luottaa omiin havaintoihin.
Mutta eihän tämä hyvältä näytä. Minkälaisia narsistit ovat? Se nyt tuli jostain syystä mieleen.

vai että narsisti,kannattais ehkä lukaista paljonko niitä oikeesti on,aika vähän, eikä tuossa ole vielä yhtään mitään!

Mun mieskin valehteli mulle, ja valehteli vielä eron jälkeenkin, koska pelkäsi että suutun(en siis ole mitenkään erityisen pelottava,mutta mies pelkää ilmeisesti ketä tahansa ihmistä joka on vihainen, syy varmaan löytyy hänen lapsuudestaan ja herkästä luonteestaan).

jos sua on petetty niin muistathan että pieninkin asia saattaa saada suunnattomat mittasuhteet ja ajat vain miestä kauemmaksi(jostain syystä tästä kokemusta). toki jos mies tietää niin luulis sen tajuavan että pienetkin valheet lisää epäluottamusta(kuten meille kävi).

tuo mies saattaa olla vain pelokas, ei tiedä uskaltaako vai ei. tai paeta vaistomaisesti,mitä minä tein nuorempana, kun suhde meni liian läheiseksi mut valtasi suunnaton ahdistus jo toisen kosketuksesta, ja tämä on liittynyt jokaisen suhteen alkuun, vasta kun ekan kerran päätin tietoisesti toimia niin että ahdistuksesta huolimatta olen miehen kanssa, huomasin että se tunne menee ohi ja tilalle kasvaa rakkaus <3

mutta saattaahan miehellä olla salaisuuksia em. masennuslääkitys tms(vaikka vielä vaikuttaisikin olevan iloinen), tai unilääkkeet tms.

tai sitten hän on vain tyypillinen epäluotettava mies

Joten sanokaa nyt kuulostaako tämä aidosti oudolta? Oma todellisuudentaju taitaa olla täysin kadonnut. Mutta tiedän että on myös mahdollista että itsekin suurentelen asioita.
Mies ei siis tykkää soitella. Ei kauheasti kerro menoistaan, on etäinen ja nyt on pari kertaa arvostellut - vitsillä. Ei yhtäkkiä kunnolla pysty seksiin.

Eli olenko vainoharhainen ja/tai tyhmä, vai onko hänellä joku toinen?

Miksi minua pitää tässä mukana roikottaa!

ei yhtäkkiä kunnolla pysty seksiin, mä liputan sen lääkityksen puolesta! kysy häneltä, hei kulta onko sulla masennuslääkitys päällä :)

uusavuttomat ihmiset eivät saa edes tänä hienona teknologian aikakautena haettua tietoa googlen avulla. narsismiin tuo nyt ei viittaa pätkääkään. ja vastasit jo itse itsellesi, että "suhde" olisi syytä lopettaa.

Kyllä on niin tuttua, että. Pistää huumorin piikkiin kaiken kiusaamisen, ja sitten moittii että olet huumorintajuton. Ja kun pahoitat mielessi oikein kunnolla, niin saat haukut tekoitkusta. Löytää sinussa aina jonkin kehittämiskohdan, ja kertoo sen ihan "sinun parhaaksesi että tietäisit". Alkaa vältellä seurassasi liikkumista julkisilla paikoilla, koska voi jäädä muille valloituksilleen kiinni parisuhteestaan. Joka muuten ei ole parisuhde, koska narsistin kanssa sellaista ei ole olemassa. Toivottavasti olet jo tajunnut juosta ja lujaa..... Ennen kuin itsetuntosi on poljettu maanrakoon!

Omasta kokemuksesta sanon että narsisti juurikin on sellainen, että tekee extempore reissuja ja keksii aina jonkun "syyn lähteä" eli siis valehtelee ennenkuin häippäsee. Ensin päiväksi, sitten ei tuukaan yäksi kotiin, sitten tarina taas jatkuu ja ei tuukaan moneen yöhön/kuukausiin takaisin. Niinkuin mulla ja mieskumppanilla kävi, jolla oli narsistin piirteitä. Hylkäsi myös useampaan otteeseen, valehteli patologisesti ja piti 2 puhelinta. Ei voi muuta sanoa kuin että VAROKAA, kun tutustutte uuteen kumppaniin. Tämäkin mies osasi alussa esittää niin hyvää herrasmiestä, osteli lahjoja ja ruusuja kokoajan, kehui maasta taivaisiin. Mutta hetken päästä kun olin rakastunut alkoi hänellä valehtelu, ghostaaminen, salailu, seksuaalinen väkivalta, kontrollointi ja mustasukkaisuus.