Narsisti isäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minä en oikein tiedä miten minun pitäisi toimia. En ole ollut vuosikausiin missään yhteyksissä isääni, hän on narsisti ja kyllästyin lopulta kuulemaan kaikkea p***aa häneltä. Nämä vuodet on olleet minulle henkisesti helpompia näin. Nyt kuitenkinisä on hyvin sairas ja yritti tässä eräänä päivänä minulle osittaa ensimäistä kertaa 7vuoteen. En vastannut. Mieleen tulvahti kaikki se henkinen tuska minkä hän aiheutti. Mutta mieleen tuli tietysti myös ne hyvät ajat.

En usko että narsisti pystyy muuttumaan, eihän hän koskaan tajua että on itse tehnyt jotain väärin, vaan syy on aina muissa. Senpä takia mietin, jaksanko ottaa hänet taas taakaksi ja helpottaa hänen oloaan viimeisinä vuosina/kuukausina väittämällä että olen antanut anteeksi. Siihen en varmaankaan oikeasti pysty. Mietin sitäkin, jääkö asia painamaan minua itseäni, sitten kun on myöhäistä.

Mutta kun mä en tiedä jaksanko henkisesti enää sitä samaa p***aa :(
Mitähän mun pitäisi tehdä? Kirjeen kirjoitin silloin joskus, jossa kerroin miltä minusta tuntuu ja millaisena tilanteen koen, mutta vastauskirje joka tuli, oli vain syyttelevä ja minun kuulema olisi pitänyt pyytää anteeksi kaikkea, ei hänen. Eli kirjeen kirjoituskin tuntuu turhalta, ei ole vaan nää mitään sanottavaa.

Mulla on kanssa narsisti isä, ja olen ratkassu ongelman, eli katkassu välit häneen. En jaksanu sitä syyllistämistä ja pahaaoloa jota hän sai minut tuntemaan. Toki poden syyllisyyttä, että hän vanhenee yksin, mutta hän on tehnyt niin p*skoja juttuja lapsilleen, että mun puolesta saa mädäntyä h*lvetissä.

Äidilläni oli sama tilanne oman isänsä kanssa. Ei nähnyt isäänsä viimeisinä vuosina, mutta oma isäni kävi häntä hoitamassa ja äitikin välillä siivoamassa asuntoa ja hoitamassa jotain asioita niin ettei nähnyt isäänsä kuitenkaan. Luultavasti tilanne olisi ollut vaikea oli päätös mikä hyvänsä. Vaikea sanoa mitä kannattaa tehdä kun en tunne teitä kumpaakaan enkä tilanteita. Tää on varmaan semmonen asia joka jokaisen täytyy kohdallaan ratkaista.

Toki hän nyt ottaa yhteyttä vuosien jälkeen kun yrittää hyötyä sinusta.Älä nyt mene siihen lankaan kun olet hänestä eroon päässyt.Nyt hän hakee säälipisteitä kun on sairas ja imee sinusta kaiken voimavarasi viimeiseen tippaan asti.Narsisti ei parane koskaan,ei edes vanhana ja sairaana.

Sama tilanne täällä, olen ratkaissut asian olemalla tiiviisti yhteyksissä. Isä on niin sairas, ettei jaksa meuhkata tai vittuilla enää ainakaan mulle. Rahaa antaa joka kerta (satasen pari), vaikken mitään pyydä. On vielä huonommissa väleissä mun toisten sisarusten kanssa, joten ehkä siitä johtuu toi rahan antaminen.

[QUOTE="akka";23525780]Toki hän nyt ottaa yhteyttä vuosien jälkeen kun yrittää hyötyä sinusta.Älä nyt mene siihen lankaan kun olet hänestä eroon päässyt.Nyt hän hakee säälipisteitä kun on sairas ja imee sinusta kaiken voimavarasi viimeiseen tippaan asti.Narsisti ei parane koskaan,ei edes vanhana ja sairaana.[/QUOTE]

tätä mäkin mietin. sitten toisaalta painaa tuo syyllisyys hänen "hylkäämisestään" ja mietin iskeekö sitten katumus ja ahdistus kun on myöhäistä. Mutta turha kai mun on sinne mennä teeskentelemään anteeksiantoakaan ja sitten saada itselleen vaan paha mieli taas.
Ja mitään lahjuksia, rahaa tms en häneltä varmasti huoli. Mietin jo yhdessä vaiheessa että voiko testamentista kieltäytyä, en ihan oikeasti tahtois ihäneltä yhtään mitään.

[QUOTE="nellie";23525855]entä jos hänellä on joku vakava sairaus,syöpä tai jotain...ja haluais sopia ennen kuolemaa??[/QUOTE]

Narsisti ei halua sopia,narsisti ei tajua tekevänsä väärin.Narsisti ei vaan käsitä miksi joku ei tanssi hänen pillinsä mukaan,siitä on kyse.

[QUOTE="nellie";23525855]entä jos hänellä on joku vakava sairaus,syöpä tai jotain...ja haluais sopia ennen kuolemaa??[/QUOTE]

hän ei ole ikinä elämässään pyytänyt keneltäkään mitään anteeksi. ja vaikka pyytäisikin, en uskoisi että se tulee sydämestä. ja en tosiaan usko pystyväni antamaan anteeksi enkä unohtamaan.

Minä en ollut nähnyt isääni kuuteen vuoteen, kunnes kävin häntä teho-osastolla katsomassa. Äitini ja muun suvun painostuksesta. Koko vierailun ajan, hyvin sairas ja sänkyyn sidottu isäni, vain hoki miten haluaa kotiin ja ei täällä ymmärretä. Halusi kai minun olevan samaa mieltä. Koko aikana ei puhuttu muusta kuin hänen surkeasta tilastaan, syyllistettiin minua. Ei mitään anteeksi pyytämistä tai sopimista.

Kahden viikon päästä hän kuoli. Hautajaiset olivat minulle vain välttämätön paha, jonka jälkeen olin lopullisesti vapaa :)

[QUOTE="a p";23525887]hän ei ole ikinä elämässään pyytänyt keneltäkään mitään anteeksi. ja vaikka pyytäisikin, en uskoisi että se tulee sydämestä. ja en tosiaan usko pystyväni antamaan anteeksi enkä unohtamaan.[/QUOTE]

mikäpä tässä on sitten ongelma?

[QUOTE="nellie";23526010]mikäpä tässä on sitten ongelma?[/QUOTE]

varmaankin se mun syyllisyyden tuntoni. sitä miettii että pitäisikö isän mieliksi nyt sitten vielä mennä vaikka itselle tulee paha olo. kai sitä on sitten vielä hänen vallassaan osin ainakin, pääseeköhän siitäkään koskaan kokonaan irti :/

http://areena.yle.fi/video/1301858794223 Katso tämä. Kertoo narsisteista. Todellakin kannattaa pysyä erossa! Mä en ainakaan yhtään sääli mun vanhaa narsisti-isää, enkä ole missään yhteydessä (tosin siihen on todella hyvä syykin sillä isä on vankimielisairaalassa)

[QUOTE="a p";23526027]varmaankin se mun syyllisyyden tuntoni. sitä miettii että pitäisikö isän mieliksi nyt sitten vielä mennä vaikka itselle tulee paha olo. kai sitä on sitten vielä hänen vallassaan osin ainakin, pääseeköhän siitäkään koskaan kokonaan irti :/[/QUOTE]

Mun lasten isä on narsisti ja lasten on todella vaikea päästä eroon isästä.Puhun siis nyt jo aikuisista lapsista,alaikäiset joutuu tapaamaan isäänsä edelleen.Painostus isän puolelta on niin kovaa.Ei hetken rauhaa.
Sä olet jo seitsemän vuotta saanut olla vapaana,älä korviasi lotkauta sen soitoille.
Suosittelen sinulle kirjaa nimeltä sata tapaa tappaa sielu.Se kertoo narsistien uhreista.Itselleni kirjasta oli tosi suuri apu.Se opetti ettei tarvitse syyllistyä.Älä anna periksi,olet kulkenut jo hienosti osan matkaa vapauteen.

[QUOTE="akka";23526054]Mun lasten isä on narsisti ja lasten on todella vaikea päästä eroon isästä.Puhun siis nyt jo aikuisista lapsista,alaikäiset joutuu tapaamaan isäänsä edelleen.Painostus isän puolelta on niin kovaa.Ei hetken rauhaa.
Sä olet jo seitsemän vuotta saanut olla vapaana,älä korviasi lotkauta sen soitoille.
Suosittelen sinulle kirjaa nimeltä sata tapaa tappaa sielu.Se kertoo narsistien uhreista.Itselleni kirjasta oli tosi suuri apu.Se opetti ettei tarvitse syyllistyä.Älä anna periksi,olet kulkenut jo hienosti osan matkaa vapauteen.[/QUOTE]

kiitos kirjavinkistä! varasinkin sen samantien kirjastosta :)

Yhteistyössä