Nariseva kolmevee raastaa mun hermoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti88"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti88"

Vieras
AAAARGH! Paukkuu niin kiinni tuohon kolmevuotiaaseen tyttöön! Miksi sen pitää kitistä ja narista ja mököttää joka ikisestä asiasta?!?
Ei huvita leikkiä. Siis tämä tyttö ei ikinä leiki omassa huoneessaan yhtään millään. Olen miettinyt että johtuuko siitä, että aina samat lelut, mutta ei, sillä olen ostanut lähiaikoina vähän uusiakin juuri tästä syystä.
Ei syö itse yhtään mitään.
Mököttää jatkuvasti joka asiasta.
Haluaisi aina vaan katsoa pikku kakkosta. Juu, en todellakaan anna katsoa. Yks ohjelma päivässä ja jos ei mene tietokone sitten kiinni niin se laitetaan kiinni.
Ja taas alkaa kitinä ja narina. MITÄ TEEN??!

Yks vuotias taas on kuin enkeli. Huoh.

Oisko rajojen ja huomion hakemista. 3-veet kaipaa jo aika paljon touhua ja myös alkaa kaipailemaan ikäistään leikkiseuraa. Mä olen sanonut mun 3veelle, kun on pyytänyt mukaan leikkimään, et mene leikkimään ja äiti tulee kohta, kun saanut tän jutun tehtyä ja onkin sit alkanu leikkimään enempi itekseenkin huoneessaan. Jossain vaihees olis kans halunnu kattoa vaan Chuggingtonia ni sanoin et nyt ei katota ja et voit leikkiä Chuggintonia junaradalla, ni johan alko junaratakin kiinnostaa :). Tsemppiä!

Mulla nariseva 2,5v. :) Ihme pillittämistä kaikesta ja aina muka pipi jossain jos kysyy, että mikä nyt on. Yllättäen pipi aina paranee, kun kysyy, että lähdetäänkö lääkäriin. :)

Onko teillä jäähypenkki käytössä?

Ja sen verran tarkennusta, että tuo mun lapseni kyllä leikkii aika paljon itsekseenkin, lähinnä muumitalolla. :) Ja tahtoisi katsoa muumeja 24/7, mutta ei kyllä saa katsoa.

[QUOTE="vieras";26493683]Odota vaan, kun kahdeksan vuoden päästä ne tappelevat jatkuvasti keskenään, tuo on siihen verrattuna pientä.[/QUOTE]

Kiitos tsempistä.

Meillä myös kitisevä ja nariseva 3v, barbeilla leikkii ja välillä nukeilla, mutta kun pikkuveli tuppaa sotkemaan leikit. Nuorempi siis 1v joka kiipeilee koko ajan sohvalle ja siitä on tullut "paras leikki" kikattaa minkä kerkiää jo kun sinne kiipeää ja sitten voiton ilme kasvoillaan kun sohvalle on päästy "hihhih, täällä mä oon taas"

Sitten nahistelevat keskenään, "mutku toi lyö" "toi ottaa mun lelut" "äiti taaaaas toi kiusaa"

Onko tyttö kotihoidossa siis? Teetkö sä sen kanssa mitään?

Meillä syksyllä 3-vee poika, ja on kanssa tullu noita hetkiä, kun haluais vaan kattoa jotain lastenohjelmia. Toisaalta on myös välillä ihan innossaan lähdössä ulos leikkimään ja kyllä se aika paljon itsekseenkin touhuaa kaikenlaisia juttuja, ainakin silloin kun on saanut mielestään riittävästi huomiota. Enkä nyt tarkoita sillä huomiolla mitään kovin ihmeellistä, lähinnä sitä että kuuntelee toisen höpötyksiä ja ehkä vähän kommentoi niitä jollain lailla, pitää välillä sylissä tai vieressä tai silittelee tai halailee. Mä en kauheesti jaksa leikkiä mitää autoleikkejä tai muuta, enkä varsinkaan kovin pitkään. Välillä huomioimiseksi riittää sekin, että yrittää ottaa pojan mukaan kotihommiin, esim. tiskikonetta tyhjentämään, tai viemään omia vaatteitaan pyykkikoriin tms. Tosin olennaista on just se, että kuuntelee kun toinen tulee jotain selittämään. Tämä jos unohtuu äidiltä (ja isältä), niin alkaa yleensä mökötys ja kiukku ja se, ettei mikään ole hyvä.

En siis tosiaan tiedä mistä narina teidän tilanteessa johtuu, mutta meillä ainakin olen havainnut ihan selvän syy-seuraussuhteen lapsen huomioimisen ja narinan välillä. JA en siis myöskään tarkoita sitä, että aina pitää heittää käsistään kaikki mitä oli tekemässä, kun lapsi kaipaa huomiota.