närästys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami80

Vieras
Mua on nyt viimeiset 3 päivää vaivannu kauhea närästys eikä siihen auta Rennie. Mitä muita lääkkeitä saa syödä? En pysty nukkumaan ja on kauhea olo koko ajan... Aikaisemmin on närästänyt vain pari kertaa viikossa. Kasvaako se vaan mitä pidemmälle mennään? Mulla on nyt rv 28+4 menossa. Auttaako siihen myös joku kotikonsti? En edes tiedä mikä ruoka närästystä aiheuttaa... :(

Kokeile maitotuotteita. Mulla esim. viili tai lasi piimää auttaa. Mua närästää eniten kovin maustetut ruoat ja salmiakki, niitä vältänkin, paitsi kun himo iskee :)
Neuvolan mukaan apteekista saatavat närästyslääkkeet ovat sallittuja. Samarin sisältää hedelmäsuolaa ja saattaa aiheuttaa turvotusta, mutta on siis muuten ok. Kysy apteekista jotakin vaihtoehtoa Rennielle, niitä kyllä riittää.

Mul on ollu närästystä melko kauan jo ja rv 33.menossa.Ei se oo mul pahentunu.Sitä vaan tulee välillä ja välillä on poissa.
Oon huomannu,että kalkkitablettikin auttaa närästykseen.
Ja just piimä ja jogurtti.Myös ihan veden juonti.
Maustetut ruuat ja kahvi(jos sitä vielä juo) aiheuttaa närästystä.

Mullon ollu kans samaa vaivaa. Olen huomannut, että seuraavat syömiset ainakin närästävät: pullat ja karkki, omena, paprika, kahvi joskus ja mausteiset+suolaiset sekä oikein rasvaiset ruoat. Noita kun välttelee, niin on mennyt päiviäkin, ettei ole mitään. Samoin yritän olla ylhäällä ruoan jälkeen jonkun aikaa, ettei ruoka pääse ylöspäin heti.

Moikka,

mulla on refluksitauti joka aiheuttaa närästyksen joten saat nyt konkarin ohjeita =)

Apteekin lääkkeistä Antepsin ( nestemäinen pullossa) on tehokkain. Jos ei auta, niin joissain tapauksissa lääkäri määrää reseptilääkkeet.

Jos närästys on yöllä paha niin vanha kikka on sängyn yläpäädyn korottaminen. Kirjoja tai vastaavaa alle. Näin nesteet ei nouse ylös. Tyynyihin ei saisi turvautua koska silloin kroppa taittuu, mikä ei ole hyväksi. Sänkyä tulisi korottaa jopa 15 senttiä. Ei mukavaa mutta auttaa usein.

Syö tasaisesti parin tunnin välein, ei ikinä isoja annoksia!

Yöllä minulla auttaa parhaiten vesi. Kannattaa pitää lähettyvillä.

Maito ja piimä auttavat usein, mutta kannattaa muistaa että joillain ne pahentavat närästystä, kuten minulla.

Ruoat joita tulisi vältää:

- Alkoholi (no tällä hetkellä muutenki =)...)
- Rasvaiset ruoat
- Kaikki mausteiset ruoat. Vähän suolaa ja pippuria ainoastaan.
- Kaikki sipulit !!! Tämä on pahin aiheuttaja.
-Kahvi ja tee. Vähiten haittaa murukahvi.
-Sitrukset
-Suklaa (valitan tytöt!)
-Omena ja paprika
-Hiilihapolliset juomat. Kokis on kofeiinin takia pahin. Sitä ei ollenkaan.

Tässä oli aika kattava lista. Jätä nyt ainakin joitain tuotteita pois. Minulla tämä on niin pahaa sorttia että poikkeuksia ei sallita. Kokeile mikä sinulle sopii. Muista että sipulia on lähes kaikissa valmisruoissa ja ravintolaruoissa vaikka sitä et maistakaan. Kun oppii tuntemaan kroppansa hyvin niin huomaa sipulin jo kun pussaa toista joka on syönyt sitä =)

Kaiken kanssa oppii elämään. Kokeile mikä sinulle sopii. Toivottavasti näistä on apua =)