Närästys raskauden aikana ja sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poooh

Vieras
Tässä 31 viikolla mennään ja närästys senkuin pahenee. Rennie ja Gaviscon on kovassa käytössä, mutta välillä tuntuu ettei nekään auta. Varsinkin iltaisin pitäisi saada jotain jykevää närästyslääkettä että saa unta. Päivisin voi napostella sitten Rennietä...

Onko muita närästyslääkkeitä mitä saa raskaana syödä?

Loppuuko närästys synnytyksen jälkeen vai miten on? Koska siitä pääsee eroon?

Mulla närästi molemmissa raskauksissa ihan hirveesti, mutta lohdutuksena se loppui kuin seinään heti synnytyksen jälkeen. Gavisconia meni paljon, mutta aina ei auta mikään. Kannattaa vahtia syömisiä ja nukkua pää mahdollisimman ylhäällä. Itsellä helpotti ihan pikkuisen närästys, kun vauva laskeutui ja kääntyi raivotarjontaan eikä enää niin pahasti painanut vatsalaukkua. Tsemppiä!

Mäkin olen kärsinyt närästyksestä molemmissa raskauksissa. Ekalla kerralla oli vielä pahempi kuin nyt toisella. Mulle Gaviscon on toiminut nyt tokalla kerralla ihan hyvin, tosin se on ihan hemmetin pahaa... Renniet yököttää silti vielä enemmän. Ekassa raskaudessa närästys loppui tosiaan mullakin kuin seinään heti kun vauva oli syntynyt. Muistan kun meille tuotiin synnärillä voileipää ja teetä/kahvia vauvan synnyttyä, niin sanoin syötyäni miehelleni, että ei närästä yhtään. Eikä sen jälkeen närästänyt ennen kuin tämä toinen raskaus sai alkunsa... Lääkkeistä sen verran, että mun yksi ystävä oli käyttänyt semmoista lääkettä kuin Antepsin, ja kehui sitä. Se on joku tabletti mikä niellään (ei pureskella siis). En ole itse kokeillut.

Yhteistyössä