naperon menot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen mummeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen mummeli

Vieras
Kuinka paljon teidän lapsilla (tarkoitan lähinnä 0-4 V) on menoja ?
Olen mummi eikä lapseni perheellä tunnu olevan aikaa käydä mummolassa tai mummo ei voi tulla käymään kun aina on joku meno .
Äiti on päivät kotona isompi käy kolme kertaa vikkossa päiväkerhossa, illalla on tuttavaperheen vierailut, muskari, jumppa, viikonloput käydään kylässä lapsiperheiden luona.
Eikö olisi hyvä pitää tuntumaa myös molempiin mummuloihin , aikamme on kuitenkin rajallista täällä mummeillakin.

MEILLÄ EI KYLLÄ MENOJA TÄLLÄ HETKELLÄ OLE..MIEHENI ON TÖISSÄ JA MINÄ OLEN LASTEN (TYTTÖ3V JA POIKA 11KK)KANSSA KOTONA PÄIVÄT..TYTTÖ MENEE ENSI VUONNA KERHOON.
JA OLEN TOIVONUT NIIN KAUAN ETTÄ ANOPPI TULISI KÄYMÄÄN MEILLÄ MUTTA HÄNTÄ EI JUURI KIINNOSTA TIPPAAKAAN MITÄ MEILLE KUULUU..OLISIN HALUNNUT AIVAN TOISENLAISET VÄLIT ANOPPIINI,MUTTA SE ON HANKALAA KUN ANOPPI HAUKKUU MUA KOKO AJAN JA EN OSAA MITÄÄN TEHÄ OIKEIN. OLISIN HALUNNUT ANOPPINI JA MUN VÄLILLE YSTÄVYYS SUHTEEN. :'(

Omalla tytöllämme ei vielä ole minkäänlaisia menoja, silti näemme isovanhempia melko harvoin. Mieheni tekee raskasta työtä, ja haluaa levätä rauhassa sen ajan, kun ei tarvitse juosta kaupoissa ym. Monilla tuttavillani on kuvailemasi kaltainen tilanne, eli lapset paljon kerhoissa ja harrastuksissa. Lapset ovat kuitenkin melko usein isovanhemmilla hoidossa, joten hyvät ja läheiset välit on.

Surulliselle mummelille
Olisikohan ongelma kuitenkin sinun ja lapsenlapsen vanhempien välisessä suhteessa. Kuulostaa vähän siltä, etä sinua vältellään ja menoja keksitään, ettei tarvitsisi olla mummelin kanssa.

Surullista mummeli, jos reilusti haluaisit lastenlastesi kanssa olla. Meillä isovanhemmilla oli aikoinaan niin paljon menoja, etteivät lapsenlapset kiinnostaneet, ei ehditty katsomaan syntymäpäivinä, jouluna, juhannuksena ym, useimmiten oli jokin ryyppyviikonloppu sovittu oman ystäväpariskunnan kanssa. Yrittäisitkö reilusti puhua lastenlastesi vanhempien kanssa, voihan mummukin viedä lapsen vaikka muskariin.

Lapsenlapset viihtyy hyvin mummilassa, tuntuu kuin liiankin hyvin, koska kotiin ei haluausi lähteä kun tullaan hakemaan.
Minusta ongelma on siinä että lapsia riepotellaan joka paikkaan.
Mummilassa saa rauhassa leikkiä ja heitä kuunnellaan.
Vanhemmille ei voi mennä sanomaan että pienet lapset kaipaa myös
rauhallista kotona oloa, eikä aina olla menossa.
Jos ainoastaan perjantai on koti päivä, kohtuus pitäisi olla kaikessa, mutta eihän sitä voi puhua vanhemmille koska silloin puuttuisi heidän asioihin, mikä tuntuu tälläkin keskustelusaralla olevan aika yleinen käsitys.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 09:39 mummeli kirjoitti:
Lapsenlapset viihtyy hyvin mummilassa, tuntuu kuin liiankin hyvin, koska kotiin ei haluausi lähteä kun tullaan hakemaan.
Jos ainoastaan perjantai on koti päivä, kohtuus pitäisi olla kaikessa, mutta eihän sitä voi puhua vanhemmille koska silloin puuttuisi heidän asioihin, mikä tuntuu tälläkin keskustelusaralla olevan aika yleinen käsitys.

Mielestäni järkyttävää tekstiä. Se että lapset eivät halua lähteä kotiin mummolasta ei tarkoita sitä, että mummolassa olisi paremmin asiat kuin kotona!!! Jos mummeli ajattelee näin, niin ei ihme jos lapsenlapsi ei käy kylässä useammin. Suosittelisin olemaan aktiivisesti mukana siinä, että lapsi lähtee iloisesti äidin ja isän matkaan mummolasta, niin vanhempien on mukavampi tuoda lapsenlapsesi uudestaankin kylään.
Tottakai lapset kaipaavat rauhassa kotona oloa, mutta lapsen kanssa olemista on myöskin harrastuksissa käyminen ydessä vieraissa käyminen ym. ei se ole keneltäkän pois jos lapsella ja aikuisella on menoa ja näin koko perhe pysyy virkeänä ja iloisena.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 10:50 peppi kirjoitti:
\

Mielestäni järkyttävää tekstiä. Se että lapset eivät halua lähteä kotiin mummolasta ei tarkoita sitä, että mummolassa olisi paremmin asiat kuin kotona!!! Jos mummeli ajattelee näin, niin ei ihme jos lapsenlapsi ei käy kylässä useammin. Suosittelisin olemaan aktiivisesti mukana siinä, että lapsi lähtee iloisesti äidin ja isän matkaan mummolasta, niin vanhempien on mukavampi tuoda lapsenlapsesi uudestaankin kylään.
Tottakai lapset kaipaavat rauhassa kotona oloa, mutta lapsen kanssa olemista on myöskin harrastuksissa käyminen ydessä vieraissa käyminen ym. ei se ole keneltäkän pois jos lapsella ja aikuisella on menoa ja näin koko perhe pysyy virkeänä ja iloisena.

Olen samaa mieltä pepin kanssa.
Pitäisikö lapsenlasten unohtaa kaikki kaverit, harrastukset ym vaan sen takia että vietäisivät aina mummilassa?

kysehän ei oo kaikkien menojen unohtamista, taidat anna vähän kärjistellä asioita.

Kohtuuskaikessa, on hyvä olla jotain menoja, mut jos joka päivä naperoitten kanssa mennään tukka putkella, kyllähän lapsesta tulee rauhaton, ei ole virkistävää enää.

Ilmeisesti täällä käsitetään ja kärjistellään kaikki asiat.
\|O

\
VOI VOI KUN OLISI MINUNKIN ANOPPINI TUOTA MIELTÄ ETTÄ LAPSET KAIPAA RAUHALLISTA KOTONA OLOA..ANOPPINI MIELESTÄÄN MINÄ JOKA VIIHDYN LASTENI KANSSA KOTONA NIIN MINUN TÄYTYS MENNÄ TÖIHIN ETTÄ SAAN "YLIMÄÄRÄSTÄ"RAHAA. JA KUN MINÄ HALUAN OLLA LASTEN KANSSA KOTONA JA OPPIA TUNTEMAAN HEIDÄT JA KUN RAHA EI OLE MEILLE SE TÄRKEIN JOLLA VOI SUKULAISILLE NÄYTELLÄ(NIINKUIN ANOPPINI TEKEE).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 11:25 SANNA kirjoitti:
\
VOI VOI KUN OLISI MINUNKIN ANOPPINI TUOTA MIELTÄ ETTÄ LAPSET KAIPAA RAUHALLISTA KOTONA OLOA..ANOPPINI MIELESTÄÄN MINÄ JOKA VIIHDYN LASTENI KANSSA KOTONA NIIN MINUN TÄYTYS MENNÄ TÖIHIN ETTÄ SAAN "YLIMÄÄRÄSTÄ"RAHAA. JA KUN MINÄ HALUAN OLLA LASTEN KANSSA KOTONA JA OPPIA TUNTEMAAN HEIDÄT JA KUN RAHA EI OLE MEILLE SE TÄRKEIN JOLLA VOI SUKULAISILLE NÄYTELLÄ(NIINKUIN ANOPPINI TEKEE).

Älä välitä kateellisesta anopista. Ei ehkä ole omaan elämäänsä tyytyväinen, ja yrittää kostaa sen sinulle ja lapsenlapsilleen. Jotkut ei vaan pysty ajatella kuin omaa surkeuttaan, ja eivät kai oikeasti tiedä, että ei ole helppoa työtä lasten hoitaminen nykyään.

:flower: Meille, jotka jaksamme kaaoksesta huolimatta ja vastuusta huolimatta ja ympäristön arvostuksen puutteesta huolimatta hoitaa arvokkaimpamme ja tärkeimpämme eli omat lapsemme.

Ehkä anoppiasi harmittaa, jos on itse käynyt töissä, eikä ole tullut läheisiä suhteita lapsiinsa, ja nyt ei tykkkää, kun sinä osaat iloita lapsistasi. KATEUS JA PAHANSUOPUUS on joidenkin anoppien päivän sana.

[
[/quote]

Älä välitä kateellisesta anopista. Ei ehkä ole omaan elämäänsä tyytyväinen, ja yrittää kostaa sen sinulle ja lapsenlapsilleen. Jotkut ei vaan pysty ajatella kuin omaa surkeuttaan, ja eivät kai oikeasti tiedä, että ei ole helppoa työtä lasten hoitaminen nykyään.

:flower: Meille, jotka jaksamme kaaoksesta huolimatta ja vastuusta huolimatta ja ympäristön arvostuksen puutteesta huolimatta hoitaa arvokkaimpamme ja tärkeimpämme eli omat lapsemme.

Ehkä anoppiasi harmittaa, jos on itse käynyt töissä, eikä ole tullut läheisiä suhteita lapsiinsa, ja nyt ei tykkkää, kun sinä osaat iloita lapsistasi. KATEUS JA PAHANSUOPUUS on joidenkin anoppien päivän sana.
[/quote]

NO EIPA OLLUT HYVANSUOPAA TEKSIA SULTAKAAN

Yhteistyössä