Näpäytin tänään äitiäni... oli pakko vaikka ehkä törkeetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äidilläni on yhdeksän lasta, kahden eri miehen kanssa. Nuoremmat on tehty putkeen kovaa kyytiä ja kasvatus on sitten jäänyt siinä jalkoihin eikä ole ollut halua ja kiinnostustakaan minusta mihinkään johdonmukaisee kasvatukseen.

Tänään oli jotain puhetta lapsenlapsista ja itselläni o kolme lasta, lapsillamme o lisäksi vasta yksi serkku. Eli äidilläni on neljä lastenlasta. Äidillä on aina kova tarve päteä sillä, että hänellä o paljon lapsia. Se tekee hänestä jonkun superkasvattajan, kun on monta lasta, vaikka niitä lapsia ei minusta niin kauheasti ole kasvatettukaan.

No sitten äitini tuumasi, että me emme saa aikaiseksi edes yhteensä yhtä monta lasta kuin hänellä on ja en vaan voinut vastustaa kiusausta ja sanoin, että "no jospa laatu korvaa määrän". Aloin sitten nauraa ja äitinikin nauroi, mutta vituttaa tuo kun nostaa itsensä jalustalle. Hän on usein korostanut olevansa parempi synnyttäjäkin kuin minä, kun ei ole saanut mitään puudutteita. Minä olen hänen mielestään ollut ihan tunnoton koko synnytyksen.

"no jospa laatu korvaa määrän". Ööö...eli sinä ja sisaresi rupusakkia/huonolaatuisia ja lapsenlapset ei? Musta kuulosti kuin näppäryyksisäsi mollasit itseäsi ja sisariasi ja siinähän se

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
"no jospa laatu korvaa määrän". Ööö...eli sinä ja sisaresi rupusakkia/huonolaatuisia ja lapsenlapset ei? Musta kuulosti kuin näppäryyksisäsi mollasit itseäsi ja sisariasi ja siinähän se

näin mäkin ajattelin, ihan itteäs toi sun lausahdus myös tarkottaa

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:

näin mäkin ajattelin, ihan itteäs toi sun lausahdus myös tarkottaa

Meidät kolme vanhinta äitini on vielä jaksanut kasvattaa ihan normaalisti, mutta loput on tehnyt vanhempana kauhealla kiireellä putkeen ja heidän kohdallaan se kasvatus on jääyt riipin raapin. Eli tietää kyllä mitä tarkoitan ja minulle on ihan sama, vaikka luulisi minu tarkoittaneen sillä itseänikin.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä en kyllä tuossa näe mitään suurempaa näpäytystä, tajusiko hän sitä edes sellaiseksi? Sano tosiaan seurravan kerran että sä teet vain sen verran kun jaksat kasvattaa. :)

Eli reipas äiti jaksoi kasvattaa 9... tytärparka vain kolmasosan... =)

Mä en myöskään ymmärrä mitä hienoa on tehtailla hirveä määrä kakaroita? Tuskin kenelläkään on niiiin hienot geenit että niitä pitää ylenmäärin levittää. Karu tosiasia on ettei suurperheellä voi mitenkään riittää vanhempien (=äidin) aika kaikille lapsille, aina joutuu joku jäämään ilman huomiota.

Jotenkin tutun kuuloista. Ihannoidaan naista jolla oli VIISI lasta. Oikea äitien äiti! Ja tosiasiassa siellä ei tehty ruokaa, ei siivottu, lapset olivat likaisia.. Nainen halusi aina uuden vauvan ja sen kanssa se puuhasteli. Isommat olivat keskenään tai naapureilla syömässä.

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Jotenkin tutun kuuloista. Ihannoidaan naista jolla oli VIISI lasta. Oikea äitien äiti! Ja tosiasiassa siellä ei tehty ruokaa, ei siivottu, lapset olivat likaisia.. Nainen halusi aina uuden vauvan ja sen kanssa se puuhasteli. Isommat olivat keskenään tai naapureilla syömässä.

Miulla myös tälläinen ystävä... Yritän pitää sen esiteinin normivaatteissa ettei kauheesti kiusattais koulussa enää ylä-asteella. Muihin mulla ei oo varaa ja toivon, että joku heidän kummi auttais myös kun ovat sen ikäisiä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä en kyllä tuossa näe mitään suurempaa näpäytystä, tajusiko hän sitä edes sellaiseksi? Sano tosiaan seurravan kerran että sä teet vain sen verran kun jaksat kasvattaa. :)

Eli reipas äiti jaksoi kasvattaa 9... tytärparka vain kolmasosan... =)
No enhän mä nyt tuota noin tarkoittanut. :o

Yhteistyössä