NAPATYRÄ??? Mitä sille tehdään synnytyksen jälkeen

Kummastelin neuvolantädille outoa kohtaa navan yläpuolella, se on kuulemma napatyrä :snotty:

Mitä sille tehdään synnytyksen jälkeen, vai tehdäänkö mitään? Sanoi, että voi olla että se leikataan, tai sitten ei jos ei vaivaa mitenkään :eek:

Onko kellään leikattu?? Vaivasiko jotenkin ennen? Mulla ei nyt mitenkään vaivaa, mutta mites synnytyksen jälkeen
 
harmailija
mulla on ollut syntyessäni, ei sille mitään tehty, äiti ei saanut huudattaa mua, muuten ei ollut mitään toimenpiteitä. Laskeutuu vauvoilla ainakin kuulemma itsestään.
 
Meillä on ollut kolmella lapsella napatyrä. Ja kaikilla laskeutunut itsestään. Yhellä lapsella se kesti 2 vuotiaaksi asti, muilla laskenut jo ennen yhden vuoden ikää.

Kyllähän se voidaan leikatakin, jos on kovin iso ja häiritsevä, mutta tosiaan yleensä se menee ohi ihan itsekseen eikä aiheuta vaiva sen kummemmin.
 
Jos ei tyrä on pieni, kivuton eikä se ole millään lailla kureutunut, niin tod. näköisesti ei leikata. Tietysti ulkonäköseikat huomioidaan. Jos leikataan niin se tehdään nykyisin tähystämällä ja siihen tyräkohtaan laitetaan Goretex verkko, joka estää tyrää uusiutumasta. Leikkauksesta toipuu nopeasti. Sun kantsii vaan sitten miettiä, että jos tulet vielä raskaaksi mahd. leikkauksen jälkeen, et kestääkö se.
 

Yhteistyössä