napatynkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisee...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haisee...

Vieras
Hei... onko normaalia että ennen napatyngän irtoamista napa haisee ja on ennemmin märän kuin kuivan näköinen...napatynkä on siis kuiva, mutta sen alta napa punoittaa on kostea ja haiskahtaa....voiko kyseessä olla tulehdus vai onko haju normaalia?...millainen on 'normaali' napa ja napatynkä ennen irtoamistaan?

Olisin tosi kiitollinen avusta...pelottaa joskos pikkuselle on tullut tulehdus tms. vaikka kovasti olen napaa koittanut hoitaa... aluksi napa oli normaali, mutta kun kokeilimme kestovaippailua vaippa kastui märäksi pissasta ja myös napa kastui..

vauva on 1,5 vkoa...

olet varmasti hoitanut napaa ihan hyvin. Kyllä se voi haista ja olla kostean oloinen. Putsaile vaan sitä ennenkaikkea kuivaa huolella, vertakin sieltä varmasti vähän tulee. Haavojen puhdistukseen käytettävää Septidiniä voit myös käyttää aamuin illoin. Jos navan ympärillä oleva ""terve"" iho alkaa punoittaa, olisi ehkä syytä mennä vaikka neuvolaan näytille.

Minulle sairaalassa sanottiin, että tulehtunut napa haisee todella pahalle. Siis ihan kun otat esim. vaipan pois niin haju lemahtaa.

Muistelen että meidän pojalla jossain vaiheessa vähän haisi kummalliselle.

Mutta kuten Leppis sanoi, septidinillä voi putsailla. Eikä haittaa vaikka putsaisit vaikkei olisi tulehtunutkaan:)

mulle sanottiin että jos napa haisee niin siellä on sieni. Sei kuitenkaan ole vaarallista. puhdistat vaan joka vaipan yhteydessä ja kun menet neuvolaan seuraavan kerran niin ne laittaa jotakin ainetta joka hävittää sienen.

mä putsasin poikani haiskahtavaa napaa klorhexolilla pari kertaa päivässä. Käy hakee apteekista jotain puhdistusainetta, kyllä ne siellä neuvoo, millä saa putsata. Mutta sinuna käyttäisin jotain puhdistavaa.

Yhteistyössä