Napakoru raskausaikana

Eli siis, mitens ton napakorun kanssa, kun olen kuullut että täytyisi ultrissa, tai ainakin rakenne ultrassa ottaa pois. Onko kokemuksia?? Ihte otin napalävärin n. 9 kk sitten eikä lävistys ole viellä kunnolla kerenny parantumaan. Mietin että miten nopeeta reikä menee umpeen täs vaihees jos korun joutuu ottamaan pois. Entä synnytys, voiko koru olla paikoillaan synnytksen aikana jos raskausajan voipikin pitää korua.

(hahaa...tuntuupas pinnalliselta tollasta kysellä, mut jäi mietittyttään nyt sit et mitens rakenneultras, onko muil siel ollut koru paikoillaan)
 
Tuota minä voin ihan kokemuksesta kertoa sen verran, että valitettavasti et välttämättä voi pitää korua enään sen jälkeen kun vatsa alkaa olla pinkeä...kukaan ystävistäni minun lisäkseni ei voinut, sillä iho alkoi repeytymään ja kauan sitten parantuneet korunreijät alkoivat kipuilemaan ja itsellä myös märkimään.
Yksinkertaisesti iho venyy ja ohenee niin kovasti, että koru saattaa jopa kasvaa ulos :ashamed:

Mutta ultrien ajaksi kannattaa ottaa pois...vaikkapa niin, että otat korun pois juuri ennen käyntiä ja laitat käynnin jälkeen paikoilleen...silloin ei ehdi umpeutua.

Myös tähän kohtaan tulee sitten aika helposti suuri ja tumma raskaus arpi, näin siis jokaisella jonka itse tiedän, jopa aiemmalla neuvolahoitajallani...tähän ei vaikuta niinkään se onko koru paikoillaan vai ei. Oma arpeni näyttää isolta X kirjaimelta :LOL:

Ja semmoinen vielä, että itsellä siis oli jo täysin parantuntu lävistys kun aloin poikaa odottamaan ja kun pakosta jouduin korun ottamaan pois (oli siis tappikoru) niin raskauden jälkeen reikä oli mennyt itsekseen umpeen...hassua kyllä, mutta luulen sen venymisen aikana tuleen hiertymän aiheuttaneen pieniä haavoja ja niistä aiheutui märkimistä, jonka seurauksena reikä umpeutui.
Mutta aina reijän voi käydä uusimassa. :D

Paapelo+poju+Tiuhti 9+4
 
Eli kai se on seurattava miten oma "napa" toimii. =) Ihtel ei ole kahdelta aijemmalta lapselta tullut yhtään raskausarpea, eli iho antaa kai hyvin myöten mutta sitten jos tosiaan koru alkaa kiristämään niin....saapas nähdä miten käy. Ostin kyllä jo valmiiksi sellaisen raskausajannapakorun, jossa joustava tappi, sekä muoviset pallot päissä, mut kahtoo miten uskaltaa pitää.

Onko jollain ollut ihan loppuun asti??
 
Minä otin poissa edellisessä raskaudessa joskus rv12 tienoilla, juurikin sen vuoksi kun menin ultraan ja kuulin myös juttuja et voi kasvaa ulos. Minulla ei myöskään kauheasti ole muuten masuun tullut raskaus arpia, mutta navassa on kyllä arvet ja reikä venyi kovastikin :/
 
Lävistäjänä ja oman kokemuksen kautta voisin sanoa että kannattaa kokoeilla tota bioplastia ja niitä saa ihan sellasia pitempiä tappejakin joihin pystyy pallot kiertään.. Se elää masun kasvun mukana ihan kivasti.. Itellä oli ku esikkoa odotin,mut otinkuiteski pois ihan muutenkin vain kun oli valmiiks jo niin pieneen ihokaistaleeseen tehty..sit tein myöhemmin toisen lapsen jälkeen uudestaan,mutta koska meillä ainakin sen verran rajusti myllerretään sylissäkin niin pelkäsin et repeytyy..
En ole kyllä ikinä itte kuullu et ois jossai sanottu et pitää ultran ajaks ottaa pois..Esikosta muistaakseni oli kutieski koru ultrienki aikaan eikä tarttenuottaa pois...
 
Täällä painitaan saman asian kaa :ashamed: eilen huomasin et oma napakoru on ruennu "törröttää"ja napa vähä jo työntyny ulospäi..enkä tahtois ottaa koruu pois,mutta ei varmaan kohta paljon vaihtoehtoja. Tosin aattelin kyl mennä käymää lävistysliikkees ja ostaa ton "mamma"napakorun,kun en tahtos et tää reikä menis umpee navassa. Täällä on sama systeemi et ei saa missää nimes ultrassa olla napakoruu :/
 
tyty86 paljon sul on nyt raskausviikkoja?? Mä tosiaan ihte soittelin yhtee liikkeeseen ja kyselin että kumpi olis parempi bioblast vai teflon napakoru ja kuulemma teflon - tappi taipuisampi, joten ihte aattelin kahtella sellasta..

http://a-ilusion.com/shop/product_catalog.php?c=86

tuolt aattelin ton tilata kunha ihtel alkaa kiristämään toi koru. =)
 

Yhteistyössä