NAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jauhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jauhe

Vieras
Osaisiko joku auttaa? Sain paketin Nan-jauhetta, ja tekisin siitä vauvalleni maitoa, mutta kun paketissa lukee, että laita esim. 90 milliin vettä 2 mitallista jauhetta. Mutta kun meidän paketissa ei ole mitään mittaa. Eli nyt kysyisin, kuinka iso tämä mitta on? Jos joku viitsisi mitata, tai vaikka testata, kuinka monta teelusikallista siihen menee. Tietäisi noin suurin piirtein paljonko jauhetta laittaa. PALJON KIITOKSIA, jos joku viitsisi neuvoa!

keitätkö kerralla muutaman satsin vettä vai joka kerta?

meillä vauva tuskin kestäisi odotella viittätoista minuuttia että vesi on kiehunut jä jäähtynyt.. kelasin et jos otan tuon jauheen käyttöön,mut jos se täytyy joka kerta keittää se vesi niin ei meiän tyttö ainakaan jaksa odotella.. eli voiko keitetyn veden lämmittää mikrossa?

Mäkin mietin tuota samaa, mutta aattelin sitten niin, että keitän vedenkeittimessä hyvissä ajoin etukäteen (kun tiedän lapsen ruokahetken olevan tulossa) ja annan jäähtyä joko siinä tai pullossa.

Hei,

Voisiko keitettyä vettä pitää varalla lämpimänä termarissa ja kylmänä kannussa jääkaapissa? Niistä voisi sitten lantrailla tarpeen mukaan sopivan lämpöistä vettä...

Mä oon tehny niin, että oon keittäny veden ja laittanu sopivia kerta-annoksia tuttipulloihin, antanu jäähtyä ja laittanu jääkaappiin. Kun pojalle tulee nälkä lämmitän veden mikrossa ja lisään sitten jauheen.

Älä vaan pidä termarissa vettä lämpöisenä!!! Kyllä siihen ehtii bakteereja tulla. Tee niin kuin joku sanoi, että kiehauta ja laita jäähtyneenä jääkaappiin. Kyllähän vesi kai myös aika äkkiä jäähtyis, jos kiehauttaa, kun on ruoka-aika ja laittaa kylmään veteen tiskialtaaseen tv. jäähtymään. Tai miksaa jääkaapissa olevan jäähtyneen kanssa sopivan lämpöistä.

itse tein myös aikanaan siten, että keitin veden valmiiksi ja sitten tuttipulloon jääkaappiin. yöllä sen pystyi helposti lämmittämään mikrossa sopivan lämpöiseksi ja ei muuta kuin jauheet sekaan. hyvin maistui ainakin meidän pojalle :)

Yhteistyössä