Näkyykö luottotietoihin tullut merkintä ikuisesti,vaikka on jo saanut luotot takasin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pläh

Vieras
Sain vuoden alusta luottotiedot puhtaaksi ja vieläkään en saa tilattua muutamista paikoista laskulla tai edes POSTIENNAKOLLA.

Jos siis jotain tilaan,maksan sen heti,mutta en saa edes vaihtoehtoa tilata muuten kun verkkopankki maksulla vaikka luotot kunnossa :(

Oonko ikuisesti tuomittu YHDESTÄ hemmetin merkinnästä :(

Maksuhäiriömerkintä eli luottotietojen menettäminen hankaloittaa elämää monella tavalla. Yksi ja pienikin merkintä aiheuttaa usein käytännössä samat seuraamukset kuin useampi ja vakavampi maksuhäiriömerkintä.

Velan maksaminen ei poista maksuhäiriömerkintää, mutta voit tehdä ilmoituksen velan maksamisesta Suomen Asiakastietoon, jolloin maksuhäiriömerkintä poistuu nopeammin.

sain luottotietoni myös takaisin ja törmäsin samaan mihin sinäkin, mutta syy oli se, että sinne firmaan oli jäänyt kielto päälle.Poistivat sen ja saa tilattua maksamalla heti, ennakolla tai laskuun jos niin haluaa.

Jos olet jättänyt maksamatta esim. vaikka ellokselle joskus laskun, niin eivät he sinulle enää mitään laskulla anna jatkossakaan vaikka luottotiedot puhtaat olisikin kun olet heidän omalla. "mustalla listalla"

Maksuhäiriömerkintä eli luottotietojen menettäminen hankaloittaa elämää monella tavalla. Yksi ja pienikin merkintä aiheuttaa usein käytännössä samat seuraamukset kuin useampi ja vakavampi maksuhäiriömerkintä.

Velan maksaminen ei poista maksuhäiriömerkintää, mutta voit tehdä ilmoituksen velan maksamisesta Suomen Asiakastietoon, jolloin maksuhäiriömerkintä poistuu nopeammin.

Eikö ne "itse" tule puhtaaksi,pitääkö siitä vielä ilmoitella? :O

Siis mulla hävis merkinnät 22.1.2012,katsoin vielä omat luottotietoni sivuilta ja paperit puhtaat.

aloittajalla ei varmasti enää merkintää suomen asiakastiedossa koska saanut luottotietonsa takaisin

[QUOTE="mami";27393026]Ei ole ikuinen riesa,poistuu 3-5 vuodessa kun velka on maksettu. Kokemusta nimittäin on.[/QUOTE]

Olen maksanut velkani jo ajat sitten ja luotot puhdistui 22.1.2012,puhtaat paperit,0 Merkintää.

[QUOTE="Mie";27393025]sain luottotietoni myös takaisin ja törmäsin samaan mihin sinäkin, mutta syy oli se, että sinne firmaan oli jäänyt kielto päälle.Poistivat sen ja saa tilattua maksamalla heti, ennakolla tai laskuun jos niin haluaa.[/QUOTE]

Siis soititko kyseiseen puljuun itse?vai mistä tiedät?

On kyllä inhottavaa olla "mustalla listalla" niin kuin joku tuossa sanoi :/

[QUOTE="a p";27393063]Siis soititko kyseiseen puljuun itse?vai mistä tiedät?

On kyllä inhottavaa olla "mustalla listalla" niin kuin joku tuossa sanoi :/[/QUOTE]

Soitin ja kysyin asiaa, poistivat kiellon ja ostaminen ja maksu onnistuu miten itse haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja en kyllä varma;27393031:
Jos olet jättänyt maksamatta esim. vaikka ellokselle joskus laskun, niin eivät he sinulle enää mitään laskulla anna jatkossakaan vaikka luottotiedot puhtaat olisikin kun olet heidän omalla. "mustalla listalla"

sieltä mustalta listaltakin voi päästä pois kun ottaa yhteyttä ko firmaan! kokemusta on..

http://www.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_talous/raha-asiat_ja_niiden_hoito/maksuhairiomerkinta_ja_sen_vaikutukset
ulosottoviranomaisen toteamasta varattomuudesta

- säilytysaika 3 vuotta (lyhenee 2 vuoteen, jos lasku maksetaan eikä luottotiedoissa muita merkintöjä. Pitenee 4 vuoteen, jos säilytysaikana tulee uusia maksuhäiriömerkintöjä)

- suppeassa ulosotossa merkintä poistuu heti, kun lasku on maksettu

pitkäaikaisesta ulosotosta (velalliselta on ulosmitattu toistuvaistuloa yhteensä vähintään 18 kuukaudelta edeltäneen kahden vuoden aikana)
- merkintä poistuu, kun ulosottomies on velallisen pyynnöstä ilmoittanut ulosoton päättyneen (esimerkiksi velka on maksettu kokonaan)

Voih,luottotietojen menettäminen oli tosi kova isku ja odotin kun kuuta taivaalta jotta olisin taas "yhteiskunta kelpoinen", niin paskat..Joka paikassa silti tilauskielto :(

Yhteistyössä