Näkyykö klamydia PAPA:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Luin Wikipedian artikkelia PAPA-kokeesta, ja jäi häiritsemään, kun siellä on kuva, jossa näkyy klamydia irtosolunäytteessä.
Tässä linkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Irtosolun%C3%A4yte

Näkyykö klamydia siis normaalissa PAPA-kokeessa, vaikkei olisi pyytänyt mitään klamydiatestiä? Ihan sillä vain ajattelin, että jos edellinen PAPA:ni oli normaali, niin tarkoittaako se, ettei tarvitse pelätä myöskään klamydiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Klamydia otetaan erikseen pissanäytteestä.

Sen tiedän, että se otetaan pissanäytteestä, mutta voiko se näkyä myös PAPA:ssa? Ja jos ei voi, niin miksi tuolla oli sellainen kuva?

En tiedä. Mulle lääkäri määräsi papan lisäksi pissakokeen klamydian tutkimista varten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Klamydia otetaan erikseen pissanäytteestä.

Sen tiedän, että se otetaan pissanäytteestä, mutta voiko se näkyä myös PAPA:ssa? Ja jos ei voi, niin miksi tuolla oli sellainen kuva?

En tiedä. Mulle lääkäri määräsi papan lisäksi pissakokeen klamydian tutkimista varten.

Niinhän ne yleensä määrää. Jäi silti häiritsemään tuo juttu. Ei ne noita tietoja yleensä ihan tyhjästäkään tonne ota. Joskus toki.

Mun mielestä ei näy! Tai kun pari kuukautta sitten kävin otattamassa PAPA:n, niin samalla otettiin klamydianäyte pumpulipuikolla kohdunsuulta. Eli siis nuo kaksi erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei taida näkyä:
Mun mielestä ei näy! Tai kun pari kuukautta sitten kävin otattamassa PAPA:n, niin samalla otettiin klamydianäyte pumpulipuikolla kohdunsuulta. Eli siis nuo kaksi erikseen.

Aivan, eli ne voidaan siis ottaa samalla tekniikalla eli irtosolunäytteenä. Se ehkä selittää tuon Wikipedia-jutun.

Yhteistyössä