Näkyykö kehittyvä munarakkula aina ultrassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta:
Kp 12 kävin yksityisellä gynellä ultrassa koska sitä ennen oli ollut varhainen keskenmeno. Gyne sanoi ettei näy kehittyvää munarakkulaa eli et ovuloi.
Odottelin vuotoa kärsivällisesti koska gyne ennusti vuodon tulevan myöhässä.
Kun kuukautiset oli 2vkoa ja 1 pv myöhässä tein raskaustestin (Clearblue digital) joka antoi positiivisen tuloksen ja että hedelmöittyminen olisi tapahtunut yli 3 viikkoa sitten. Sain ajan ultraan reilun viikon päähän. Osaako joku sanoa miten tällainen tilanne syntyy? En oikein uskalla ajatella että raskaus on totta. Onko gyneltä jäänyt vain munarakkula huomaamatta vai miten tämä on mahdollista? Kiitos asiallisista vastauksista!

Vähän alavatsan tuntemuksia on, mutta niitä tietenkin analysoi tosi tarkkaan koska ei oikein tiedä tilannetta. Vähän myös rintojen arkuutta, ei kovin paljon turvotusta vielä rinnoissa. Tekis kyllä mieli uskoa testiä, tai niitä kolmea testia ;), mutta on niin absurdi tilanne ettei uskalla ajatella että voisi olla totta.

Munarakkula voi olla ollut tuossa vaiheessa niin pieni ettei sitä lääkäri ultrassa havainnut, vaikka jo seuraavana päivänä sen olisi voinut nähdä, tai on voinut olla jo irronnut, jolloin se ei kai enää näy ultrassa.

Itsekin olen miettinyt sitä että jos se oli silloin vielä niin pieni ettei näkynyt, raskaustestin ja makuuhuoneaktiivisuuden perusteella luulen että hedelmöittyminen olisi tapahtunut n. viikko sen ultran jälkeen. En tiedä mikä on munarakkulan kehittymisvauhti, että sopisiko se kuvaan.

[QUOTE="vieras";25459678]Itsekin olen miettinyt sitä että jos se oli silloin vielä niin pieni ettei näkynyt, raskaustestin ja makuuhuoneaktiivisuuden perusteella luulen että hedelmöittyminen olisi tapahtunut n. viikko sen ultran jälkeen. En tiedä mikä on munarakkulan kehittymisvauhti, että sopisiko se kuvaan.[/QUOTE]

No, mulla on ainakin ollut noin, että kp 10 ei ole näkynyt munarakkulaa ja, kp 12 taas sitten näkyi ihan hyväkin. Vähän eri päivät kuin sulla mutta kuitenkin, mutta ehdin luulla etten ovuloi tuossa kierrossa ollenkaan. Kasvaisikohan se n. 2mm/vrk tai jotain sellaista.

Sitä on vain keskenmenon jälkeen hirmuskeptinen. Olen sitäkin miettinyt että jos en olisi yksityisellä käynyt kohtua ultrauttamassa niin en tietäisi yhtään kyseenalaistaa raskaustestin tulosta. Mutta se on kun lääkäri vie vauvahaaveet tylysti hetkeksi odottamaan niin vaikea uskoa että olisi voinutkin onnistaa!

[QUOTE="vieras";25459759]Sitä on vain keskenmenon jälkeen hirmuskeptinen. Olen sitäkin miettinyt että jos en olisi yksityisellä käynyt kohtua ultrauttamassa niin en tietäisi yhtään kyseenalaistaa raskaustestin tulosta. Mutta se on kun lääkäri vie vauvahaaveet tylysti hetkeksi odottamaan niin vaikea uskoa että olisi voinutkin onnistaa![/QUOTE]

Ymmärrän. Mutta ei niitä munarakkuloita tosiaan välttämättä huomaa jos ovat vielä kovin pieniä. Itseni ultrasi ihan alan asiantuntija, eikä mikään perusgyne edes. Keskenmeno muuten jostain syystä nostaa vähän raskautumisen onnistumisprosenttia seuraavalla kierrolla.

Siinä ehti välissä tulla yhdet kuukautiset keskenmenon jälkeen. Se voi olla että asiaan erityisesti perehtynyt gyne olisi vaikka kertonut että voi olla ettei sitä näy, mutta oli vielä erittäin niukkasanainen gyne.

[QUOTE="vieras";25459854]Siinä ehti välissä tulla yhdet kuukautiset keskenmenon jälkeen. Se voi olla että asiaan erityisesti perehtynyt gyne olisi vaikka kertonut että voi olla ettei sitä näy, mutta oli vielä erittäin niukkasanainen gyne.[/QUOTE]

Mulle tosiaan määrättiin uusi ultra kahden päivän päähän, kun katsoi että limakalvo oli lähtenyt paksuuntumaan hyvin yms. Ja sitten kahden päivän päästä oli rakkula näkyvissä, olikohan jopa 12mm.

Tuossa vaiheessa ainakin on mulla ollut nähtävissä että se ovuloimaton puoli munasarjasta on lepotilassa.

Harmi kun ei jutellut sulle enempää.

Etköhän ole raskaana kun testikin sitä näyttää :).

Yhteistyössä