Näkyykö downin syndrooma 4D-ultrassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peloissaan

Vieras
Olen ruvennut pelkäämään että meidän tulevalla vauvalla on down tai joku muu vamma. Niskapoimu-ultrassa jäätiin juuri ja juuri jatkotutkimusrajan alle ja mies mietti olisiko pitänyt mennä yksityisesti punktioon. En halunnut kun en uskonut mitään olevan vialla. Myös rakenneultrassa kaikki oli kunnossa.

Nyt silti alkaa pelottaa jos jotain onkin vialla ja olen suunnitellut jos menisi vielä 4d-ultraan ja siinä saisi mielenrauhan. Mutta pystyvätkö tuossa sanomaan onko lapsella downia vai ei, ne kuvathan ovat kuitenkin aika selkeitä? Lisäksi haluaisin tietää millä viikoilla tuohon 4d:hen kannattaa mennä, muitelen että kaveri kävi rv26.

Menkää ihmeessä 4D:hen. Ennemmin sinne kuin punktioon, jossa on pieni keskenmenoriskikin. Kävimme vähän samoista syistä tuossa ultrassa. Asiantuntija osaa katsoa siinä mahdolliset down-piirteet. Jotain vähän päälle 20 rv on kai sopiva aika.

Samaa mieltä edellisen kanssa. Kyllä kannattaa mennää, jos mieltä askarruttaa. Me kävimme just samasta syystä tai meillä oli myös veriseulan perusteella kohonnut riski, mutta emme halunneet punktioon keskenmenoriskin vuoksi. Kokenut ultraaja (erikoislääkäri) voi löytää merkkejä downista, esim, lyhyt nenäluu ja lyhyet raajat. Meillä ei löytynyt mitään mikä olisi viitannut downiin ja terve tyttö sitten syntyikin. Lääkäri sanoi silloin ettei 100 % varmuudella voi pois sulkea downia mutta mitään sellaisia piirteitä ei hän löydä. Minua ainakin silloin rauhoitti 4 D ultra paljon, vaikka olimmekin äitipolilla käyneet jo rakenneultrassa, mutta siellä ei lääkäri juuri mitään kertonut, tämä yksityinen lääkäri Bruno Cacciatore, kertoilikin sitten kokoajan mitä hän tarkastelee ja mitä näkee. Ja saatiin paljon kuvia mukaan.

Yhteistyössä