näkyvyys ultrassa, jos äidillä iso lähtöpäino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxxl

Vieras
Tämä kysymys on kaikille teille, joilla jo raskauden alussa oli enemmän lähtöpainoa. Sanotaasnko vaikka BMI yli 35.

Eli miten vatsan kohdalla olevat ylimääräiset kilot ovat vaikuttaneet ultrassa käydessä? Tietysti siitä on jonkun verran haittaa, mutta kuinka paljon? Ollaan mietitty menoa 4D-ultraan, mutta vähän arveluttaa, kun mulla tuota painoa oli jo raskauden alkaessa liikaa. Näkyyköhän sieltä mitään ja kuinka selvästi? 4D on muutenkin aika hintava, niin ajattelin, että meneekö siinä rahat ihan hukkaan noiden ylikilojen takia?

Itse olen käynyt vasta NP-ultrassa ja se tehtiin alakautta, joten näkyvyys oli oikein hyvä. Olisiko jollain pidemmällä raskaudessaan olevalla pulleammalla odottajalla kokemusta vatsan päältä tehtävästä ultrasta? Olisi kiva kuulla.

Mulla BM oli alussa 43 ja ultrassa on näkynyt kaikki ihan hyvin.
Ainut, mistä on rasvat huomannut on ollut kuvat, joissa näkyy mun rasvat kohdun ulkopuolella. Ne on ällöttäviä =) Mutta siis näkyvyydessä ei ole ollut mitään vikaa.
Myös sydänäänet on satu aina kuulumaan hyvin ja neuvolassa ne oikein ihmetteli, kun kohtukin tuntuu niin hyvin, vaikka sitä painoa on todella paljon.

Heip! Mulla oli BMI raaskauden alussa 43 ja ekassa rakenneultrassa ei näkynyt kaikki sydämen rakenteet kunnolla, tosin niin saattaa käydä normaalipainoisellekin. Kävin sitten parin viikon päästä uudelleen ja silloin näkyi vähän paremmin. K'äyn kerran kuussa äitipolilla ultrassa d:n takia, ja viime kerralla lääkäri sanoi, että näkyvyys on vähän heikko, mutta se, mitä näkyy, näyttäisi olevan kunnossa. Kuva on siis rakeinen, saattaa tosin ehkä johtua myös laitteista.... Sydänäänet on aina kuulunut hyvin ja kohtukin on neuvolassa löytynyt =)

Mulla oli bmi raskauden alussa jotain 35 luokkaa ja oikein hyvin näkyi 4d-ultrassa kaikki..Mutta mulle ainakin sanotiin et jos painoa on enemmän niin kantsii käydä vasta aika myöhään eli joskus viikoilla 26-27, niin näkyy paremmin. Itse kävin viikolla 26+2..

Kävin eilen lääkärissä ja kysyin lääkärin mielipidettä 4D-ultran näkyvyydestä, jos odottajan lähtöpaino on iso. Lääkäri sanoi, että kyllä sillä ultralla näkee, mutta hänen mielestään koko 4D on melkoisen turha :o
Kuulema ihan tavallisessa rakenneultrassa näkee kaiken tarpeellisen ja 4 D on pelkkää rahastusta ja halua kurkistaa tulevaan ennen aikojaan...

Minä olen erimieltä. Itse ainakin haluaisin sinne 4D-ultraan nimenomaan samoihin aikoihin, kuin rakenneultraan. Haluaisin tietää tarkasti mahdollisimman paljon vauvan rakenteesta ja siitä, että onko kaikki niin kuin pitääkin. Ainakin pystyisi varautumaan paremmin, jos sieltä jotain poikkeavaa, esim. leikkaushoitoa vaativaa löytyisi.

mulla kans painoa jo ennestäänkin,rakenneultrassa kuiteski ihan hyvin näkyi kaikki tarvittava,kätilö kylläkin joutui painamaan normaalia voimakkaammin vatsan päältä jotta kuva tarkentui mutta hyvin näky....4d ultrassa näkyvyys oli tosi hyvä ja ei sitä kyl mun mielestä voi verrata tavalliseen rakenneultraan,ihana kokemus!!!!

Mulla kans painoa sen verran reilusti, että np-ultran tehnyt lääkäri sanoi, ettei rakenneultraa pysty tekemään ulkoisesti. Tyhmänä kysyisin ensinnäkin, miten rakenne ja -np-ultra eroaa toisistaan tässä tapauksessa? Onko muita samassa tilanteessa?

Mulla BMI alkuraskaudessa oli 39. Kaikki ultrat on näkynyt hyvin, eikä kukaan lääkäri/kätilö ole valittanut. Kävimme myös 4D ultrassa ja sekin meni hyvin.

En minäkään vertaisi tavallista ja 4 D ultraa on ne niin erilaiset, tosin lääketieteellisessä merkityksessä näkyvyys voi olla samaa luokka (en tiedä kun en ole lääkäri)...

Iso-Iita sanoi omassa kirjoituksessaan, että lääkäri oli sanonut, ettei pysty tekemään rakenneultraa ulkoisesti. Pystyykö rakenneultran tekemään sisäkautta? Siis onko jollain kokemusta? Ajattelin, että jos rakenneultrassa mahan päältä ei näy tarpeeksi hyvin, niin voisikohan senkin tehdä sisäkautta? NP-ultra onnistui tosi hyvin sisäkautta...

Toisaalta, taidan taas stressata liikaa... Mulla on tosi paha tapa stressata kaikesta mahdollisesta mikä liittyy tähän odotukseen :ashamed: Mun ylikilot on kuitenkin pääsääntöisesti reisissä ja pyrstössä, ei niinkään vatsamakkaroina... No, sittenhän sen näkee, että näkeekö mitään :D

Mulla oli eilen ultra missä katottiin ne niskapoimu jutut alakautta. Lääkäri sano että painoo ei sais tulla että näkyy vauva jatkossakin ultrassa mahan päältä. Kovasti jäi asia vaivaan mutta onneks teillä muilla on näkyny. Jospa mullakin sitten..

höpö höpö, ettei muka voi tehdä rakennultraa mahan päältä :D
tai sit on jotkut aaataminaikuiset vehkeet.
itse kävin rakenneultrassa rv 20+3 ja näkyvyydessä ei ollut mitään ongelmia. alku bmi oli 38 ja nyt tullut muutama kilo lisää....

Yhteistyössä