Nakkikastikkeen ohje!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton :)

Vieras
kuka vois kertoa mulle nopean ja helpon nakkikastikkeen ohjeen!?

Pakko myöntää, etten ole koskaan nakkikastiketta tehny, no eihän mulla ole ikää vasta ku 21, että vielä kerkee tehdä! :D

Voita kattilaan sulamaan, sekaan jauhoja jonku verran. Annat ruskistua ja lisäät vettä ja mausteita. Nakin palaset sit lopuks joukkoon. Ja nakkeja voi käyttää hetken paistinpannulla jos haluu vähän rapeampia =)

Just tein nakkikastiketta. Tässä ohje.

Voita pannulle sulaamaan noin 50gr kun voi sulanut lisää noin 1dl vehnäjauhoja. sekoittele lastalla jauhoja kokoajan niin kauan että ruskistuu. Kun ruskistunut laita 1l vettä pikkuhiljalleen samalla sekoittaen. Voit lisätä myös sipulia. Sitten 1 mausteliemi kuutio sekaan ja loraus ketsuppia. Laita pilkotut nakin palaset sekaan. Anna kiehua 10min.

Eilen tein näin: Käristä nakit + sipuli pienessä rasvatilkassa. Ripottele pinnalle n. 1/2dl jauhoa ja sekoita. Kaada kattilaan 4dl vettä ja murenna joukkoon lihaliemikuutio. Kiehauta ja mausta.

Paloittele nakit ja ruskista ne pannulla. Laita ne sit eri kattilaan. paloittele sipulia aika hienoksi ja ruskista be ja heitä sinne nakkien kanssa. Ruskista voi tai margariini jauhojen kanssa. Lisää vettä ja sekoita tasaiseksi. Mausta pippurilla ja suolalla. (Jos haluat voi laitta lihalientäkin). Kaada kastike kattilaan ja anna hautua jonkin aikaa. Lisää hiukan ketsuppia ja kermaa jos haluat.

Mä teen näin.... paistan nakit ja sipulit pannulla voissa. Ripottelen joukkoon 2rkl vehnäjauhoja ja sekoitan. Sitten joukkoon vedenkeittimellä keitetty kuuma vesi pienissä osissa niin kauan, että on sopivan sakeaa. Mausteeksi suolaa mustapippuria ja ketsuppia.

Alkuperäinen kirjoittaja helppo:
Eilen tein näin: Käristä nakit + sipuli pienessä rasvatilkassa. Ripottele pinnalle n. 1/2dl jauhoa ja sekoita. Kaada kattilaan 4dl vettä ja murenna joukkoon lihaliemikuutio. Kiehauta ja mausta.

tää on vähän kevyempikin versio

mä teen kastikkeen näin, ensin paistan pannulla nakin palaset margariinissa, sitten lisään jauhoja ja sekoitan, sitten kuumaa vettä päälle ja sekoitan hyvin ne jauhot sinne joukkoon ettei tule kökköjä. lihaliemikuutio perään ja avot, valmis :D

Yhteistyössä