G: Suhteenne kiinankaaliin ja mitä siitä teette?

HyacinthBucket

Aktiivinen jäsen
13.11.2006
13 524
2
36
Turun lähistöllä
ellaida.vuodatus.net
Minä en tie miks suhtaudun niin negatiivisesti kiinankaaliin :ashamed: Ostin mulle ja tytölle valmissalaatin puokkiin Prismasta luonaalle ja kotona vasta tajusin että siel tomaattien, katkarapujen, kurkkujen ja maissien alla oli kiinankaalia. Tuli ihan semmonen olo, että mua on petetty.

Mitä siitä niin ku vois tehdä, että se alkais maistua. Mulla on vaan yks semmonen broilervihanneskastike ohje, mis kiinankaali on ok..

Ja onko se edes sit terveellistäkään, näyttääkin niin epäilyttävältä? :kieh:

Suhteeni kiinankaaliin on ihan terveellä pohjalla tai ainakaan en toistaiseksi ole huomannut siinä mitään epätervettä. Kohtelemme toisiamme kauniisti: minä en syö sitä niin kauan kuin se ei yritä syödä minua... No ei vaiskaan, laitan salaattiin jos joskus salaattia teen, mutta aika harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja hihhih:
Suhteeni kiinankaaliin on ihan terveellä pohjalla tai ainakaan en toistaiseksi ole huomannut siinä mitään epätervettä. Kohtelemme toisiamme kauniisti: minä en syö sitä niin kauan kuin se ei yritä syödä minua... No ei vaiskaan, laitan salaattiin jos joskus salaattia teen, mutta aika harvoin.

:laugh: Multa ihan sama vastaus. Hymyilyttää kovin, kiitoksia hihhih :)

Mä tykkään kiinankaalista. Meillä on useimmiten sitä salaatissa ja koko perhe tykkää. Joskus jäävuorisalaattia, mutta se ei oo ihan niin mieleen kuin kiinankaali :)

Meidän suhde on kunnossa, joskin jotkut voi sanoa, et on vähän ykspuolista tämä ihastus. En meinaan ole laisinkaan varma, että kiinankaali niinkään välittää minusta.

Mutta teen siitä salaattia ja käytän ruoanvalmistuksessa muutenkin paljon (syödään aika paljon erilaisia wokkeja, joihin lisään sitä ). :)

Tämän kaiken taustalla lienee rakas opettajani luokilla 5.-6.
Hän aina ystävällisesti kertoi, miten kiinankaali kasvaa saastaisten moottoriteiden vieressä ja tässä me nyt hyvällä halulla syömme myrkkylyijykiinankaalia :ashamed:

Kaikista kamalampia oli jutut pikkutipuista ja possuista liharuokapäivinä. Mutta lihaan en suhtaudu noin negatiivisesti :D

Mulla ei ole suhdetta kiinankaaliin sen enempää kun muuhunkaan ruokaan. Mä syön sitä, mikä osuu kohdalle kun on nälkä ja toisaalta mä osutan jotain hyvää kohdalleni kohdalleni aika usein vaikka ei olis nälkä:snotty:
Lisään viellä, että kiinankaali ei kyllä kuulu niihin ruokiin, mitä osutan kohdalle jos ei ole nälkä, mutta toisaalta niihin taas ei kuulukkan kovin paljon mitään sellaista, missä ei ole suklaata :saint:

Olemme eronneet sovussa jo 80-luvulla. Asiaan ei liittynyt kolmansia osapuolia eikä lapsia. Joskus ohimennen kaupassa näemme tai jossain ravintoloissa salaattipöydässä, mutta emme jää vaihtamaan kuulumisia.

Tykkään periaatteessa kyllä. Mun mielestä kiinankaali on parhaimmillaan lämpimissä ruuissa, kuten wokeissa. Kylmänä käytän vain "ruoka"salaatteihin, en lisäkkeenä. Siis esim. makaronin jatkeena tonnikalasalaatissa, pieneksi pilkottuna.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulla ei ole suhdetta kiinankaaliin sen enempää kun muuhunkaan ruokaan. Mä syön sitä, mikä osuu kohdalle kun on nälkä ja toisaalta mä osutan jotain hyvää kohdalleni kohdalleni aika usein vaikka ei olis nälkä:snotty:

:laugh:

Hups. Mä saan päivän parhaat naurut kiinankaali-ketjusta :ashamed:

Ei kait kukaan näytä kiinankaalia niinkuin salaattina enää ?
En ole tilannut sitä enää vuoskausiin, ainoa mihin sitä kotioloissa käytän on lämpimät wokit.

Äiti käytti sitä paljon 80-luvulla ja käyttää vieläkin ;) Mulla on ollut vähän pannassa tähän asti, mutta olen löytämässä kiinankaalin uudelleen. Lapsellekin kelpaa, kun sanoo sen olevan hampurilaissalaattia :) muuten salaatit maistuvat huonosti.

En ole ostanu kiinankaalia sen jälkeen, kun hoksasin että jäävuorisalaattia on olemassa, se on sata kertaa parempaa ku kuiva ja nuiva kiinankaali.
Ja ihan salaattina syöny kiinankaalia.. kuten nykyään jäävuorisalaattia..

Yhteistyössä