Näkemäni unet ahdistavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Osaako kukaan tulkita unia? Mulla on ihan sellainen tunne, että alitajuntani yrittää kertoa minulle jotain. En ole oikeasti mikään "hörhö" ja yleensä ajattelen unista vain, että aivoni käsittelevät päivän aikana tapahtuneita asioita, mutta nämä vesiunet ovat jotenkin ahdistavia.

Näen siis lähes joka yö unen vedestä. Olen aina itse veneessä tai laivassa, joskus yksin, joskus vieraiden kanssa, joskus perheeni kanssa. Tilanne on aina jotenkin uhkaava, joko myrsky on nousemassa tai vene nousee kymmenien metrien korkeuteen hyökyaallon mukana, tai viime yönä näin unta, että kaksi lastamme (3v ja 1v) olivat veneessä ilman pelastusliivejä, ajoimme lujaa moottoriveneellä, vanhempi pelleili veneessä ja olin ihan paniikissa. Kerran vastikään näin unen, jossa olin laivassa, joka oli täynnä vieraita ihmisiä, miehistö oli nuorta eikä kukaan tiennyt missä pelastusliivit olivat ja laiva oli uppoamassa myrskyn takia. Ennen uppoamisunta olin nähnyt toisen unen (samana yönä siis) jossa olin talossa, joka romahti. Pääsin ulos talosta pahasti loukkaantuneena ja jäin makaamaan loskaan talon ulkopuolelle muiden tuijottaessa sivusta.

Miten itse suhtautuisit tuollaisiin uniin? Näkeekö muutkin tällaisia?

Mitä uni itsellesi tarkoittaa? Koetko uhkaa, epävarmuutta, pelkoa omasta ja lastesi puolesta? Ehkä jollain tasolla pelkäät, ettet ole onnistunut huolehtimaan lastesi turvallisuudesta, "pelastusliiveistä"?

Minusta tuo on ihan normaalia. Kaikilla on epävarmuuksia.

Mitä uni itsellesi tarkoittaa? Koetko uhkaa, epävarmuutta, pelkoa omasta ja lastesi puolesta? Ehkä jollain tasolla pelkäät, ettet ole onnistunut huolehtimaan lastesi turvallisuudesta, "pelastusliiveistä"?

Minusta tuo on ihan normaalia. Kaikilla on epävarmuuksia.

Mä olen miettinyt meidän avioliittoa. Meillä on toimiva arki jne. mutta ei oikein parisuhdetta. Esim. tuon talonromahtamisunen näin sellaisen päivän jälkeen, kun olin taas ajatellut, että kyllä tää tästä. Näen kuinka tärkeätä lapsille on se, että me ollaan kaikki yhdessä ja kyllä me saadaan parisuhdekin vielä toimimaan, kun siis mitään riitoja ei ole jne. Ja jäin sit miettimään että yrittääkö alitajunta sanoa mulle, että joskus tää korttitalo kuitenkin romahtaa.

Mutta nuo vesijutut on ahdistavia. Ehkä nekin liittyy tähän samaan asiaan.

[QUOTE="a p";25849879]Mä olen miettinyt meidän avioliittoa. Meillä on toimiva arki jne. mutta ei oikein parisuhdetta. Esim. tuon talonromahtamisunen näin sellaisen päivän jälkeen, kun olin taas ajatellut, että kyllä tää tästä. Näen kuinka tärkeätä lapsille on se, että me ollaan kaikki yhdessä ja kyllä me saadaan parisuhdekin vielä toimimaan, kun siis mitään riitoja ei ole jne. Ja jäin sit miettimään että yrittääkö alitajunta sanoa mulle, että joskus tää korttitalo kuitenkin romahtaa.

Mutta nuo vesijutut on ahdistavia. Ehkä nekin liittyy tähän samaan asiaan.[/QUOTE]

Koetko tilanteesi hukuttavaksi ja tukahduttavaksi? Se voisi selittää vesielementin... Sehän on pehmeä, mutta arvaamaton ja hukuttava.

Yhteistyössä