Näitä aamuja ei vaan jaksais...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Vauva herää viiden jälkeen, eikä enää nukahda. Mies yrittää saada sitä nukahtamaan, ja laittaa pimpelipompelin (semmonen soittorasiajutska) päälle. Niissä on kuitenkin aika kova ääni kuunneltavaks heti aamutuimaan, varsinki jos on päänsärkyä. Siispä sanon ei-niin-nätisti, ettei enää koske siihen härveliin.
Nousen siis ylös vauvan kanssa, ja koko muu revohka yrittää kanssa nousta. Kello tässä vaiheessa puoli kuusi. En kuitenkaan anna isoille lupaa poistua sängystä, epätoivosesti kuvittelen että ne nukkuis vielä hetken. Ja kakat!
Tästä johtuen vauvan rytmi on sekasin, koska jouduin viemään sen takas nukkumaan jo nyt kun se oli niin kiukku ja väsy. Toivotaan ettei mun suunnitelmat tälle päivälle mee ihan ketuix vauvan unien takia.
Isot kiukuttelee, kun ovat väsyneitä. Miksi ne ei voi nukkua jos eivät ole tarpeeksi unta saaneet? Mua suunnattomasti sieppaa kun ovat pepulle ammuttuja nalleja, ja vaan siks ettei huvita nukkua.
Ois mulle itelleki aamulla uni maistunu, mutta sitäkin enemmän kiukuttaa se, et mäkin olen huonolla tuulella, koska lapsetkin on. Huonotuulisuus tarttuu. Toivottavasti mies ees on paremmalla päällä, se sentään nukkuu.

:hug:
Mutta yhtälailla kun huonotuulisuuskin, niin myös hyväntuulisiuus on tarttuvaa.
Jaksaisitko sie itse millään tsempata ja vaikka esittää pirteää? Touhuta jotain mukavaa lasten kanssa aamutuimaan, ja sit voisitte päivemmällä koko poppoo käydä vaikka päikkäreille?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:hug:
Mutta yhtälailla kun huonotuulisuuskin, niin myös hyväntuulisiuus on tarttuvaa.
Jaksaisitko sie itse millään tsempata ja vaikka esittää pirteää? Touhuta jotain mukavaa lasten kanssa aamutuimaan, ja sit voisitte päivemmällä koko poppoo käydä vaikka päikkäreille?

Mä toivon että mies ois hyvällä tuulella ku se herää, niin sit voitais kaikki taas hymyillä. Mut jos se on naama norsunveellä, kuten yleensä herätessään, niin peli on menetetty :(
Ei vaan, nyt jo helpottaa, kun noi isot ei känise ja vauvaki nukkuu. Kai tää päivä jotenkin tästä etenee. Ja jos ei etene, niin huominen on sitten parempi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Vauva herää viiden jälkeen, eikä enää nukahda. Mies yrittää saada sitä nukahtamaan, ja laittaa pimpelipompelin (semmonen soittorasiajutska) päälle. Niissä on kuitenkin aika kova ääni kuunneltavaks heti aamutuimaan, varsinki jos on päänsärkyä. Siispä sanon ei-niin-nätisti, ettei enää koske siihen härveliin.
Nousen siis ylös vauvan kanssa, ja koko muu revohka yrittää kanssa nousta. Kello tässä vaiheessa puoli kuusi. En kuitenkaan anna isoille lupaa poistua sängystä, epätoivosesti kuvittelen että ne nukkuis vielä hetken. Ja kakat!
Tästä johtuen vauvan rytmi on sekasin, koska jouduin viemään sen takas nukkumaan jo nyt kun se oli niin kiukku ja väsy. Toivotaan ettei mun suunnitelmat tälle päivälle mee ihan ketuix vauvan unien takia.
Isot kiukuttelee, kun ovat väsyneitä. Miksi ne ei voi nukkua jos eivät ole tarpeeksi unta saaneet? Mua suunnattomasti sieppaa kun ovat pepulle ammuttuja nalleja, ja vaan siks ettei huvita nukkua.
Ois mulle itelleki aamulla uni maistunu, mutta sitäkin enemmän kiukuttaa se, et mäkin olen huonolla tuulella, koska lapsetkin on. Huonotuulisuus tarttuu. Toivottavasti mies ees on paremmalla päällä, se sentään nukkuu.

Tiedän tunteen ja väsymyksen.Meidän kuopus oli vauva aikana tuollainen klo 4.30-5.00 herääjä.Oli arki tai pyhä.Vuorotellen miehen kanssa noustiin.Kotihommat olin jo tehnyt yleensä aamulla klo 7.00 mennessä ja päivän ruokakin valmistettu.Olis muuten tullut aamun tunnit pitkiksi.
Esikoinen yritti aina nukkua, mutta usein heräs, kun kuopus heräili.Tätä vaihetta oli puoli vuotta ja pikku pikku hiljaa meillä pikkasen myöhennettiin aamuja.Nykyjään sentään nukutaan n.klo 6-7.00 ja se on meillä luksusta.

Raskas vaihe.Muistan kun kuopus kävi jo ekoillle päikkäreille klo 8 aikaan, kun oli ihan puhki.Ei siinä auttanut vaikka laittoi myöhempään nukkumaa, ei auttanut pimennysverhot.Nouvolassakin sanoivat, että se on vauvan rytmi ja vauva on virkeä, eikä siinä ole paljon muuta tehtävissä kuin aika..

raskasta oli välillä, mutta asiat olis voinut olla paljon paljon huonommin ja ajattelin itse, että tätä kestää hetken ja kyllä se joskus helpottaa.

Tsemppiä sinne toivoo saman kokenut

Yhteistyössä