Naisten vaatteiden koot kasvaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oletteko huomanneet että vaatteiden koot olisivat kasvaneet? Sovitin juuri, taas, hametta, tämä oli ihan ketjuliikkeessä. Olen sitä tyyppiä joka vaan on aina samaa kokoa, S kokoa. Mutta sain taas todeta että S koon hame oli liian iso.
Ei siinä muuta, mutta XS kokoa ei aina edes ole saatavilla.
Mielestäni tämä muutos on tapahtunut aika yhtäkkiä ja nimenomaan S, M kokomerkinnöissä. 36, 38 koot pitävät paremmin paikkansa.

Ettekö käytä koskaan mittanauhaa? Sen verran täytyy osata kaavoja piirtää ja ommellakin, ettei noihin tarvi luottaa. Ja kun itse ompelee, pestään kangas ennen leikkaamista 60 asteessa, annetaan valua narulla kuivaksi, silitetään kunnolla ja sitten vasta leikataan. Huomaat, että kankaat ovat kauhean kieroja pesun jälkeen.

Ettekö käytä koskaan mittanauhaa? Sen verran täytyy osata kaavoja piirtää ja ommellakin, ettei noihin tarvi luottaa. Ja kun itse ompelee, pestään kangas ennen leikkaamista 60 asteessa, annetaan valua narulla kuivaksi, silitetään kunnolla ja sitten vasta leikataan. Huomaat, että kankaat ovat kauhean kieroja pesun jälkeen.
Kaikkien ei tarvitse olla vanhoja marttoja jotka tekivät ompelulankansakin itse vaan nykyaikana voi ja saa ihan itse käydä ostamassa valmisvaatteita. Ja kyllä - kokojen kanssa saa olla tarkkana! Vaihtelevat paikoitellen isostikin riippuen toki valmistajasta sekä mallista. Onneksi on palautusoikeus!

Yhteistyössä