naisten kympistä

onkos täällä ketään naisten kympille osallistuneita?

mä oon kaikkea muuta kun juoksija, mutta nyt yhtäkkiä innostuin tuosta ajatuksesta. mutta mutta... onko ihan mahdollista, että tämmönen tavallinen möllykkä oikealla harjottelulla joskus elämässään jaksais JUOSTA tuon matkan? tällä hetkellä mun kunnolla taittuu tollanen 2km ja suurta tuskaa tuottaa...

eli nyt kaikki hyvät harjotteluohjeet pinoon, josko tämäkin mamma alkais treenaamaan! :D
 
osallistunut
Moikka

Varmasti pystyt !! Itsellä meni kyllä tänävuonna reippaaksi kävelyksi ja se on yksi hyvä treenauksen muoto. Usein juoksun aloittajat pyrkivät tekemään liian pitkiä lenkkejä heti aluksi ja juoksemaan liian lujaa "veren maku suussa " - eihän sitä kauaa jaksa.
Suosittelisinkin jotakin lenkkiä 5km (?) ja josta juokset sen verran kun jaksat ja loput kävelet. Teet vaikka molemia vuorotellen. Juoksu siis todella rauhallisesti. Muutaman kerran viikossa olisi hyvä päästä lenkille! Sitten jossakin vaiheessa huomaat että jaksat juosta pikkuisen aina pidemmälle. Itse treenasin näin ja kävin sitten juoksemassa NaistenKympin ja myöhemmin yhden 15km maastojuoksukisan :) Yllättäen juokseminen tuntuikin mukavalta jutulta !!
Nyt raskauden edetessä juoksu on jäänyt kun ei tunnu mukavalta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:50 osallistunut kirjoitti:
Moikka

Varmasti pystyt !! Itsellä meni kyllä tänävuonna reippaaksi kävelyksi ja se on yksi hyvä treenauksen muoto. Usein juoksun aloittajat pyrkivät tekemään liian pitkiä lenkkejä heti aluksi ja juoksemaan liian lujaa "veren maku suussa " - eihän sitä kauaa jaksa.
Suosittelisinkin jotakin lenkkiä 5km (?) ja josta juokset sen verran kun jaksat ja loput kävelet. Teet vaikka molemia vuorotellen. Juoksu siis todella rauhallisesti. Muutaman kerran viikossa olisi hyvä päästä lenkille! Sitten jossakin vaiheessa huomaat että jaksat juosta pikkuisen aina pidemmälle. Itse treenasin näin ja kävin sitten juoksemassa NaistenKympin ja myöhemmin yhden 15km maastojuoksukisan :) Yllättäen juokseminen tuntuikin mukavalta jutulta !!
Nyt raskauden edetessä juoksu on jäänyt kun ei tunnu mukavalta.
kiitos! :flower:

kuinka kauan treenasit ennen kymppiä? pääsisinköhän mä jo ensi vuonna mukaan?
 
osallistunut
Olisiko ollut niin että aloin salilla juoksemaan joskus marras/joulukkuussa. Tätä ennen olin kyllä käynyt jumpassa.
Ennen naisten kymppiä olin juossut vaan max.6km lenkkiä ja kymppi taittu aikanaan aikaan 1h5min.
Jos vaikka alottaisit treenaamisen nyt niin toihan olisi sulla ihan helppo juttu ja jos jotain esteitä niin niin hyvin ehdit myöhemminkin ! Täytyy sanoa että juoksu on ollut myös tehokkain urheilumuoto mikä on muokannut kroppaani. Yllättäen kilot karisivat vyötäröltä, reisistä ja pepusta !!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:11 osallistunut kirjoitti:
Olisiko ollut niin että aloin salilla juoksemaan joskus marras/joulukkuussa. Tätä ennen olin kyllä käynyt jumpassa.
Ennen naisten kymppiä olin juossut vaan max.6km lenkkiä ja kymppi taittu aikanaan aikaan 1h5min.
Jos vaikka alottaisit treenaamisen nyt niin toihan olisi sulla ihan helppo juttu ja jos jotain esteitä niin niin hyvin ehdit myöhemminkin ! Täytyy sanoa että juoksu on ollut myös tehokkain urheilumuoto mikä on muokannut kroppaani. Yllättäen kilot karisivat vyötäröltä, reisistä ja pepusta !!
toi kuulostaa tosi kannustavalta, kiitos! :) löysinkin jotain ohjeita myös tuolta naisten kympin nettisivuilta, enköhän niillä ja sun neuvoilla pääse alkuun. olis mulle aika extreme-kokemus tuollainen jos onnistuisin! eikä tietysti paljon haittaisi jos mahamakkaroille ja reisillekin jotain tapahtuisi matkan varrella. :whistle:
 
pakko vielä mainita tähän, että aloitin jo juoksijanurani tärkeimmällä asialla, eli shoppailemalla netistä treenivaatteita! :D enhän mä nyt ukon vanhoissa verkkareissa kehtaa lähteä hölköttelemään... ;) (minäkö turhamainen)
 

Yhteistyössä