Naiset on nopeita, huolellisia ja tehokkaita, siinä syy.
Täydellisiä byrokraatteja
Viimeksi muokattu:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Naiset on nopeita, huolellisia ja tehokkaita, siinä syy.
Olen huomannut, että jos asiakas tajuaa, ettei tiedä asiasta yhtään mitään, hän kuuntelee paremmin ja oppii enemmän. Jos asiakas luulee tietävänsä jotain, sitä on vaikeampi ryhtyä korjaamaan. Olen tavannut tällaisia persoonia molempien sukupuolten edustamina.Mun mies taas sanoi, että monesti naisasiakkaalle on helpompi selittää puhelimessa joku juttu, esimerkiksi jonkun hajulukon avaaminen tms. Että oppivat keskimäärin nopeammin, vaikka eivät välttämättä alunperin osaa paljoa.
Ei ainakaan meitsin kaveripiiriissä tuollaista harrasteta. Yhen äijän tiedän joka tuota tekee, se ny on muutenkin niin mulkku että ei sen kanssa ketään jaksa olla missään tekemisissä.
Miesten välistä vittuilua joka on hyväntahtoista ei pidä sitten sekoittaa ilkeilyyn. Esimerkkinä, minä voin vaikka sanoa kaverille, että haista vittu kun näen hänet ja kaveri vastaa, että mitäs mulkku jne.. Se on semmosta miesten keskinäistä juttua ja vitsailua. Monesti kaverin kanssa toisillemme vittuillemme kuinka paskoja ollaan vaikka jossain jutussa ja kuinka paska kaveri on ja vedetään se ihan överiksi.
Ei ainakaan meitsin kaveripiiriissä tuollaista harrasteta. Yhen äijän tiedän joka tuota tekee, se ny on muutenkin niin mulkku että ei sen kanssa ketään jaksa olla missään tekemisissä.
Miesten välistä vittuilua joka on hyväntahtoista ei pidä sitten sekoittaa ilkeilyyn. Esimerkkinä, minä voin vaikka sanoa kaverille, että haista vittu kun näen hänet ja kaveri vastaa, että mitäs mulkku jne.. Se on semmosta miesten keskinäistä juttua ja vitsailua. Monesti kaverin kanssa toisillemme vittuillemme kuinka paskoja ollaan vaikka jossain jutussa ja kuinka paska kaveri on ja vedetään se ihan överiksi.
Inspiroiduin taas pieneen sukupuolien vastakkainasetteluun kun tuossa viereisessä ketjussa käy väittely kuumana.
Täydellisiä byrokraatteja![]()
Ja polleita. Monella miehellä on valtava ego vailla mitään vastinetta sille.
No meneppä postille töihin niin titeat saman itsekin. Suurin osa niistä ukoista todella vaan on kusipäitä.
Ikävin työyhteisö on ollut sairaalan vuodeosasto. Sieltä kun lähdin, päätin etten ikinä mene naisvaltaisen työpaikkaan. iloton, hierarkkinen ja jämähtänyt tunnelma.
Nykyään työskentelen yksin
En näe samalla tavalla eroa juuri miehissä ja naisissa, esim. Kyvyttömyys tehdä päätöksiä on ihan yhtä ärsyttävää sukupuoleen katsomatta ja sitä löytyy miehistä ja naisista. Mutta monta naista samassa työpaikassa ei yleensä tuo ainakaan iloista ilmapiiriä.
Mulla on sellainen käsitys että postissa aikamoinen nokkimisjärjestys, kokeneemmat pitää itseään muita parempina ja ansaitsevat helpoimmat hommat mielestään?
Inspiroiduin taas pieneen sukupuolien vastakkainasetteluun kun tuossa viereisessä ketjussa käy väittely kuumana. Oon monesti aiemminkin miettinyt ja ainakin omalla kohdallani todennut naisten ja miesten eroja työyhteisössä ja asiakkaina. Toki aina mahtuu poikkeuksia ja yksilöitä kaikki ollaan, mutta kyllä jonkinlaisia suuntaa antavia yleistyksiä mielestäni pystyy tekemään.
Ihan konkreettisia esimerkkejä on omat entiset esimieheni, joista toinen mies ja toinen nainen. Miehellä aina leppoisa asenne, antaa kyllä tehtävän ja odottaa, että se hoituu, mutta ei ole koko ajan selän takana hönkimässä ja luultavimmin unohtaa koko jutun tehtävän annettuaan, koska uskaltaa olettaa, että homma hoituu. Nainen taas kokoajan härväämässä ja kun jakelee tehtäviä, kyselee niiden perään ja sekaantuu lopulta asiaan itse. Ja kaikki tämä saattaa tapahtua alle tunnin sisään. Naisesimieheltä puheluita saattoi yhden asian tiimoilta tulla helposti 5 tai enemmän kun mieheltä se hoitua yhdellä ilmoituksella.
Ja sitä juoruamisen määrää. Kaikki naiset puhuu ristiin pahaa toisistaan ja kantaa ottamattomana osapuolena saan kuunnella kaikkien uskoutumiset siitä, kuinka epäonnistuneita työkavereita ne muut onkaan. Ainoa asia, mikä katkaisi naisten keskinäisen nälvimisen oli kun tuli mies siihen heidän porukkaan. Sen jälkeen kaikki keskittyikin sen miehen nälvimiseen
Asiakkaina erot varmaan suurimmat. Vaikeimmat ihmiset asiakkaina on 99% naisia. Pahimpia on vaihdevuosista kärsivät ikivitutuksen saaneet akat, jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään ja eniten vituttaa kaikki asenne paistaa läpi jokaisesta eleestä.
Miehillä on yleensä aika no bullshit asenne ja tärkeintä on, että tilattu työ toteutuu. Ja usein yritetään ensin itse ja kysytään apua vasta sitten, silloinkin vähän nolona, että "viittikkö auttaa?" Ja usein heistä saa auttavan käden ja ovat halukkaita oppimaan, jotta selviävät ensi kerralla itse. Naiset taas tulevat nenä pystyssä ja olettavat asioiden tapahtuvat heti, nyt ja välittömästi ja kiitoskin tuntuu joskus olevan liikaa pyydetty. Tyyliin tee nyt vaan se työs apina kun siitähän sulle maksetaan.
Puuuuuuhhhh..
Kellään vastaavia kokemuksia? Tai toki erilaisetkin kelpaa![]()