naiset oilla on edellisestä liitosta lapsi/lapsia.

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja !:::
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Vaatia on ehkä väärä sana. Mies saa halutessaan osallistua lapsen vaatemenoihin yms. mikäli hän haluaa. Mikäli ei siihen kiinnostusta löydy pidemmällä (tai vähän lyhyemmälläkin) tähtäimellä, niin eipä siitä miehestä meikäläiselle mitään pidempää ja pysyvämpää olisi.

Uusi mies saa tämän kunnian/velvollisuuden siinä kohtaa kun sen vastaanottaa haluaa. Mutta kuten jo rivien välistä mainitsin niin ikuisuutta en odota. Meillä suhdetta takana 6kk ennen kihlausta ja tällöin mies oli jo ottanut osaa lapsen elatukseen.

Ratkaisunhan meillä teki mies. Mutta edelleen, mikäli mies olisi ratkaisuut asian toisin, emme olisi kihlautuneet, menneet naimisiin tai hankkineet myös yhteisiä lapsia.

Jos meinataan perheenä elää, niin kyllä mies saa silloin osallistua joka ikisen lapsen elatukseen. Niin minäkin osallituisin, jos miehellä olisi lapsia entuudestaan, jotka hänen ja siis jatkossa meidän kanssamme asuisi.
elikkä tarkkasuomennos, mies saa osallistua mutta jos ei sallistu. jättäisit hänet. eli eipä tuohon enää jää omaa tahtoa tai päätäntä valtaa jos haluaa sinunkanssasi elää.
pitää myös elättää toisen miehen lapsi.

eihän se silloin ole "halutessaan" jos se on jo päivänselvää että on pakko osallistua.
Periaatteessa kyllä, mutta toisaalta ei. En misään vaiheessa kerro miehelle että mikäli lapsen elatus ei kiinnosta, tulee hänestä ex-mies. Eli tuolloin mies tosiaan tekee ihan itse sen päätöksen vailla "painstusta" siitä että hänestä muuten eroan.

Tässä on myös yksi asia, mitä sinä et nyt ymmärrä. Ei meillä asu toisen miehen lasta, jota miehen pitää elättää vaan kaikki lapset ovat kyllä ihan yhteisiä. Meidän perheessämme ei biologialla ole väliä.

Tarkoituksenamme on käydä läpi perheen sisäinen adoptioprosessi jotta lapsi saadaan sitten vielä virallisestikin mieheni nimiin, mutta käytännön tasolla hän sitä toki jo on. Meillä ei siis ole minun sekä yhteiset lapset vaan meillä on vain yhteisiä lapsia.

Mies tekee tämän kaiken omasta halustaan, sillä hän ei halua vain minua, vaan hän haluaa myös lapset. Mikäli hän haluaisi vain minut, niin en tietenkään miestä pitäisi, sillä minulle lapset menevät kaiken edelle.

Pakko ei ole muu kuin kuolema, kaikki muu tässä elämässä on vapaaehtoista :)

 

Yhteistyössä