NAISET, Mikä automerkki on Sinun makuusi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Muutama vuosi sitten mieheni soitti ja kysyi; audi, bmw vai volvo vastasin mersu. Hän toisti kysymyksen; audi, bmw vai volvo vastasin taas mersu, luurista kuului syvä huokaus; hyvä on ja sillä mersulla hän sitten tuli kotiin. Itse on opettanut mut mersulle :)

No jos MINKÄ VAAN saisi ilman, et tarvii olla järkevä auto tai semmoinen, minkä taloudellisesti voi ostaa, ni kyllä mä oon aina halunnu pinkin Hummerin.

Mutta Toyotalla olen aina ajanut, ajan ja tulen ajamaan niin kauan kun itse autoistani päätän. Edellinen oli vm. 1994 farkku Carina, nyt on 2002 Avensis ja siitä uudesta, "vinosilmäisestä" Avensiksesta haaveilen. Musta se välissä ollut "muhku"-Avensis on ruma, vaikkakin pirun mukava ajaa, siskolla ja isällä on semmoiset, äiti ajaa farkku-Corollaa ja kaupunkiautona sekin on ihan ok mutta matka-ajossa huomaa kyllä että on "isomman luokan" auto alla kun vertasi vaikka mun ikivanhaa Carinaa ja äidin melko uutta Corollaa... Siksi mä ajan mieluummin vanhemalla "isommalla" autolla kuin uudella pikkuautolla.

....
Itse tykkään Toyotasta, vaikka mies jaksaakin valittaa mun laiskasta ja kääpiökokoisesta Yariksesta koko ajan (kutoskone ja 5-kopan bemari se olla pitää!!) :D

Minusta Toyotat vain ovat niin paljon tilastojen kärjissä, ja suomalaisten suosikki ollut kautta aikojen, että uskon niiden olevan mukavan luotettavia.

Muuten tykkään todella paljon Mazda kutosesta, kaunis auto ja Mazdalla on hirmu hyvännäköiset värit!

Mä haaveilin pitkään A-sarjan mersusta. Kävin sitten koeajamassa, ja voin unohtaa ihan saman tien. Olen 185 cm pitkä ja käytännössä ihan pelkkiä jalkoja (siis jalkani ovat suhteessa helvetin pitkät verrattuna esim. moniin samanmittaisten miesten jalkoihin) ja en todellakaan mahdu siihen autoon. Penkin saa säätää aivan tappiin taka-asentoon, ja silti on tukalaa. Kukaan ei mahtuisi mun taakse istumaan.

Joten ajan Volvon S70:llä, automaattivaihteet ja riitävästi tilaa. Vie sitten se 2.5-litrainen kyllä ihan riittävästi bensaakin, eipä silti. Mutta ei tarvii kyykistellä ja on turvallinen.

Lähes kaikki tällaiset ns. näppärät naisten kauppakassiautot (esim. Toyota Yaris, Nissan Micra, Kian pikkumalli, Opel Corsa ja jopa Astra, Renun Clio, Fordin Ka jne.) ovat kaikki koeajettu ja pieniksi havaittu.

[QUOTE="vieras";25781969] Ainakin mun nuoruudessa Nissan Synny oli sellanen "köyhisauto".... :whistle:[/QUOTE]

Tästä tuli mieleeni se turkulainen autokauppavitsi.

Asiakas: "onk teil Nissanei?"
Myyjä: "On meil toi Sunny."
Asiakas: "Jaa onk toi vai mun ny?"

Haha haa.

Vanhat Volvot..jos jostain joskus sen Amazonin löytäis.:D

Ja VW:n hippipakut jajjajjajjaa rättisitikat jaajajjajajaaa kuplavolkkarit ja sen sellaiset. Vanhat Ladat on kans hauskoja. En mä noita uusia sardiinipurkkimaastureita kelpuuta. Yöks.

Eilen näin sellasen 1960-luvun alun Volvo PV544:n. Nätti. Mutta min suosikkiautoni on ollut jo jostain kymmenvuotiaasta alkaen Rolls Royce Phantom II. Bensanhaju ja V8:n hurina saavat minut tuntemaan oloni kotoisaksi. Vaikken itse autoa ajakaan niin en tiedä juurikaan mitään parempaa kuin olla kyydissä pitkillä ajomatkoilla. Yöaikaan erityisen mukavaa. =)

Pidän kauniista autoista. Kulmikkaat autot, sellaiset laatikkotyyppiset, eivät ole kauniita ja harvempi 1960-luvun jälkeinen auto on kaunis silmissäni.

Yhteistyössä