naiset, jotka hoitavat lähes kaikki kotityöt ja koulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viisari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viisari

Vieras
Jos olette itse tai tunnette perheitä, joissa nainen hoitaa kaikki tai melkein kaikki kotityöt niin mikä on naisten koulutusaste tai koulutus?

Mitä teidän/heidän miehensä on koulutukseltaan? tai tekee työkseen, tai mikä on koulutusaste?

Tai miksi ei voisi kirjoittaa myös perheistä missä mies tekee kotityöt, mutta sellaisia ei taida olla? Vai onko nykyään enää naisiakaan, jotka tekevät kaikki kotityöt? Jaetaanko jo kaikissa perheissä ne?

Yliopistokoulutus meillä molemmilla. Mies hoitaa pääosin yritystämme, mä hoidan lapset ja kodin. Välillä vaihdetaan, mutta pääosin näin päin, etenkin nyt koululaisten loma-aikaan.

Yo ja lähihoitaja, kotiäitinä nyt, joten hoidan kodin. Mies myyntialalla johtavassa asemassa. Ajattelin kyllä jatkaa opiskelua amk:ssa, kun kuopus täyttää 3 vuotta.

Kumpikin korkeakoulutettuja teknologia-alalla työssäkäyviä. Siivooja hoitaa siivouksen ja minä astiat ja pyykit. Mies huoltaa auton, mutta sitä ei varmaan lasketa kotityöks. Itsellä nuo pyykit ja astiat menee ihan iltaisin rauhoittavana puuhana ajattelutyön vastineeksi.

Me olemme molemmat korkeakoulutettuja. Mieheni on taiteen kandidaatti, ja minä olen filosofian maisteri. Mieheni tekee enemmän kotitöitä kuin minä, mutta hän myös tekee töitä kotoa. Minä taas huitelen aina missä milloinkin. :)

Mies tekee joka päivä ruokaa. Johtuukohan sekin nyt siitä, että on koulutukseltaan vain ylioppilas :D Lisäksi vaihtaa lemmikeille purut viikoittain.

Minä teen pyykit, koska en ota sitä riskiä, että vaatteet värjäytyisivät miehen toimesta, ja imuroin, koska miehen imurointijälki on ihan luokattoman huonoa. Siivotaan yleensä yhdessä, mies käy usein kaupassa yksin.

mä teen paljon, mies tekee myös on opistotason koulutus hänellä, ei oo ongelmia molemmat tekee kun huomaa et on tehtävää ei siitä sressata sen kummemmin. Kaks lasta.

... eikä varmaan tarvi sanoa enempää, kuka meillä hoitaa kotityöt... :whistle: ;) :D En minäkään ymmärrä, miten koulutus tähän liittyy, mutta mm. kokin ja lähihoitajan "paperit" löytyy.

Yhteistyössä