Naiset ilmaisivat kantansa: Emme tarvitse feminismiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teeree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teeree

Vieras
Nämä naiset eivät tarvitse feminismiä, koska...

"...koska en halua tehdä sukupuolestani politiikkaa."

"...koska minä en ole uhri."

"...koska en tarvitse elämääni jotain, jolla demonisoidaan miehiä, ja koska en tarvitse jotain, josta saa kuvan että uhrina oleminen on jotenkin voimaannuttavaa."

"...koska tarvitsen feminismiä yhtä paljon kuin kala tarvitsee polkupyörää."

"...koska pystyn itse ajattelemaan kriittisesti, eikä kenenkään toisen naisen tarvitse edustaa minua."

"...koska minä oikeasti olen rohkea ja vahva. Ja minulla on sodasta saatuja palkintoja, mitaleja ja arpia todistaakseni sen. Minun ei tarvitse vähätellä miehiä, jotta voin nousta itse korkeammalle."

"...koska miehilläkin on ongelmia."

Naiset ilmaisivat kantansa: Emme tarvitse feminismiä! - The Voice

Minä voin dissata aatetta/järjestöä/järjestelmää/jne, jonka ansiosta minulla on nykyään ne edut jotka on ja leikkiä, että saavutin sen kaiken itse. Näin heikko itsetuntoni saa hieman balsamia haavoilleen. Kuka muu haluaa paskoa omaan pesäänsä, jono on hei täällä!

Pitäisi muistaa minkälaista feminismi on tänään ja minkälaista porukkaa kyseisessä liikkeesä on. Täysjärkiset ihmiset ovat hylänneet feminismin aikoja sitten, kun kaikki tärkeimmät tavoitteet saavutettiin. Ja tiedoksi sinulle, että ilman miehiä ei noita etuja ja tavotteita oltaisi saavutettu, sekin unohtuu feministeiltä kätevästi.

Maailmassa naisten asema on edelleen ihan ala-arvoista. Suomessa nämä epäkohdat eivät ole niin suuria ja sen takia on helppo ajatella että minähän en ole uhri.

Mites kääntyisi mieli jos olisimmekin syntyneet keskellä islamilaista perhettä?

Faktoja vielä (kopiotu nettisivulta global.finland.fi)
Kaksi kolmesta maailman 800 miljoonasta luku- ja kirjoitustaidottomasta aikuisesta on naisia.

Saharan eteläpuolisessa Afrikassa 15–19-vuotiailla tytöillä on kuusi kertaa suurempi riski saada hi-virus kuin samanikäisillä pojilla.

Meksikolainen nainen tekee palkkatyön ohessa 33 tuntia viikossa kotitöitä. Miehellä kotitöihin kuluu kuusi viikkotuntia.

Saharan eteläpuolisessa Afrikassa 85 prosenttia itsensä työllistäjistä ja ilmaisen kotityön tekijöistä on naisia.

Väkivalta tappaa ja vammauttaa enemmän 15–44-vuotiaita naisia kuin syöpä, malaria, liikenneonnettomuudet ja sota yhteensä.

Neljä viidestä ihmiskaupan uhrista on naisia. Useimmiten he päätyvät seksimarkkinoille.

Intiassa tuhatta alle seitsemänvuotiasta poikaa kohden elää 914 tyttöä. Osa tytöistä on abortoitu ennen syntymäänsä, loput ovat menehtyneet ravinnon ja terveydenhoidon puutteeseen.

Ehkä länsimaalaiset feministit voisivat mennä saarnaamaan noihin kehitysmaihin, mutta taitaa olla helpompaa huudella vaikka suomalaiselle miehelle sieltä suojatyöpaikan turvista kuin puuttua todellisiin ongelmiin mitä kehitysmaista löytyy.

Nämä naiset eivät tarvitse feminismiä, koska...

"...koska en halua tehdä sukupuolestani politiikkaa."

"...koska minä en ole uhri."

"...koska en tarvitse elämääni jotain, jolla demonisoidaan miehiä, ja koska en tarvitse jotain, josta saa kuvan että uhrina oleminen on jotenkin voimaannuttavaa."

"...koska tarvitsen feminismiä yhtä paljon kuin kala tarvitsee polkupyörää."

"...koska pystyn itse ajattelemaan kriittisesti, eikä kenenkään toisen naisen tarvitse edustaa minua."

"...koska minä oikeasti olen rohkea ja vahva. Ja minulla on sodasta saatuja palkintoja, mitaleja ja arpia todistaakseni sen. Minun ei tarvitse vähätellä miehiä, jotta voin nousta itse korkeammalle."

"...koska miehilläkin on ongelmia."

Naiset ilmaisivat kantansa: Emme tarvitse feminismiä! - The Voice

Näköjään jotkut eivät edes tiedä, mitä feminismi on - ja olipa se aika päin persettä referoitu tuossa Voicen jutussakin.

"Women Against Feminism" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30088482:
Näköjään jotkut eivät edes tiedä, mitä feminismi on - ja olipa se aika päin persettä referoitu tuossa Voicen jutussakin.

"Women Against Feminism" :laugh:

Aika moni meikäläinen nainen, ainakin viime aikoihin asti, ymmärsi feminismin oikeutuksena ajatella ja toimia miesten tapaan. Eli ei hajuakaan siitä, mitä feminismi oikeasti on: se ei missään tapauksessa kannata kahden "miehen" yhteiskuntaa.

Pitäisi muistaa minkälaista feminismi on tänään ja minkälaista porukkaa kyseisessä liikkeesä on. Täysjärkiset ihmiset ovat hylänneet feminismin aikoja sitten, kun kaikki tärkeimmät tavoitteet saavutettiin. Ja tiedoksi sinulle, että ilman miehiä ei noita etuja ja tavotteita oltaisi saavutettu, sekin unohtuu feministeiltä kätevästi.

Höpöhöpö. Ilman miehiä ei feminismiäkään tarvittaisi kun ei tarvitsisi taistella mistään oikeuksista eikä olisi tahoa joka alistaisi naisia. Suurin osa naisista on edelleen feministejä. Et taida edes tietää mitä sana tarkoittaa.

Feminismi nykysisellään, ainakin internet-trendien mukaan, on sitä, että vihataan miehiä ja halutaan viedä heiltä kaikki oikeudet. Niin se ei kuitenkaan ole. Se, miten feminismistä nykyisin ajatellaan, on kaukana tasa-arvosta, joten olen irrottanut itseni siitä termistä kokonaan. Kannatan tasa-arvoa ja samanvertaisuutta jokaiselle ihmiselle sukupuoleen tai seksuaalisuuteen katsomatta.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Aika moni meikäläinen nainen, ainakin viime aikoihin asti, ymmärsi feminismin oikeutuksena ajatella ja toimia miesten tapaan. Eli ei hajuakaan siitä, mitä feminismi oikeasti on: se ei missään tapauksessa kannata kahden "miehen" yhteiskuntaa.

Naisillahan on oikeus niin halutessaan ajatella ja toimia "miesten tapaan", mitä se nyt sitten pitääkään sisällään. On tapoja toimia ja on tapoja ajatella, sukupuolista viis.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;30088639:
Feminismi nykysisellään, ainakin internet-trendien mukaan, on sitä, että vihataan miehiä ja halutaan viedä heiltä kaikki oikeudet. Niin se ei kuitenkaan ole. Se, miten feminismistä nykyisin ajatellaan, on kaukana tasa-arvosta, joten olen irrottanut itseni siitä termistä kokonaan. Kannatan tasa-arvoa ja samanvertaisuutta jokaiselle ihmiselle sukupuoleen tai seksuaalisuuteen katsomatta.

Ja näitä "internet-trendejä" ylläpitävät heikkoitsetuntoiset rassukkamiehet. Yhdenkään (feministi)naisen en ole kuullut määrittelevän feminismiä noin.

Ja näitä "internet-trendejä" ylläpitävät heikkoitsetuntoiset rassukkamiehet. Yhdenkään (feministi)naisen en ole kuullut määrittelevän feminismiä noin.

Esimerkiksi Tumblr on täynnä tuollaisia. Suosittelen tutustumaan, jos haluat nähdä feminismin synkän puolen.

Lisään: Mulla ei ole hajuakaan, miten Suomessa nykyisin suhtaudutaan feminismiin. Tämä kokemukseni on kansainvälisiltä sivustoilta. Tuntemani suomalaiset feministit ovat vahvasti tasa-arvon kannattajia, mutta ennustan miesvihatrendin leviämistä Suomeenkin ainakin jossain määrin.

Viimeksi muokattu:
Naisillahan on oikeus niin halutessaan ajatella ja toimia "miesten tapaan", mitä se nyt sitten pitääkään sisällään. On tapoja toimia ja on tapoja ajatella, sukupuolista viis.

Mut onhan tuollainen _periaate_ tai tahtotila ongelmallista seurauksiltaan ja filosofisesti aika karua.

Sukupuolissakin taitaa olla eroja, onhan yleisen tason eroja jo esimerkiksi seksuaalisuuden kokemisessa ja kommunikaatiossa. Muistaakseni aivotoimintakin on erilaista. Eli et kyllä oikein millään tasolla voi irrottaa ajattelua ja toimintaa sukupuolesta.

Missä ajatellaan näin? Kuka ajattelee? Mikä feministinen ryhmä esimerkiksi ajattelisi noin? Kaipaan konkreettisia esimerkkejä! Esimerkiksi mitkä feministiset tavoitteet tai kannanotot vaikkapa ihan viime aikoina ovat heijastelleet tuollaista ajattelua?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30088668:
Missä ajatellaan näin? Kuka ajattelee? Mikä feministinen ryhmä esimerkiksi ajattelisi noin? Kaipaan konkreettisia esimerkkejä! Esimerkiksi mitkä feministiset tavoitteet tai kannanotot vaikkapa ihan viime aikoina ovat heijastelleet tuollaista ajattelua?

Suosittelen tutustumaan nuorten aikuisten feministinaisten Tumblr-blogeihin. Nyt tällä hetkellä mulla ei ole linkittää mitään, koska koitan pysytellä mahdollisimman kaukana siitä miesvihaisesta ympäristöstä. Varmaan suurin osa heistä on amerikkalaisia nuoria naisia. Siellä myös kohotetaan korokkeelle seksuaalivähemmisöt ja valkoihoinen heteroihminen voi hyvinkin saada suuntautumisestaan paskaa niskaan. Raakaa peliä.

Mut onhan tuollainen _periaate_ tai tahtotila ongelmallista seurauksiltaan ja filosofisesti aika karua.

Sukupuolissakin taitaa olla eroja, onhan yleisen tason eroja jo esimerkiksi seksuaalisuuden kokemisessa ja kommunikaatiossa. Muistaakseni aivotoimintakin on erilaista. Eli et kyllä oikein millään tasolla voi irrottaa ajattelua ja toimintaa sukupuolesta.

Ei se ole karua, se vain on.

Ihminen, yksilö, ajattelee ja toimii itselleen ominaisella tavalla ja hänellä on siihen oikeus ilman "näin kuuluu ajatella ja toimia, koska olet mies/nainen"- taakkaa. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

• Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Ei se ole karua, se vain on.

Aika konservatiivinen asenne sulla :) Kyllä tuollaista ilmiötä on syytä arvostella, koska se on aikamoinen perversio feminismistä. Hieman kuten natsit tuottivat perversiota hindujen hakarististä.

Ihminen, yksilö, ajattelee ja toimii itselleen ominaisella tavalla ja hänellä on siihen oikeus ilman "näin kuuluu ajatella ja toimia, koska olet mies/nainen"- taakkaa. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

Oletpa sangen naiivi :) Ohjaan sinut - kuten niin monen muunkin naisen, jonka kanssa asiasta olen enemmän netissä keskustellut - tutustumaan strukturalismiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;30088674:
Suosittelen tutustumaan nuorten aikuisten feministinaisten Tumblr-blogeihin. Nyt tällä hetkellä mulla ei ole linkittää mitään, koska koitan pysytellä mahdollisimman kaukana siitä miesvihaisesta ympäristöstä. Varmaan suurin osa heistä on amerikkalaisia nuoria naisia. Siellä myös kohotetaan korokkeelle seksuaalivähemmisöt ja valkoihoinen heteroihminen voi hyvinkin saada suuntautumisestaan paskaa niskaan. Raakaa peliä.

Itse olen vuosikausia ollut mukana (enemmän tai vähemmän aktiivisena) erilaisissa suomalaisissa feministisissä ryhmissä, joissa myös on paljon queer-porukkaa ja myös seksuaalivähemmistöjen oikeudet vahvasti esillä. Mitään vihaa tai vihapuhetta miehiä, heteroita (tai valkoisiakaan heteromiehiä ;) ) kohtaan ei ole esiintynyt. Päinvastoin - valkoisten heteromiesten kanssa on tehty jopa yhteistyötä (hui!). Suomessa ns. virallinen feminismi on myös hyvin kaukana mistään miesvihasta - näkyvimpinä projekteina on ollut esim. ihmiskaupan vastainen työ, tasa-arvoinen päiväkoti -hanke Naisasialiitto Unionilla, ja muita teemoja ollut työelämän tasa-arvo ja subjektiivisen päivähoito-oikeuden säilyttäminen. Jotain ihan muuta siis kuin "miesviha".

Ja kuten tuossa videossa - kyllähän moni mieskin on feministi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;30088674:

[video=youtube;M2KPeMcYsuc]http://www.youtube.com/watch?v=M2KPeMcYsuc[/video]

• Tykkää
Reactions: kepsis
Aika konservatiivinen asenne sulla :) Kyllä tuollaista ilmiötä on syytä arvostella, koska se on aikamoinen perversio feminismistä. Hieman kuten natsit tuottivat perversiota hindujen hakarististä.

Oletpa sangen naiivi :) Ohjaan sinut - kuten niin monen muunkin naisen, jonka kanssa asiasta olen enemmän netissä keskustellut - tutustumaan strukturalismiin.

Ai, sinä oletkin se henkilö, jonka kanssa oli pitkä keskustelu joitain päiviä sitten...

Tasa-arvon ja samanvertaisuuden kannattaminen sukupuoleen tai seksuaalisuuteen katsomatta on juuri sitä feminismiä ja sen ydinsanoma.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30088692:
Itse olen vuosikausia ollut mukana (enemmän tai vähemmän aktiivisena) erilaisissa suomalaisissa feministisissä ryhmissä, joissa myös on paljon queer-porukkaa ja myös seksuaalivähemmistöjen oikeudet vahvasti esillä. Mitään vihaa tai vihapuhetta miehiä, heteroita (tai valkoisiakaan heteromiehiä ;) ) kohtaan ei ole esiintynyt. Päinvastoin - valkoisten heteromiesten kanssa on tehty jopa yhteistyötä (hui!). Suomessa ns. virallinen feminismi on myös hyvin kaukana mistään miesvihasta - näkyvimpinä projekteina on ollut esim. ihmiskaupan vastainen työ, tasa-arvoinen päiväkoti -hanke Naisasialiitto Unionilla, ja muita teemoja ollut työelämän tasa-arvo ja subjektiivisen päivähoito-oikeuden säilyttäminen. Jotain ihan muuta siis kuin "miesviha".

Noin voi olla, mutta tavallisten suomalaisnaisten tulkinnat feminismistä ovat aika arveluttavia nimenomaan siinä, että heille f antaa naiselle luvan olla "myös" mies eri elämänalueilla. En ole nähnyt ulostuloja keneltäkään hardcore-feministiltä oikaisemaan tätä maailmankuvaa, vaikka se on melkoinen överitulkinta oikeasta feminismistä, jota itsekin kannatan.

Nythän toki feminiiniys on ollut taas virkoamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;30088657:
Esimerkiksi Tumblr on täynnä tuollaisia. Suosittelen tutustumaan, jos haluat nähdä feminismin synkän puolen.

Lisään: Mulla ei ole hajuakaan, miten Suomessa nykyisin suhtaudutaan feminismiin. Tämä kokemukseni on kansainvälisiltä sivustoilta. Tuntemani suomalaiset feministit ovat vahvasti tasa-arvon kannattajia, mutta ennustan miesvihatrendin leviämistä Suomeenkin ainakin jossain määrin.

Jos joku marginaaliryhmä meuhkaa internetsissä provosoiden, niin en mä nyt lähtis sen perusteella tekemään mitään johtopäätöksiä. Koskee ihan kaikkia muitakin aatteita ja ihmisryhmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30088692:

Eipä ole minuakaan vastaan tullut miesvihaajia feministien joukossa. Ns. telaketjufeministit kuuluvat jonnakin vuosikymmenien taakse, tällä hetkellä heitä saattaa olla korkeintaan jkv USAssa, Pohjoismaissa taitaa olla todella vähän.

Yhteistyössä