Naisen turvattomuus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen nyt useampaan otteeseen kohdannut väitteitä, että miehet olisivat vaarallisia naisille.

Koetteko olonne turvattomaksi (tuntemattomassa) miesseurassa vai onko kyse karhu-keskustelun luomasta hetkellisestä väitettä tukevien mielipiteiden ja kokemusten esiin nousemisesta?

Johtuen koulukiusaamistaustasta ja siitä, että tuolloin tytöt olivat huomattavasti julmempia sanallisesti, olen aina kokenut oloni turvallisemmaksi miesten joukossa ja hyvin harvassa ovat ne tilanteet, joissa olisin joutunut pelkäämään esimerkiksi siksi, että miehet ovat yleensä fyysisesti voimakkaampia.

Ainakin minulle verbaaliset loukkaukset aiheuttavat enemmän turvattomuuden kokemusta kuin pelko mahdollisesta fyysisestä väkivallasta.
 
vierailija
Miksi verbaalinen loukkaus merkitsee niin paljon sinulle? Itseä ei voisi juuri vähempää kiinnostaa jonkun "randomin" sanomiset. Vain läheisten ihmisten mielipiteillä ja sanoilla on jotain väliä.
 
vierailija
Ap koska aiot kasvaa aikuisten oikeesti aikuiseksi? Mikä hitto sulla on vinossa että jaksat jauhaa näistä pentuna kiusaamisista.
En yleisesti ottaen jaksakaan jauhaa lapsuuden kokemuksista tai tuo niitä esiin ellei kysytä. Kysyttiin miksi verbaalinen loukkaus ventovieraalta satuttaa ja vastasin mihin reaktio juontaa juurensa. Ei siinä sen kummempaa, enkä yleensä edes muistele tai mieti tuolloisia kokemuksia.
 
vierailija
Ap koska aiot kasvaa aikuisten oikeesti aikuiseksi? Mikä hitto sulla on vinossa että jaksat jauhaa näistä pentuna kiusaamisista.
Niistä jää traumat, joita ei noin vaan tiputeta kyydistä? Hienoa, että et ole itse kohdannut vastaavaa. Tai ehkä olet, mutta et tiedosta - tällaiset epäasialliset viestit kielii siitä. Viisaat ei näin kommentoi.

En ole ap
 
vierailija
Kyllä pelkään miehiä enemmän. Fyysinen väkivalta tuntemattomalta on lähtökohtaisesti vahingoittavampaa kuin henkinen. Miehet eivät tunne sanaa ei. Aina kun liikun yksin ihmisten ilmoilla, on pakko olla varuillaan. Surullista, mutta totta.

N31
 
vierailija
Niistä jää traumat, joita ei noin vaan tiputeta kyydistä? Hienoa, että et ole itse kohdannut vastaavaa. Tai ehkä olet, mutta et tiedosta - tällaiset epäasialliset viestit kielii siitä. Viisaat ei näin kommentoi.

En ole ap
Jos olisin jäänyt pyörimään raiskaukseen jonka koin 16 vuotiaana niin eihän elämästä olisi tullut yhtään mitään. Elämässä on pakko jättää taakseen asioita ja unohtaa.
 
vierailija
Kyllä pelkään miehiä enemmän. Fyysinen väkivalta tuntemattomalta on lähtökohtaisesti vahingoittavampaa kuin henkinen. Miehet eivät tunne sanaa ei. Aina kun liikun yksin ihmisten ilmoilla, on pakko olla varuillaan. Surullista, mutta totta.

N31
Jos puhutaan Suomimiehistä niin eikö se nyt ole niin että jos väkivaltaa kohtaa niin se tulee lähinnä omalta kumppanilta. Naisena pelkäisin kaikkein eniten miehistä arabeja ja afrikkalaisia
 
vierailija
Jos puhutaan Suomimiehistä niin eikö se nyt ole niin että jos väkivaltaa kohtaa niin se tulee lähinnä omalta kumppanilta. Naisena pelkäisin kaikkein eniten miehistä arabeja ja afrikkalaisia
Kyllä naisena saa pelätä kaikkia miehiä kansallisuudesta huolimatta. Itse en niinkään pelkää yöaikaan liikkuessani mitään puskaraiskaajia. Vaan nykyään näitä kaikenmaailman sekopäitä on kaikkialla ja lähes 100 prosenttisesti ovat miehiä. Tarkoitan nyt sekopäällä jotain narkkia tai mielenterveysongelmaista, joka vaeltelee öisillä kaduilla ja pistää tuntemattoman vastaantulevan kylmäksi. Esimerkkinä nyt vaikka se Vantaan postinjakajan selvittämätön murha. Tai sitten on näitä poikaporukoiden suorittamia väkivaltaisia ryöstöjä, tai joku pöpipää vaan päättää harhoissaan hakata satunnaisen vastaantulijan. Koskaan ei tiedä mitä sillä vastaantulevalla miehellä on mielessä, siksi pyrinkin välttelemään yöaikaan kulkemista. Ainakin yksin.
 
vierailija
Baariin en ikinä uskaltaisi lähteä yksin. Päivällä ei pelota, mutta kyllä ilta-aikaan saa olla varuillaan. Baarissa sanoo miehelle ei niin saa pelätä että se ottaa sitten väkisin.
 

Yhteistyössä