Naisen seksuaalinen vapaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Helsingin sanomien kolumnissa Hesarin Lontoon-kirjeenvaihtaja Annamari Sipilä kiihkoisana äärianarkistisena feministinä hehkuttaa naisen seksuaalista vapautta ja irrottautumista miesten hallitsemasta patriarkaalisesta kulttuurista näin sanoen:

"Naisten seksuaalinen vapaus on vapauden ylin muoto... Mitä vapaampia naiset ovat harrastamaan seksiä niin paljon – tai niin vähän – kuin itse haluavat ja kenen kanssa ikinä tahtovat, sitä vapaampi ja kehittyneempi on myös yhteiskunta.... Mutta on yksi asia, jota yksikään patriarkaatti ei koskaan hyväksy: täysin oman mielensä mukaan makaavaa nauravaa naista, joka ei kysele kenenkään lupia ja jota ei rasita siveyden ja häpeän painolasti."
http://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005228258.html

Tässä olivat ainoastaan valitut palat jutusta, kannattaa lukea kokonaan.

Ja tasa-arvon nimissä:

"Miesten seksuaalinen vapaus on vapauden ylin muoto... Mitä vapaampia miehet ovat harrastamaan seksiä niin paljon – tai niin vähän – kuin itse haluavat ja kenen kanssa ikinä tahtovat, sitä vapaampi ja kehittyneempi on myös yhteiskunta.... Mutta on yksi asia, jota yksikään feministi ei koskaan hyväksy: täysin oman mielensä mukaan makaavaa nauravaa miestä, joka ei kysele kenenkään lupia ja jota ei rasita siveyden ja häpeän painolasti."

Hmm... pitäisikö kuitenkin kysyä niiden maattavien naisten lupaa?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Kyllähän tuossa piilee totuuden siemen. Yhä edelleen Suomessakin (jota kehutaan yhdeksi tasa-arvoisimmaksi maaksi) naisten ja miesten seksin harrastamiseen suhtaudutaan eri tavoin. Pelimiehiä on ollut aina, mutta sängystä sänkyyn hyppivää naista paheksutaan edelleen huomattavasti ankarammin, etenkin jos nainen vielä avoimesti ja häpeilemättä asiasta kertoo.

Ja tasa-arvon nimissä:

"Miesten seksuaalinen vapaus on vapauden ylin muoto... Mitä vapaampia miehet ovat harrastamaan seksiä niin paljon – tai niin vähän – kuin itse haluavat ja kenen kanssa ikinä tahtovat, sitä vapaampi ja kehittyneempi on myös yhteiskunta.... Mutta on yksi asia, jota yksikään feministi ei koskaan hyväksy: täysin oman mielensä mukaan makaavaa nauravaa miestä, joka ei kysele kenenkään lupia ja jota ei rasita siveyden ja häpeän painolasti."

Hmm... pitäisikö kuitenkin kysyä niiden maattavien naisten lupaa?
Ei tuo siveyden painolasti ole miehiä juuri rasittanut viimeisiin vuosisatoihin, ellei vuosituhansiin. Käsittääkseni jo raamatun aikoina vain naisille asetettiin siveyden vaatimus, ja sellaisena asia on jatkunut meidän päiviimme saakka.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Tottahan tuo on. Mitä vapaammin yhteiskunnassa saa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan (niin kauan kuin se ei ole muille haitallista tai vahingollista) sen kehittyneempi ja tasa- arvoisempi yhteiskunta. Sen myötä kaikilla ihmisillä on parempi olla.

On totta, että miehiä ei ole sidottu siihen kohtuuttomaan siveellisyyden myyttiin. Pojat on aina saaneet olla poikia. Onneksi naiset ovat irtautumassa tästä takapajuisesta ja kahlitsevasta uskomuksesta. Ikäänkuin jalat ristissä istuminen ja seksistä pidättäytyminen tekisi heistä jotenkin parempia.

Tietysti aikaa sitten naiselle seuraukset ovat olleet katastrofaalisemmat, jos seksistä on seurannut avioton lapsi ja ymmärrän, että siihen aikaan pesän panttaamisella on ollut syynsä.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Tottahan tuo on. Mitä vapaammin yhteiskunnassa saa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan (niin kauan kuin se ei ole muille haitallista tai vahingollista) sen kehittyneempi ja tasa- arvoisempi yhteiskunta. Sen myötä kaikilla ihmisillä on parempi olla.

On totta, että miehiä ei ole sidottu siihen kohtuuttomaan siveellisyyden myyttiin. Pojat on aina saaneet olla poikia. Onneksi naiset ovat irtautumassa tästä takapajuisesta ja kahlitsevasta uskomuksesta. Ikäänkuin jalat ristissä istuminen ja seksistä pidättäytyminen tekisi heistä jotenkin parempia.

Tietysti aikaa sitten naiselle seuraukset ovat olleet katastrofaalisemmat, jos seksistä on seurannut avioton lapsi ja ymmärrän, että siihen aikaan pesän panttaamisella on ollut syynsä.

Siveellisyys on omaa järkeä suojautua sukupuolitaudelta, sekä ei toivotuilta raskauksilta yms. Siinä on monia muitakin puolia jos miettii. Kaikenlisäksi en ole ksokaan uskonut etä kevytkenkäinen oikeasti arvostaa mitenkään itseään. Tai ole löytänyt elämässään minkäänlaisia tavoitteita.

Siveellisyys on omaa järkeä suojautua sukupuolitaudelta, sekä ei toivotuilta raskauksilta yms. Siinä on monia muitakin puolia jos miettii. Kaikenlisäksi en ole ksokaan uskonut etä kevytkenkäinen oikeasti arvostaa mitenkään itseään. Tai ole löytänyt elämässään minkäänlaisia tavoitteita.
Nykyään noilta taudeilta ja raskauksilta voi kyllä suojautua.
Eikä naisen tarvitse olla edes mitenkään erityisen kevytkenkäinen, kun jo saa arvostelua osakseen. Jos sinkkunainen vaikka vuoden aikana tapailee neljää eri miestä, alkaa jo päivittely siitä, kuinka vaihtaa miestä kun paitaa.

Ja toisaalta, jos yksin elelee ja silti seksiä haluaa, niin eikö se ole pikemminkin itsensä arvostamista, kun sitä seksiä itselleen suo?

• Tykkää
Jotenkin musta kuitenkin tuntuu että oikea vapaus voi olla vasta kun se on kaikilla.

Mutta sit ne jotka saavat lisäpontta siitä että tekevät jotain "kiellettyä" jäävät paitsioon. Tää on melkoisen kinkkinen juttu!

Mulle vapautta on kun mä lyön miehiä nyrkillä naamaan. Seksiin mä en tuu enää ikinä suostumaan. Naisen tappeleminen ja sitten ne jotka on juoppoja niin se on kaikista eniten dissattua. sellanen et ei oo jossain mitä miehet sanoo että pitäis olla. Miehet pelkää ihan vitusti meitä jotka ei ihalilla niitä. Mua ei enää ees naurata mikään misten huumori se on ihan paskaa. Täälläki on nää luuserit niinku echo ja isoäiti ja jotain muita mitkä elää äijinsä palvelijana. Mä olin joskus tyhmä ja olin miesten kaa mut en oo enää. Yhenkään naisen ei pidä tehdä sitä virhettä. Nykyään saa lapsenki ihan ilman miestä ja voi viel laittaa niin et synnyttää vaan tyttöjä. Ei tarvii miettiä et ketä tänään mun lpaset raiskas tai tappo niinkun joku elena.

Minä puolestani en ole koskaan uskonut, että seksuaalisuutensa kieltävä ja seksuaalisesti pidättäytyvä ihminen olisi millään tavalla itseään arvostava yksilö. Jos ihminen kokee, että hänen oma seksuaalisuutensa vie pohjan hänen itsearvostukseltaan, ei henkilö voi mitenkään arvostaa itse itseään.

Sensijaan uskon, että sinun reaktiosi juontuu pelosta. Sinä pelkäät oman epävarmuutesi vuoksi niitä, jotka suhtautuvat seksuaalisuuteensa mutkattomasti. Sinä koet heidät uhkana, koska et itse pysty samaan. Joudut uskottelemaan itsellesi vähän vapaamielisemmän ihmisen olevan sinua huonompi, jotta tuntisit oman estoisuutesi edes jollakin tavalla hyväksi asiaksi.

Sensijaan uskon, että sinun reaktiosi juontuu pelosta. Sinä pelkäät oman epävarmuutesi vuoksi niitä, jotka suhtautuvat seksuaalisuuteensa mutkattomasti. Sinä koet heidät uhkana, koska et itse pysty samaan. Joudut uskottelemaan itsellesi vähän vapaamielisemmän ihmisen olevan sinua huonompi, jotta tuntisit oman estoisuutesi edes jollakin tavalla hyväksi asiaksi.

Anteeksi nyt vain, mutta miksi minä kokisin tautipesäkkeelliset horot uhkana? :D Itse olen täysin tyytyväinen siihen miten elän. Taitaa itselläsi olla hieman jotain vanhaa katkeruutta kun olet ollut niin kevytkenkäinen, ja toiset taas arvostavat elämäänsä, ja niitä asioita joita se sisältää ;)

Koko suomi huoraa tällähetkellä ja tulokset näkyvät mihin kevytkenkäisyys kaikilla osa alueilla johtaa.

Nykyään noilta taudeilta ja raskauksilta voi kyllä suojautua.
Eikä naisen tarvitse olla edes mitenkään erityisen kevytkenkäinen, kun jo saa arvostelua osakseen. Jos sinkkunainen vaikka vuoden aikana

tapailee neljää eri miestä, alkaa jo päivittely siitä, kuinka vaihtaa miestä kun paitaa.

Ja toisaalta, jos yksin elelee ja silti seksiä haluaa, niin eikö se ole pikemminkin itsensä arvostamista, kun sitä seksiä itselleen suo?

NIIN.. Mikään ehkäisy ei ole varma. On sukupuolitauteja ja muita joijhin ei edes kortsut auta suojaamaan. Ja kaikenlisäksi suurinosa vetää paljaalla ihan vain pillereillä. Varsinkin nuoret.

Toiseksi, jos nainen tapailee neljää eri miestä se vaikuttaa vaan ihan hemmetin epätoivoiselta :D "kun nyt joku huolis" meiningiltä xD

NIIN.. Mikään ehkäisy ei ole varma. On sukupuolitauteja ja muita joijhin ei edes kortsut auta suojaamaan. Ja kaikenlisäksi suurinosa vetää paljaalla ihan vain pillereillä. Varsinkin nuoret.

Toiseksi, jos nainen tapailee neljää eri miestä se vaikuttaa vaan ihan hemmetin epätoivoiselta :D "kun nyt joku huolis" meiningiltä xD
Eikös se pikemminkin ole epätoivoista, että kun yhden kaksilahkeisen saa kaadettua sänkyyn, niin kynsin hampain pitää siitä kiinni, kun ei seuraavasta kaadosta ole varma.

Siis vaikuttaa sun mielestä. Totuus on jotain muuta.

Mulla oli muinoin yhtäaikaa kolme miestä jotka kaikki tiesivä toistensa olemassaolosta. Yksikään ei ollut sellainen jonka kanssa olisin halunnut kokonaan sitoutua. Yksi oli naimisissa. Joo, naisensa tiesi että mies on myös muiden naisten kanssa seksuaalisesti. Siitä miehestä siis ei kuitenkaa ollut kuin (hyvään) seksiin. Toinen oli jonkinsortin poyamoristi jolla oli mun lisäksi yksi nainen ja toinen etsinnässä. Sekä miehen että miehen plus sen toisen naisen kanssa oli kivaa viettää viikonloppuja. Kolmas taas oli liian vanha että olisin voinut ajatella pariutuvani mutta kinkymmissä seksipuuhissa meillä synkkasi loistosti. Lisäksi jelpin usein kokin roolissa merireissuilla.

Toimi loistosti muutaman vuoden, Aina kun mulla oli lapsista vapaata, sain mieluisaa seuraa. Vasta, kun tapasin mieheni ja rakastuin, jäivät nämä "vaituiset osa-aikasuhteet".

Siis vaikuttaa sun mielestä. Totuus on jotain muuta.

Mulla oli muinoin yhtäaikaa kolme miestä jotka kaikki tiesivä toistensa olemassaolosta. Yksikään ei ollut sellainen jonka kanssa olisin halunnut kokonaan sitoutua. Yksi oli naimisissa. Joo, naisensa tiesi että mies on myös muiden naisten kanssa seksuaalisesti. Siitä miehestä siis ei kuitenkaa ollut kuin (hyvään) seksiin. Toinen oli jonkinsortin poyamoristi jolla oli mun lisäksi yksi nainen ja toinen etsinnässä. Sekä miehen että miehen plus sen toisen naisen kanssa oli kivaa viettää viikonloppuja. Kolmas taas oli liian vanha että olisin voinut ajatella pariutuvani mutta kinkymmissä seksipuuhissa meillä synkkasi loistosti. Lisäksi jelpin usein kokin roolissa merireissuilla.

Toimi loistosti muutaman vuoden, Aina kun mulla oli lapsista vapaata, sain mieluisaa seuraa. Vasta, kun tapasin mieheni ja rakastuin, jäivät nämä "vaituiset osa-aikasuhteet".

No minun silmissäni sinä et ole henkisesti täysin terve.

Ja mitä tulee siihen kynsihampain kiinni pitämiseen, niin toiset osavat myös elää yksin kunnes löytävät sen jonka kansa oiekasti haluaa jakaa eämänsä ;)

Mulla on mahdollisuus panna vaikka jokapäivä. Mutta asia ei ole niin tärkeä kuin terveyteni ja oma arvontuntoni :)

No minun silmissäni sinä et ole henkisesti täysin terve.

Ja mitä tulee siihen kynsihampain kiinni pitämiseen, niin toiset osavat myös elää yksin kunnes löytävät sen jonka kansa oiekasti haluaa jakaa eämänsä ;)

Mulla on mahdollisuus panna vaikka jokapäivä. Mutta asia ei ole niin tärkeä kuin terveyteni ja oma arvontuntoni :)

Metka omanarvontunto sulla, jos se panealla vähenee. :confused:

Paneminen tekee hyvää! Itselle ja toiselle.

Niin, ihmiset ajattelevat eri tavoin. Itse en näe mitään estettä sille, että kaksi himokasta aikuista harrastavat seksiä ihan vain siksi, että se on hauskaa. Ymmärrän, että etenkin naisten seksuaalisuutta rajoittavassa kulttuurissa ihmisten mieliin on saatu iskostettua seksin vaikutus ihmisarvoon, mutta luulisin, että oikeasti enemmän se omantunnon arvo kärsii siitä, että kieltää itseltään jotain, mitä haluaa.

• Tykkää
Anteeksi nyt vain, mutta miksi minä kokisin tautipesäkkeelliset horot uhkana? :D Itse olen täysin tyytyväinen siihen miten elän. Taitaa itselläsi olla hieman jotain vanhaa katkeruutta kun olet ollut niin kevytkenkäinen, ja toiset taas arvostavat elämäänsä, ja niitä asioita joita se sisältää ;)

Koko suomi huoraa tällähetkellä ja tulokset näkyvät mihin kevytkenkäisyys kaikilla osa alueilla johtaa.

No se, että koet vapaamielisemmät naiset uhkana, paljastuu asenteestasi. Usko pois, olet ihan hyvä omine valintoinesi, eikä sinun tarvitse syyllistää muita tunteasi itsesi paremmaksi. Katkeruus on sellainen asia, joka tekee kauniistaakin ruman.

Yhteistyössä