Naisen pituus, mikä tämä juttu on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amatsoni10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amatsoni10

Vieras
Haluaisin kuulla kohtalotovereita ja myös muita jotka jollain tapaa tunnistavat mistä puhun. Auttakaas ratkaisemaan mysteeri.

Mikä niiiin iso juttu on tämä pituus kaikille? Onko tässä nyt sattunut kuin piruuttaan yhden ihmisen kohdalle näitä samoja kokemuksia aivan sattumalta, vai voisiko joku kertoa totuuden/oman näkökannan.

Olen "vain" 165 cm, tasan tarkkaan. Ja painoa "vain" 52kg, kerrottakoon sekin. Olen kuullut koko elämäni miten pitkä olen ja se on joku "juttu" jota en ymmärrä että sitä päivitellään, kohotellaan kulmia, ollaan vähän vaikeina tms mitä oudoimpia eleitä ja kommentteja. Tässä parhaat, eli ikävimmät kommentit:
"kun sä oot tollanen pitkä nainen" (moneen asiayhteyteen liitettynä)
"oot melkonen amatsooni, siis tarkoitan että pitkä"
"nykyajan naiset on tuollaisia tosi pitkiä"
"onko sulle tärkeää että mies ois pidempi kun oot itse noin pitkä nainen"
"miten sait itses mahtumaan siihen kun oot noin pitkä"
"mahtuiskohan tuo "elli" pyydystämään tuon tuolta pöydän alta, sä oot vähän turhan pitkä tyttö"
"sängyt sais olla pidempiä, tiiät varmaan tunteen pitkänä naisena"
"sulle ei sopis lyhyt tukka kun oot niin pitkä, ehkä toi pitkä tukka jotenkin tasottaa noita mittasuhteita"
Lyhyempien naisten kommentteja en edes vaivaudu kirjoittamaan, jokainen voi arvailla millaista settiä se on.

Tässä ei ole edes puolia saamistani kommenteista. Olen alkanut vuosia sitten "salailla" pituuttani. Kuljen kumarassa, seison toisen jalan varassa, en laittais minkäänlaista korkoa, olen madaltanut suutarilla lempikenkieni kantaa, varon pukeutumasta pidentäviin vaatteisiin. Häpeän pituuttani ja tunnen että minussa on vain jotain tosi väärää. Olen aika varma, että näytän jostain syystä pidemmältä kuin olen, mutta en silti ymmärrä, en osoittaisi "pitkä nainen"- kommentteja edes 170cm naiselle. Tiedän että nämä kokemukset ovat herkistäneet minut pituuskommenteille, enkä enää erottaisi selkeää kehua, vaan ahdistun pituudesta puhumisesta samantien.

Onko 165 nykyään oikeasti iso pituus naiselle? Miksi lyhemmät naiset haluavat alentaa pituuden tähden ja miehet, miksi se tuntuu olevan asia, josta haluatte ikään kuin syyllistää että voi voi, kun sinä oot niin pitkä ettet mahdu tai pysty tai jotain ihan outoa? Miksi juuri minä?
Huom. En yleistä, eivät kaikki lyhyet naiset, eivätkä kaikki miehet näitä ole sanoneet. Mutta sen lisään että näitä on sanoneet vain minua lyhyemmät naiset sekä kaikenpituiset miehet, jopa yli 190cm mies.

Yhteistyössä