Ymmärrän myös, että miehille isäksi tulo on yhtä iso juttu, kun naisille tulla äidiksi. Vaatii opettelua ja totuttelua. Oma mies ei jäänyt heti isyyslomalle, kun tyttö syntyi ja tuntu, että en mitenkään selviä niistä viikoista. Kun sairaalasta päästiin kotiin niin heti aamulla mies lähti töihin. Mekin ollaan totuttu menemään ja tulemaan miten sattuu niin nytpä se ei onnistukaan. Aina ajatella ensin tyttö ja sit vasta oma itsensä. Asutaan pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole varmaankaan minkäänlaista perhe toimintaa ainakaan näin pienille. Muualla tapahtuu, mutta täällä ei :headwall:
Mies ei käytä alkoholia, mutta muuten aina illat olis korjaamassa autoja jne muuta hommaa tuntus löytyvän. Tuntuu, että pitäs ymmärtää itsekin se, että olla kotosalla auttamassa mua vauvan kanssa. Todellakin vauva-aika on niin lyhyt, että pian huomataan, että lapsi ei enää niin vahvasti meitä tarvitsekaan.
Ei kannata ottaa niin vakavasti mitä me naiset sanomme, esim. ISIPAPAN tapauksessa, mitä nainen on sanonut eroamisesta. Meille ainakin tämä on ollut koettelemusta, kun vauva on niin itkuinen. Mutta aina pitäs jaksaa ajatella positiivisesti.
Itse en jaksas olla neljän seinän sisällä millään. Kotona yksin ollessa ahdistus saattaa iskeä varsinkin silloin, kun tyttö alkaa itkeä eikä itkulle loppua näy. Ulkoilu on henkireikä mulle, jolloin tyttökin on rauhassa(useimmiten). Jospa mieskin alkaa tytön kanssa olemaan enemmän, kun itku vähenee. Nyt en juuri ole päässyt yksin minnekään

omaa aikaa kaipaa silti, vaikka tyttöä rakastaakin kovasti. Sitten paremmin pääsee liikkumaan, kun tyttö kasvaa ja rauhoittuu =) Toivotaan niin.