Näinkin voi sitten erota!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pakko harmailla nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pakko harmailla nyt

Vieras
Mieheni ilmoitti minulle viikko sitten, että haluaa eron.
ilmoitus tuli minulle täytenä yllätyksenä, sillä liittomme on ollut koko ajan vakaalla pohjalla ja olemme olleet onnellisia. Tai näin luulin.
Meillä on kaksi alle 4v lasta, toisesta olen vielä äitiyslomallakin. Nyt siis menee kuviot uusiksi. Mieheni ei osaa sanoa, miksi haluaa erota, hänestäkin olemme olleet onnellisia.
Kun hän ilmoitti asiasta minulle, oli jo ehtinyt hoitaa asioita eteenpäin. Paperit oli jo laitettu. Asunnon oli itselleen ehtinyt katsoa ja miettiä muutenkin käytännön asioita, että esim minä saan jäädä tähän meidän kotiin lasten kanssa ja hän huolehtii, että pystyn olemaan lasten kanssa kotona siihen asti kunnes nuorimmainen kolme. Eli taloudellisesti hän huolehtii meistä.
Itse olen vielä niin pihalla tästä kaikesta, etten tajua koko asiaa. Enkä tajua sitä, että miksi näin voi käydä?! E ole osannut reagoida tähän mitenkään ja arkemme on jatkunut nyt tämän ajan ihan normaalina.. Miten saisin mieheni tajuamaan, ettei meidän pidä erota, kun ei siihen kerran ole mitään syytäkään!! Pettämistä tms mitään muutakaan ei ole..

Tämä on jotain niin käsittämätöntä, etten tajua koko asiaa itse ollenkaan!!

Toisaalta, ketään et voi pakottaa jäämäänkään. Selitys olisi kyllä paikallaan. Kuitenkin mies on päätöksensä tehnyt ja sitä ilmeisen kauan hautonut, koska on ehtinyt kaikki asiansakin jo järjestämään.

Ei kukaan eroa ilman syytä. Miehelläsi on joku syy, vaikka sinun mielestäsi ei syytä ole :| .
Hän on kuitenkin sen sinulle velkaa, että selittää mistä on kyse. Miksi hän haluaa eron.
Lähipiirissä on ollut kaksi tuollaista tapausta. Ja se tuli kyllä kuin salama kirkkaalta taivaalta sille osapuolelle, joka ei eroa halunnut.
Voimia ja jaksamista :hug: , toivottavasti saat selvyyden miksi näin kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Toisaalta, ketään et voi pakottaa jäämäänkään. Selitys olisi kyllä paikallaan. Kuitenkin mies on päätöksensä tehnyt ja sitä ilmeisen kauan hautonut, koska on ehtinyt kaikki asiansakin jo järjestämään.

Niinpä. Ikävä kyllä kun ei sitä toista voi pakottaa jäämäänkään.

Oletko 100% varma, että miehelläsi ei ole uutta? Kuulostaa tosi erikoiselle, että hän tuosta vaan päättää luopua hyvästä suhteesta jos hänenkin mielestään olette olleet onnellisia. Jokin tuossa haiskahtaa!

Siis keskusteltu on ja paljon tämän viikon aikana. Mitään selitystä mies ei osaa antaa, hänestä nyt vain parempi toimia näin.
On paljon työnsä takia poissa kotoa ja ulkomailla, arkea pyöritän lähinnä yksin. On tuntenut huonoa omaatuntoa lasten syntymän jälkeen poissaoloistaan, mutta ei se selitä miksi pitäisi erota ja nähdä lapsia vielä harvemmin. Tätä on puitu ja puitu koko viikko, kaikkina iltoina ja mies on todella hyvin kyllä keskustellut kaikesta, mutta todellakaan mitään konkreettista syytä tähän ei ole. :(
Olen yrittänyt jotenkin vain sivuttaa totuuden ja nyt kun se alkaa väkisinkin mennä tajuntaan, tuntuu etten selviä tästä! Ja sanottu on jo useasti etten halua erota! Meillä kun kaikki on oikeasti todella hyvin! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Noh, jos miehelläsi tuollainen vaihe, anna mennä! Vuosi harkinta-aikaa kuitenkin... saattaapi routa porsaan kotiin ajaa. Voimia ja jaksamista!

Puoli vuotta.

Vuosi.

Juuh. oudosti vallalla tämä puoli vuotta... Ite sain kans käräjäoikeudelta vuoden aikaa... Eka pitää kyllä oottaa se puoli vuotta, että voi hakea kakkosvaihetta, mutta sitä voi sitten hakea puolen vuoden ajan... Että vuosi aikaa päättää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis keskusteltu on ja paljon tämän viikon aikana. Mitään selitystä mies ei osaa antaa, hänestä nyt vain parempi toimia näin.
On paljon työnsä takia poissa kotoa ja ulkomailla, arkea pyöritän lähinnä yksin. On tuntenut huonoa omaatuntoa lasten syntymän jälkeen poissaoloistaan, mutta ei se selitä miksi pitäisi erota ja nähdä lapsia vielä harvemmin. Tätä on puitu ja puitu koko viikko, kaikkina iltoina ja mies on todella hyvin kyllä keskustellut kaikesta, mutta todellakaan mitään konkreettista syytä tähän ei ole. :(
Olen yrittänyt jotenkin vain sivuttaa totuuden ja nyt kun se alkaa väkisinkin mennä tajuntaan, tuntuu etten selviä tästä! Ja sanottu on jo useasti etten halua erota! Meillä kun kaikki on oikeasti todella hyvin! :(

Ei voi olla, sillä KUKAAN ei eroa liitosta jossa kaikki on oikeasti todella hyvin.
Mies ei ehkä ole enää onnellinen. Ehkä hänellä on toinen nainen. En tiedä. Mutta joku selvästi mättää. Tylsää, ettei hän anna kunnon selitystä. Osaa hän sen antaa, jos haluaa. Ja selityksen hän on velkaa.
Tuo on varmasti hirmu rankka tilanne :hug:

En usko, että hänellä on toista, näen hänestä aina heti, jos jokin painaa.
Tosin en tiennyt mitään mitä oli jo ehtinyt järjestää kuntoon.
Uskon häntä ja luotan häneen sen verran, että sanoisi kyllä jos joku toinen olisi. Mitään merkkejä ei siihen suuntaan kyllä ole. Enkä tiedä missä välissä hän olisi mitään ehtinyt kehitellä. Tai no, mistä minä mitään tiedän!!? Senhän tässä on jo saanut huomata!

En usko, että hänellä on toista, näen hänestä aina heti, jos jokin painaa.Tosin en tiennyt mitään mitä oli jo ehtinyt järjestää kuntoon.
Uskon häntä ja luotan häneen sen verran, että sanoisi kyllä jos joku toinen olisi. Mitään merkkejä ei siihen suuntaan kyllä ole. Enkä tiedä missä välissä hän olisi mitään ehtinyt kehitellä. Tai no, mistä minä mitään tiedän!!? Senhän tässä on jo saanut huomata!

Miksi erohalut tuli sitten täytenä yllätyksenä?! Voimia, asiat selviää vielä kyllä, tavalla tai toisella :hug:

Noh, jos miehelläsi tuollainen vaihe, anna mennä! Vuosi harkinta-aikaa kuitenkin... saattaapi routa porsaan kotiin ajaa. Voimia ja jaksamista!

Puoli vuotta.

Vuosi.

Ihanko totta? Itse erosin vuonna 2006... Laitoin paperit... harkinta-aika... ja hitsi kyllä se harkinta-aika oli puoli vuotta, ihan totta.

Puoli vuotta.

Vuosi.

Ihanko totta? Itse erosin vuonna 2006... Laitoin paperit... harkinta-aika... ja hitsi kyllä se harkinta-aika oli puoli vuotta, ihan totta.

Eipäs....Harkinta-aika on 1 vuosi. Eroa saa hakea aikaisintaan puoli vuotta erohakemuksen jättämisestä, ja sitä pitää hakea vuoden kuluessa tai erohakemus raukeaa. Eli 6-12 kk eropapereiden jättämisestä voi hakea eroa, joten harkinta-aika on 12 kk.

Tulee kyllä heti mieleen, että on toinen nainen jossakin odottamassa, että on soveliasta tavata eronnutta miestä jossakin ja alkaa sitten puhtaalta pöydältä suhde miehesi kanssa. Vaadi selitys. Kunnollinen selitys.

´Saattaahan olla ihan vaan niin, että ap:n miehelle on iskenyt joku ahdistus päälle. Ei välttämättä ole toista naista tms. mutta vaan tuntuu siltä, ettei tämä nyt ollutkaan sitä mitä haluaa lopun elämänsä... Ja silloin ei paljoa syitä löydy. Juuri tälläiset valmiiksi valmistellut asiat voisivat puhua myös sen puolesta. Vuosi aikaa miettiä, ja onneksi ei ole kuollut onnettomuudessa tms.

Onkohan miehesi masentunut ja tekee nyt hullun päätöksen, että jotenkin mukamas tulisi onnellista vaihtelua elämään... Itsellä masentuneena tullut näitä ihme "kuningasideoita" useinkin, mitkä olen onneksi jättänyt toteuttamatta ja puhumatta.

Ei voi olla, sillä KUKAAN ei eroa liitosta jossa kaikki on oikeasti todella hyvin.
Mies ei ehkä ole enää onnellinen. Ehkä hänellä on toinen nainen. En tiedä. Mutta joku selvästi mättää. Tylsää, ettei hän anna kunnon selitystä. Osaa hän sen antaa, jos haluaa. Ja selityksen hän on velkaa.
Tuo on varmasti hirmu rankka tilanne :hug:

Miespuoliselle ystävälleni tuli 4-kympin kriisi ja ero...

ootko ap manipuloivaa tai aina oikessa-tyyppiä? Mä kärsin suhteessa jossa mies tallas mut kokoajan alleen enkä mä tajunnut valittaa. Sitten kun ymmmärsin lähteä suhteesta, mies oli aivan kuin puusta pudonnut kun hän oli ollut niin onnellinen joka tarkoitti sitä että me olimme onnellisia hänen mielestään..

Aika ihmeellistä, jos se mies ei sano mitään syytä. Mun mielestä oli se suhde ollut millanen hyvänsä, niin toisella on oikeus tietää, missä meni vikaan tai mikä oli syynä.

Yhteistyössä